Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

No Diet dieet

Geplaatst door Ijzer op May 1, 2008 om 15:55

May 1, 2008 om 15:55
In de ramsj het boek van Fletcher, Penman en Pine, Het No Diet dieet gekocht. Het komt op mij heel overtuigend over. Zijn er mensen, die ervaring hebben met deze methode?
May 3, 2008 om 10:34
Hoi,

Ik heb het boek ook gelezen en vond de ideeen ook wel goed, maar ben ook niet verder gekomen dan de eerste week. Waarom niet? Geen idee... het blijft wat vaag... Daarnaast heb ik net nieuw werk en veel dingen die aangereikt werden wat betreft veranderen van vastgeroeste gewoontes waren niet echt van mij van toepassing. Het idee erachter is wel goed en ik houd het wel in mijn achterhoofd wat betreft bijv. eens iets geks doen - in mn eentje naar de bioscoop of gaan schilderen ofzo -. Erna ben ik Beck's Dieetoplossing van Judith Beck gaan lezen en dat is gebaseerd op dezelfde theorie (cognitieve therapie) maar gaat wel over afvallen en de oude gewoontes en ondermijnende gedachten die erbij horen en dat boek vind ik net wat meer aansluiten bij mijn gevoel. Maar dat is mijn mening, ben benieuwd wat anderen er van vinden!
May 8, 2008 om 14:48
Ik ben met week 2 bezig, week 1 vond ik heel inspirerend. Voor het eerst sinds lange tijd schoof ik een halfvol bord van mij af, omdat ik mij vol voelde!
Ik ben zelf bioloog en van de onderzoekers die zich bezighouden met vetzucht heb ik begrepen, dat dieten en overgewicht beide leiden tot minder bewegen. Observaties hebben uitgewezen dat personen in deze categorieen met name bezuinigen op spontaan bewegen, ook als ze een sport/ oefenprogramma volgen. Kortom, je krijgt een neiging om aan je stoel te blijven plakken.
Vanochtend sprak ik iemand, die in korte tijd 10 kilo was afgevallen, niet door minder te eten, maar agitatie en rusteloosheid, als gevolg van een buitengewoon ingrijpende verlieservaring. Geen rust in de kont.
Daarom kan ik mij voorstellen, dat als je je dagelijkse routines doorbreekt en meer dingen gaat doen (wat dan ook) het zich ook vertaalt in meer bewegen of verminderde fixatie op eten.
May 25, 2008 om 09:34
Een jaartje geleden heb ik dat boek ook gekocht, omdat ik de insteek zo leuk vind. Dus heb ik het 'dieet' gevolgd. Het was inderdaad erg leuk, maar volgens mij ben ik er niet echt door afgevallen. Misschien deed ik het niet goed. In ieder geval zorgde het er wel voor dat ik veel leuke dingen gedaan heb, haha! Misschien ga ik het binnenkort wel nog een keer doen.:-D
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.