Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Help?!

Geplaatst door Claudia82 op May 12, 2008 om 05:05

May 12, 2008 om 05:05
Hallo allemaal,

Ik kom hier ook even mijn hart luchten. Vorig jaar woog ik 130kg en op een jaar tijd ben ik zo'n 50kg afgevallen. Maar de gevoelens die ik toen had zijn niet weggegaan. Zoals onzekerheid, me lelijk voelen,... Ik heb pas een nieuwe vriend, heb ik van tevoren ook nooit echt gehad. En hij is gewoon geweldig voor me. Maar soms als hij dichtbij komt dan doe ik er alles aan om hem van me weg te stoten. Ook zoek ik achter alles iets. Soms begrijp ik ook niet waarom iemand op mij verliefd zou kunnen worden. Ik zit precies helemaal in de knoop van die emoties. Heeft iemand dat toevallig ook? Hoe kan ik dit allemaal oplossen?
May 12, 2008 om 17:22
Hey meid,

Ik ben nog lang niet zoveel afgevallen als jij, maar ik herken een beetje je verhaal. De laatste tijd vind ik het raar om me in de spiegel te zien en in mijn gedachten ben ik nog altijd zo moddervet als twee jaar en tien kilo geleden. Ik denk dat het normaal is, maar als je vriend geduldig is dan komt het wel in orde denk ik. Mijn ventje heeft bijna een jaar moeten wachten eer hij samen met mij in de douche mocht komen. Zo zie je maar, geef het een beetje tijd zou ik zeggen
Onbekend
May 13, 2008 om 13:18
hallo Claudia,
ik denk dat ik het met het commentaar van Marianneke en Claudia volledig eens ben: ook zo'n 10 kilo lichter dan vorig jaar, niks mis met mijn figuur. En waarom dan moeilijk doen over kleding die iedereen draagt en waarin je gezien mag worden? Alles kleedt nu goed af, inderdaad plaatselijk wat losser zittend vel, nog wat restanten van love handles en zwembandjes, maar zo erg is dat nu ook weer niet, dus laat de stof er maar soepel over heen vallen zonder dat het een dikke dames coupe geeft zoals voorheen toch? Intussen er gewoon over praten met je vriendje, dat meer afvallers lang nog een gevoel van gêne over gehouden hebben aan hun vorige lijf. In je pubertijd had je toch ook tijd nodig om aan je nieuwe lijf te wennen, en misschien was je toen wel een dikkertje. Geniet van de zomer, je nieuwe kleding, je vriendje, en de rest komt wel vanzelf - gewoon iedere morgen tegen je spiegelbeeld zeggen dat je er mag zijn! En als je vriendje je mooi vindt, dan heeft ie het grootste gelijk van de wereld en moet je dat complimentje vooral 's morgens tegen je spiegelbeeld herhalen hoor!
Onbekend
May 14, 2008 om 16:16
Ik heb het ook. Ik ben geloof ik vijfendertig kilo afgevallen in twee jaar, ik moet er nog vijftien, waar ik in deze zomer een start mee ga maken. Ik ben inmiddels zo ver dat ik wel leuke kleren aandurf maar ik vind mezelf nog steeds heel dik. Of ik voel mezelf heel dik. Als ik in de spiegel kijk, zie ik geen hele slanke vrouw maar ook geen tientonner. Maar als ik met mensen praat denk ik altijd dat ze me dik vinden of dat ik de dikste ben terwijl dat lang niet altijd waar is natuurlijk, steeds vaker niet dan wel eigenlijk. Ik vraag me ook echt af of dat ooit zal veranderen, zoals pekineesje al zei: "als je ooit dik bent geweest blijft het in je hoofd spoken". Ik hoop het niet, misschien dat het over een paar jaar went?
May 17, 2008 om 19:14
Hoi allemaal,

Nog bedankt voor jullie reacties, ik heb er echt veel aan gehad! Ik heb het deze week emotioneel heel moeilijk gehad. Ik heb deze week wel geleerd dat ik een heel geduldige en lieve vriend heb die er echt voor mij is geweest en dat is ook belangrijk hé! Tja zoals ik zei echt moeilijke momenten gehad deze week, maar gelukkig niet naar de chocolade gepakt!

Ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar mijn diëtiste of zij iemand deskundig weet waar ik even mee kan babbelen. Ik denk dat dit gaat helpen, gewoon mijn hart luchten. Mijn vriend en familie luisteren ook hoor, maar ja zij weten ook niet goed hoe ze mij kunnen helpen natuurlijk, buiten te luisteren dan. Volgens mij ben ik ook gewoon te snel afgevallen, mijn gevoel kan precies niet volgen... Zo vroeg laatst iemand hoeveel ik nu woog, ik zei 99kg, maar ik weeg rond de 79kg! Dat zijn zo van die kleine dingen, die wel heel belangrijk zijn. Ik zal jullie nog op de hoogte houden...
May 21, 2008 om 16:23
Hallo allemaal,

Nog bedankt voor de reacties! Ik heb gebeld naar de klinische psychologe die mijn diëtiste heeft aangeraden en mijn diëtiste heeft haar ook al gecontacteerd en over mij verteld. Ze is er zeker van dat ze mij kan helpen, ze werkt ook bij een obesitaskliniek dus ze heeft er wel wat ervaring mee. Ik heb gebeld voor een afspraak en ik mag pas 18 juni komen, dat is wel een nadeel. Maar ik hou vol tot dan! Ze klonk wel vriendelijk aan de telefoon!

Ik snap wat jullie bedoelen. Bij mij is het vooral mijn zelfbeeld en zelfvertrouwen. Ik doe mijn best en ik babbel veel met mijn vriend wat ook echt heel veel helpt. Hij is er gewoon voor mij en dat is echt fantastisch!

Ik ga jullie tips zeker uitproberen en laat nog wel weten hoe dat is gegaan!!! Alvast bedankt!

gr claudia
May 29, 2008 om 16:47
Hey,

Ik zit weer in een dieptepunt. Ik zit constant te huilen. Als ik in de spiegel kijk dan herken ik me gewoon niet meer... Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen.

Mijn vriend stuurde deze middag een smsje: 'Claudia, ik besef nu dat ik nog steeds verliefd ben op mijn ex, wij kunnen niet verder,...'

Jaja via sms, ik ben kwaad maar vooral triest en voel me verschrikkelijk gekwetst. Ik snap gewoon niet waarom hij niets eerder heeft gezegd en vooral waarom hij het niet gewoon tegen me kan zeggen, ik vind dat via sms zo laf. En gewoon wij zijn bij zijn thuis geweest, bij ons thuis, vanalles met zijn dochtertje gedaan, toekomst aan het plannen... Dat doe je toch niet met iemand als je niet zeker bent? ik snap er echt gewoon niets meer van en ik weet ook helemaal niet wat ik moet doen...
May 29, 2008 om 17:22
Wat rot zeg van je vriend! Dat is inderdaad heel laf. En dat alles maakt het er voor jou niet makkelijker op natuurlijk. Ik hoop dat je je toch sterk kan houden, want je doet het echt goed. Je hebt al zoveel bereikt, dat is echt om trots op te zijn!
May 31, 2008 om 09:02
Lekker, een SMS-je: held...Heb ff bij je foto's gekeken, niks mis mee toch? D'r is vast wel een nog loslopende man daarbuiten die je nog tegen moet komen! Soms moet je er even niet mee bezig zijn, en dan knal je er zo tegenop.
Sterkte, Arnold
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.