Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Wie heeft er ervaring met Chinese voedingsleer??

Geplaatst door Frownupsidedown op June 13, 2008 om 08:55

June 13, 2008 om 08:55
Afgelopen week heeft mijn diëtiste me wat vertelt over Chinese voedingsleer. Dat gaat om het vinden van een balans in verwarmende en verkoelende voedingssoorten waardoor je lichaam optimaal gaat werken. Het klinkt erg interessant, maar de boeken in de bibliotheek waren uitgeleend.
Is er hier iemand die al volgens deze leer eet? En wat is je ervaring hiermee?

Groetjes,
Moniek
Onbekend
June 21, 2008 om 06:30
kijk eens via google en klik op chinese voedingsleer - daar staat best wel wat aardigs om te lezen. in china zijn grote periodes van honger en schaarste geweest in het verleden, dus het zal wel een straf dieet zijn. dat je van bepaalde voedingsmiddelen niet zo veel energie kunt krijgen terwijl een ander daar geen problemen mee heeft, daar kan ik nog wel inkomen, maar om er je hele familie weer bij te slepen, riekt me een beetje teveel naar de aloude tradities van china om overal de voorouderverering bij te halen. de chemie van ieders lijf is uniek: welke voorouder is in jouw maag dominant.....dan kun je lang blijven zoeken, want erfelijke eigenschappen maken ook sprongen in de generaties hoor. maar ja: dat is misschien wel een vooroordeel, want in china zelf is rond de grote steden amper natuurvoeding te koop....
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.