Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

maar pondje afgevallen

Geplaatst door Streefgewichtnu op July 28, 2008 om 03:07

July 28, 2008 om 03:07
Hallo,
Ik heb een vraagje. Ik heb mij vorige week heel streng aan het dieet gehouden, keurig drie x per dag gegeten, twee x gezond tussendoortje en niet snoepen. Koffie zonder melk en suiker, thee en heel veel water. Daarnaast sport ik 6 x per week. 3 x 60 baantjes zwemmen en 3 x fitness 2 uur.
Hoe kan ik dat ik ondanks al die inspanningen maar een pondje ben afgevallen.

Ik hoor van iedereen dat je spiermassa groeit en dit zwaarder weegt. maar dat lijkt mij zo sterk na drie weken sporten..... ik snap het dus niet helemaal. Ik heb vandaag een doorverwijskaart bij de huisarts gevraagd om bloed te prikken. Ik wil in ieder geval uitsluiten dat het iets aan mijn schildklier is....

Kan iemand mij vertellen of het waar is van die spiermassa en het tijdsbestek waarin de groei van spiermassa plaats gaat vinden.
en zijn er mensen die ook hun schildklier hebben na laten kijken en er achter zijn gekomen dat deze minder fucntioneert en wat daar aan gedaan is.

ik hoor het wel, en als je reageert bedankt want ik zou hier graag wat antwoorden op willen vinden...

linda
July 28, 2008 om 03:26
Ik hoop dat je niets mankeert.. (zou natuurlijk wel een verklaring zijn maar het is toch altijd beter als alles in orde is hé)
natuurlijk is een half pondje nog altijd beter dan geen pondje hé :D
Onbekend
July 28, 2008 om 07:46
ingevoerd op een ander forum, maar ik neem aan dat degene die dit heeft opgeschreven geen fouten heeft gemaakt:
Telkens weer, heeft onderzoek bewezen dat vrouwen die een normaal, matig krachttraining programma volgen kunnen genieten van een lange lijst aan gezondheidsvoordelen. Sommige vrouwen zijn nog steeds bang dat gewichtstraining hen onvrouwelijke vormen zal geven. Niets is minder waar; vrouwen hebben een veel lagere testosteron productie dan mannen en zullen niet plots "te groot" worden. De spiergroei zal minder snel gaan, en de spieren krijgen vooral een "strakkere look". De lijn van het lichaam wordt mooier omdat stevigere spieren het typisch vrouwelijke figuur beter doen uitkomen; stevigere billen en borst (nee zolang je niet te laag gaat in je vet % verlies je niet je borstvolume) , strakke buik en minder slappe huid (cellulitis) door verhoogde vetvrije massa.

Wanneer vrouwen van alle leeftijden zich de voordelen van gewichtstraining gaan realiseren, zullen de negatieve vooroordelen van vrouwen in de gym snel vervagen, volgens de krachttraining onderzoeker William J. Kraemer, PhD, van het Ball State University in Muncie, Indiana.

Gewichtstraining expert en onderzoeker Wayne Westcott, PhD, van het South Shore YMCA in Quincy, Massachusetts,geeft 10 belangrijke redenen waarom vrouwen krachttraining serieus moeten nemen:


1. Je zal meer vet verliezen dan dat je in spieren zal winnen. Westcott en zijn collega's hebben verscheidene studies gedaan m.b.t. gewichtstraining in samenwerking met duizenden vrouwen en zij hebben nooit klachten gehad van vrouwen die te "breed" werden. Om precies te zijn, Westcott's onderzoek laat zien dat de gemiddelde vrouw die 2 tot 3 maal per week aan krachttraining doet na 8 weken 1.75 pond droge spiermassa kan winnen en daarbij 3.5 pond vet verliest. Anders dan mannen, hebben vrouwen 10 tot 30 keer minder hormonen die zorgen voor de "mannelijke spiermassa", legt Kraemer uit.

2. Je nieuwe spieren zullen je helpen in het gevecht tegen overgewicht. Wanneer je "nieuwe" spieren krijgt door de krachtttraining, zal je rust metabolisme (BMR) omhoog gaan, dus je verbrandt meer calorieën de hele dag lang, vermeld Westcott. Voor elke pond spiermassa die je wint, verbrand je 30 tot 50 méér calorieën per dag. Dus, als voorbeeld, als je 3 pond spiermassa wint en daarbij 40 kcal meer verbrand per pond, dan zal je 120 calorieën méér verbranden per dag. Of ongeveer 3.600 calorieën per maand. Dat staat gelijk aan een verlies van 10 tot 12 pond vet in 1 jaar tijd!

3. Je zal een sterkere vrouw worden. Westcott's onderzoeken wijzen uit dat matige gewichtstraining de kracht van eenvrouw zal doen toenemen met 30 tot 50 percent. Extra kracht zal het gemakkelijker maken om enkele dagelijkse activiteiten te doen. Zoals het heffen van kinderen of boodschappen. Kraemer vermeld dat het grootste verschil in kracht tussen mannen en vrouwen voortkomt uit het verschil in lichaamsgrootte en vetmassa; pond voor pond, kunnen vrouwen hun kracht in dezelfde ratio ontwikkelen als mannen.

4. Je botten zullen er voordeel uit halen. Nadat je de hoge school verlaat, heb je alle minerale bot densiteit bereikt die je ooit zal hebben - tenzij je gaat krachttrainen, zegt Wescott. Onderzoek heeft ontdekt dat gewichtstraining de minerale bot densiteit van de wervelkolom kan verbeteren met 13 percent in 6 maanden. Dus krachttraining is een krachtig hulpmiddel tegen osteoporose.

5. Je verlaagt het risico op diabetes. Diabetes die begint bij volwassenen is een groeiend probleem voor vrouwen en mannen. Onderzoek wijst uit dat gewichtstraining het glucose gebruik in het lichaam kan verbeteren met 23 percent in vier maanden.

6. Je zal hartziekten tegengaan. Krachttraining zal het cholesterol profiel en de bloeddruk verbeteren, volgens recent onderzoek. Natuurlijk, je programma zal ook cardiovaculaire en flexibiliteitstraining inhouden.

7. Je zal rugklachten vermijden en artritis tegengaan. Een recente 12 jaar durende studie liet zien dat het versterken van de lage rugspieren een 80 percent succesvolle ratio had in het vermijden van lage rugpijn. Andere studies wezen uit dat gewichtstraining artritis-pijn kan verminderen en gewrichten versterkt.

8. Je zal een betere atleet zijn. Wescott heeft ontdekt dat krachttraining het atletisch vermogen verbeterd. Golfers, als voorbeeld, kunnen hun "driving power" aanzienlijk verhogen. Welke ook je sport is, krachttraining zal niet alleen je vermogen verhogen maar ook het risico op blessures doen dalen.

9. Het zal werken ongeacht je leeftijd. Wescott heeft succesvol verschillende vrouwen in hun 70 en 80 getraind, en studies laten zien dat krachttoename mogelijk is op elke leeftijd. Let echter wel, dat krachttraining altijd onder toezicht zou moeten bij ouderen.

10. Je zal je mentale kracht versterken. Een Harvard studie ontdekte dat 10 weken aan krachttraining doen, clinische symptomen van depressie BETER kan verminderen dan een standaard bezoek aan de psych. , zo zegt Wescott. Vrouwen die aan krachttraining doen rapporteren dikwijls dat ze zich meer zelfzeker en bekwamer voelen als resultaat van hun trainingsprogramma.

alles bij mekaar toch weer het lezen waard!

:lutje:
Onbekend
July 28, 2008 om 11:42
hoi Streefgewichtnu,

ik had bij "gewoon" lijnen hetzelfde resultaat, om knetter van te worden. Na twee maanden eindelijk 4 kilo er af, 1 x pasta eten en hup, weer 2 kilo terug. Netto resultaat na 2 maanden; 2 kilo eraf...! Het dieet dat ik nu volg gaat er van uit dat je hormonen in balans moeten worden gebracht (Dr. Cohen), vooral HCG is van belang. Nu ik eet ik ook drie maaltijden per dag en twee tussendoortjes (fruit) maar het gekke is dat ik nu wel afval, en goed ook. Misschien ligt het bij jou ook aan de balans? Ik ben geen deskundige op dat terrein, maar ik vind het wel gek dat dit bij mij wel werkt en andere diëten niet, terwijl ik vergelijkbaar at (mager, veel groente, echt niet snoepen/snaaien).
Tweede reden die ik kan bedenken dat je weinig afvalt, kan stress zijn.
Succes in ieder geval, balen als je zo je best doet! Hoe dan ook, je bent wel gezond bezig (maar ja, dat wil je terugzien op die weegschaal)

groetjes,

:bagheera:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.