Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

waarom die dieeten en niet gewoon gezond afvallen ?

Geplaatst door op August 18, 2008 om 02:42

Onbekend
August 18, 2008 om 02:42

Misschien krijg ik wel veel commentaar van sommige, maar toch ben ik gewoon nieuwsgierig.

Waarom ben je eigenlijk met zo een dure dieet bezig als je toch gewoon gezond kan gaan afvallen, dus met mate eten en meer bewegen ?

Elke persoon is anders, elke lichaam dus ook. De ene reageert er beter op dan de andere. Maar ik lees zoveel, South Beach dieet, Dr Phil dieet, etc etc. Waarom kies je soms ook voor een dure, dat je per maand veel geld kwijt bent ?

Ben je bang dat je het niet alleen red of heb je gewoon hulp nodig ?

Ooit ben ik ook bij een dieetist geweest en kan zeggen, ze was aardig, maar verder ook weer niks. Je moet het uiteindelijk toch zelf doen.

En nu, ik voel gewoon mijn eigen ding en dat gaat heel erg goed. Mijn beste dinneke die ik niet veel zie, zei gister toen ik kwam, wow, je lijkt ineens veel slanker. Ja, daar ben je dan trots op. Ik heb ooit de Sonja Bakker gevolgd, ging prima, maar toch, ik wil geen regels hebben wat wel en wat niet mag. Elke dag op een lijstje kijken wat we moeten eten (ook al is het soms wel handig als je niet weet wat je moet halen :-)), heb Herbalife gedaan, ook 10 kg mee afgevallen, maar die shakes ging me ook de keel uit hangen en als je stopt, kun je net zo goed weer hetzelfde of meer aankomen.

Ik vraag me vaak dus af, is het niet geldverspilling aan die dure dingen uit te geven ?

En ik wil hiermee niemand kwetsen of zo, maar dat is even iets wat me boven schiet. Ik moet zeggen dat ik met valtaf erg tevreden bent, gewoon invullen wat ik dagelijks eet en gewoon af en toe steun bij buddy's zoeken en dat is gewoon al voor mij zo prettig. De rest zal ik toch zelf moeten doen eigenlijk !

Groetjes
August 18, 2008 om 05:28
Ik ben gelukkig nooit aan iets duurs begonnen, eerste dieet wat ik heb gedaan (toen ik 13 jaar was), was op eigen kracht, dus gewoon minder eten, meer sporten. Werkte toen, werkt nu!

Sowieso zijn die milkshake, of voorgeschreven dieten niet voor mijn lichaam geschikt (vanwege intolleranties), maar dat wist ik nog niet toen ik 13 was.
Onbekend
August 18, 2008 om 07:19
Ik doe ook niet aan dure diëten.
Ga het op eigen kracht proberen.

Wel ga ik binnenkort voor een kennismakingsgesprek naar een dietiste. Even kijken of ze wat voor me kan betekenen en zo niet dan moet het toch echt op eigen kracht.

En ik heb persoonlijk erg veel steun aan deze site. Mijn buddies die me in de gaten houden en ik hun ook.
August 18, 2008 om 09:08
Ik denk dat veel mensen houvast hebben aan een duidelijk dieet. je moet vaak opeens heel anders eten en valt vaak snel af...wat de meeste mensen ook willen: snel resultaat zien. En als je dure poeders of pillen hebt gekocht ben je misschien extra gemotiveerd het vol te houden.
Maar ik denk dat iedereen ook wel weet dat het beste dieet het blijvend aanpassen van je voedingspatroon is!! Dus gewoon blijvend minder en gezonder eten en alleen af en toe uit de band springen.
Zo ben ik 14 kilo afgevallen en ik hoop door zo verder te gaan op dit gewicht te blijven en eindelijk eens te stopppen met jojo-en!
En inderdaad helpt deze site enorm door de steun van buddies en het zien van mijn eigen grafiek!*9*:applaus:
August 20, 2008 om 06:45
ik ben netjes een kilo of vijf afgevallen met 'gewoon' lijnen. Dus gezond eten, meer bewegen. Ideaal eigenlijk.
Maar ik blijf hangen nu en dat demotiveert enorm. Ik eet er elk weekend aan wat er doordeweeks vanaf is.

Dus heb ik, eigenlijk tegen mijn principes, besloten om mezelf een kickstart te geven met een 'dieet'. Ik hoop dat dat me de motivatie geeft om er voor te gaan om onder die BMI van 25 te komen en dat vast te houden.
Ik kan zeggen dat het niet zonder moeite is, dat geshake, ik heb zelden ergens zoveel wilskracht voor nodig gehad...
August 23, 2008 om 15:40
Ik heb al verschillende keren geprobeerd om op mijn eentje gewicht te verliezen. Soms met absurde dingen als het brooddieet (noem het een jeugdzonde :-) ), maar het gewicht kwam er altijd weer terug bij...

Nu ben ik bij Weightwatchers opnieuw begonnen, en eigenlijk komt dat ook neer op gezond eten en voldoende beweging. Maar wat het 'm bij mij doet is die motivatie die je krijgt van je coach en je groep. Een uurtje per week is genoeg om er weer helemaal in te vliegen, plus dat die gewichten genoteerd worden, en je kan als het ware met een schone lei aan een nieuwe week beginnen.
Het is vrij duur, geef ik toe, maar eens je op streefgewicht zit, betaal je niet meer. En ik hoop daar toch binnen een klein jaar te zitten, liefst zelfs vroeger...

Groetjes
Katleen
Onbekend
September 7, 2008 om 12:49
al vanaf mijn 18de verschillende dieeten gedaan, maar zo gauw je op gewicht bent dan kom je er weer snel van aan en een paar kilo extra.
na een ziekte en veel prednison kwam ik weer meer aan.
maar de internist vertelde mij dat ik als ik ga afvallen niet meer dan 10 tot 15% per jaar mag afvallen.als het sneller gaat dan zit het er ook weer zo aan.
het gaat nu lekker met mij, eet gezonder en ga elke dag nu al 10 minuten op de loopband dat bouw ik nu ook al langzaam op.
neem geen tussendoortjes meer en op feestjes kan ik tegenwoordig heel goed nee zeggen.
alleen als mijn man en ik uit eten gaan dan let ik er toch nog wel op wat gezond is maar je komt al gauw 2 kilo aan.
maar dan heb ik wel weer een paar dagen dat ik extra oplet met wat ik eet.
maar ik kom nu niet boven de 1500 kcal per dag uit op de meeste dagen.

:goedeavond:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.