Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Welk dieet past bij mij?

Geplaatst door Tortillita op August 18, 2008 om 05:22

August 18, 2008 om 05:22
Hoi, Ik ben een vrolijke meid van 37jaar en wil 25kg afvallen, heb in de loop der jaren al heel wat dieten uitgeprobeerd en iedere keer krijg ik met het zogenaamde Jo-Jo effect te maken, ik merk nu zelf dat het heel moeilijk is om ook maar 1kg af te vallen, dusi k ben nu op zoek naar een dieet die bij mij past en waar ik wel mee afval. wie kan mij helpen?
Onbekend
August 18, 2008 om 05:35
Goedemorgen Tortillita
Ik weet het ook niet, maar ik zit met hetzelfde probleem.
Ik ben in totaal 6,8 kg afgevallen, maar wil nog wel 40 a 50 kg afvallen. Ik denk dat het beste is gewoon je eetpatroon aan te passen.Op den lange duur heeft dat het beste effect denk ik, maar ja dat is juist het moeilijke.Daar verval ik ook steeds weer in. Maar ik wil het nu volhouden. 3 maaltijden per dag en 2 a 3 magere tussendoortjes en zondags iets lekkers. tot nu toe dus dit resultaat, en ik wil proberen er een jaar ongeveer over te doen.

Tot zover groetjes Nietess
August 18, 2008 om 11:00
Hoi Nietess

dus als ik het goed begrijp wil jij 40 tot 50 kg in een jaar? ik wilde nl die 25kg in een jaar doen maar dacht dat dat gekkewerk zou zijn.. niet dus..
Het probleem is dat mijn lichaam zich helemaal heeft aangepast aan de voedingswijze die ik in de loop der jaren heb gecreerd dus zou ik minder dan 900cal moeten nuttigen om ook maar iets af te vallen. en dat lijkt me ook niet goed, misschien wel voor het eerste resultaat, maar ja en dan?
ik eet ook 3 maaltijden en meestal 2x fruit ertussen door en zaterdag iets extra's (als we thuis zijn).. maar ik ben nu sinds Januari pas 4kg afgevallen en dit valt me behoorlijk zwaar....

Gr,
Tortillita
Onbekend
August 18, 2008 om 12:06
Hallo Tortillita, ik denk zo, een jaar heeft 52 weken, 1 kilo per week is 52 kilo. Het begin val ik het meeste af daarna minder . Als ik stil blijf staan ga ik iets minder eten. Ik zit nu op zo'n 2000 kcal, dus dat kan steeds minder. Wat eet jij zo al op een dag dan?
GRoet Nietess
August 23, 2008 om 06:08
Nietess,

Heel ambitieus, maar ik heb zo het idee dat een kilo per week toch wel heel veel is. In het begin zal dat wel lukken, maar na een tijdje val je stil...
Zelf ben ik aan de WeightWatchers, en daar gaan we uit van ongeveer een halve kilo per week. Dan nog verschilt dit enorm van week tot week. Soms is er een kilo af, maar soms ook maar 200g of soms zelfs helemaal niets.
Maar ik moet toegeven dat ik nog niet echt honger geleden heb, je bent natuurlijk wel wat beperkter, maar toch...

Je lichaam is een oventje dat energie nodig heeft om vet te kunnen verbranden, dus je moet wel zien dat je blijft eten...

Heel veel groetjes van Katleen
September 6, 2008 om 03:12
ook ik ben het er mee eens dat je je eetpatroon moet veranderen.
ik ben eerder ook veel afgevallen, maar dat zat er heel snel weer dubbel en dwars aan.
Ik heb gelezen dat als je minder dan 1300 kcal neemt per dag je in het jojo effect vervalt.
Dus eigenlijk moet je de hele dag eten, maar de juiste dingen
gezond dus.
eigenlijk zeggen ze dat je niet moet afwachten tot je honger krijgt, maar als je trek begint te krijgen gelijk wat nemen, maar dan geen koek chips ed maar een cracker of fruit, zodat je het hongergevoel kwijt raakt.
cup a soup is ook een lekker tussendoortje.
En ik moet zelf ook om te beginnen 25 kilo afvallen, maar denk niet in een jaar moet dat eraf zijn, maar ik bekijk het per streefdoel dus in mijn geval eerst onder de 90 dan naar de 85 enz.
Ben bang dat je doel anders te hoog wordt en het extra druk op jezelf legt.
Maar ja iedereen heeft zijn eigen manier hoe hij het aan wil pakken, wat prettiger voor jezelf is
Onbekend
September 9, 2008 om 16:06
Mijn ervaring is dat de eerste maand erg goed gaat, de kilo's vliegen er bij wijze van spreke af. Daarna gaat het meteen ook een stuk minder. Mijn streven is nu zo'n 1-2 kg per maand afvallen. De ene keer lukt dat wel, de andere keer niet, maar ik ben nu in 8,5 maand > 20 kg afgevallen. Vermoed (en hoop!) dus dat 25 kg per jaar haalbaar zou moeten zijn. Wat je wel in je achterhoofd moet houden is dat constant lijnen op den duur niet vol te houden is. Je moet ook weten te stabiliseren. En dat zit dan meteen in de 1-2 kg per maand. Niet te snel willen afvallen, maar geportioneerd.
Als je trek krijgt: glas water! Daarna kijk je wel verder - als je nog trek hebt.

In ieder geval allemaal succes toegewenst en ik hoor jullie verhalen en ervaringen graag. Kan ik ook weer van leren.

Groetjes,
Monique
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.