Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

aubergine-recept

Geplaatst door Maria65 op August 18, 2008 om 09:01

August 18, 2008 om 09:01
Hallo, wie heeft er een lekker recept met een aubergine? mag voor een persoon zijn want de rest van het gezin doe ik er toch geen plezier mee! Ik heb er dus 1 in de tuin groeien en die is nu "rijp" denk ik. En ik las laatst ergens dat ze vol vezels en andere gezonde dingen zitten, dus...
August 19, 2008 om 07:43
Ik ben er zelf niet zo fan van maar mijn ouders eten zich altijd suf aan gebakken dun genseden aubergine bij hun salade. Kort bakken in wat olijfolie met peper en zout. Je kunt het ook gebruiken om ratatouille mee te maken
August 19, 2008 om 08:38
Dank je voor je reaktie! Ik ga 'm inderdaad maar bakken denk ik of heeft iemand nog een ander goed idee??
August 19, 2008 om 11:47
In schijfjes op de grill zijn die ook heerlijk, en je gebruikt minder vet. Gewoon grillpan lichtjes inoliën, aubergineschijven erop en flink wat provençaalse kruiden. Lekker!!
August 19, 2008 om 13:57
Hallo

Wat ook héél lekker is voor bij salades of pasta. Aubergine besprenkelen met olijfolie in de oven zetten. En daarna de schil ervanaf doen. In de mixer doen samen met peper en zout en beetje olijfolie. Dan heb je een heerlijke paté.

Ik ben verzot op aubergine en die schijven zijn inderdaad superlekker en gezond.

Een ander recept (maar niet zo gezond denk ik) is bakken in de pan. Eerst met zout het vocht uit de aubergines halen. Beetje laten trekken en dan met olijfolie afbakken. HEEEEEEEEERLIJK
damn nu heb ik ook zin :)

groetjes
leen
August 21, 2008 om 04:36
"Papoutsakia": aubergines gevuld met ui, tomaat, champignons, knoflook en kruiden, afgedekt met een romige bechamelsaus en (feta)kaas.
Dit is wat ik gisteren bij een Griek heb gegeten. Het was heel lekker (en vegetarisch).
Het recept is vast wel te vinden op Internet.
August 21, 2008 om 08:16
Lekker, lekker allemaal! maar ik wil ze graag "light" klaarmaken.. dus zal het toch grillen worden. Moussaka is inderdaad heerlijk en heb ik al heel vaak op maar is een echte calorienbom!:fat::-D
August 25, 2008 om 04:46
ik maak soms eens lasagna met aubergines.
ik maak dan een bolognèsesaus met rundsgehakt en veel groenten, en een bechamelsaus op basis van lightkaas en sojamelk. en dan laagjes maken, lasagna, bechamel, aubergine, rode saus, aubergine, enz.

Blijft wat veel calorieën, maar het is toch een magerdere variant van de echte lasagna...
August 25, 2008 om 10:09
Ik zag toevallig een receptje van gevulde aubergine in de Allerhande van deze maand dit weekend. Wellicht als je die met mager gehakt maakt?
http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp?rq=aubergine&id=493206
August 28, 2008 om 02:53
http://valtaf.ad.nl/index.php?pxd=.g&pxc=21314151&current=food&current=recipes&current=show&id=1107

deze is zo lekker...............

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.