Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

wat zou jij doen?

Geplaatst door op September 2, 2008 om 03:58

Onbekend
September 2, 2008 om 03:58
miss eerder een vraag voor de jongeren onder de afvallers:D uiteraaard mag iedereen antwooord geven!

Je gaat stappen of een bioscoopje pakken met een paar vriendinnen/vrienden. Het is etenstijd en je hebt honger. Er word besloten gezellig bij de mcdonald te gaan eten. Ik eet niets kan je niet zeggen want dan hou je de avond niet vol.. ( als je gaat stappen)

Ga je voor de friet net zoals iedereen.. of bestel je een salade. Waarbij al je vrienden je raar aankijken +opmerkingen maken. En je oook nog eens een kwartier op moet wachten bij de mcdonald omdat ze het niet gelijk klaarhebben..
September 2, 2008 om 04:17
Ik denk dat iedereen wel dikwijls met dit probleem geconfronteerd wordt hoor. jong of oud...

Wat ik tegenwoordig doe om dergelijke opmerkingen te vermijden of om toch niet te veel op te vallen of niet steeds mijn verhaal te moeten doen (liefst biologisch,vegetariër, suikervrij, op dieet). en ik kom in zo een situatie, neem ik altijd een stuk fruit mee of (misscien voor jouw een pakje koekjes), dat ik eet wanneer ik honger heb.

Als de groep dan beslist om ergens te eten, waar ik geen zin in heb, dan heb ik nog mijn appel en dan kan ik ondertussen iets zoeken wat voor mij wel kan. Als ik ga stappen, kom ik altijd wel iets tegen waar ik kan gaan eten...
En waarom beslissen om in die vieze mac-donalds binnen te gaan en niet in bijvoorbeeld een broodjeszaak of frituur of... Jij hebt toch ook inbreng in de groep?
Groetjes
Leen
Onbekend
September 2, 2008 om 04:45
Als je dan toch in de Mac belandt, zou ik mooi een salade nemen en jammer dan dat je daar opmerkingen over krijgt... Hun probleem niet het jouwe. Ze zouden daar niet moeilijk over moeten doen.

Maar wellicht idee om voordat je met ze afspreekt thuis al iets te eten?

:nessie74:
September 2, 2008 om 05:09
Als ik het op voorhand weet dat de kans heel groot is dat ze daar naartoe gaan, neem ik gewoon mn boterhammen mee. Als ze dan nog beslissen om wel deftig op restaurant ofzo te gaan, ga ik mee. Als ze naar de Mac gaan, eet ik daar gewoon mijn boterhammen op. Als je het niet op voorhand weet en het ook niet vaak voorkomt dat je naar de Mac gaat en je weldegelijk zin hebt in frieten, eet je die ook gewoon. Als je er geen zin in hebt, neem je gewoon een salade.

Ik ben geen kuddedier, dus ik doe niet mee met de rest, enkel als ik daar echt zin in heb.
Jij moet weten wat je belangrijker vindt: jouw eigen gevoel, of bij de groep horen.
September 2, 2008 om 07:45
Als het niet te vaak gebeurt dan eet ik gewoon mee.
Zie het dan gewoon als je hoofdmaaltijd en niet als tussendoortje.
Onbekend
September 2, 2008 om 08:09
Als ik bij de macdonalds kom neem ik bijna altijd het mac.momentje
het is een mooi klein broodje en ik kan er de rest van de avond mee door.
je kan natuurlijk eerst op de site kijken wat de minste calorien zijn en dan zijn dat de salades of een hamburger maar die is net te klein voor een langere tijd te overbruggen
:hamburger:
en op het moment hebben ze ook fruit om als toetje te gebruiken
:appeltje:
maar ik gebruik het dan wel als maaltijd en niet als tussendoortje
want dan is het extra calorien en nu maar iets meer :schijnheilig:
September 2, 2008 om 17:34
bestel gewoon een salade en dan gewoon spa blauw of water erbij.

Of neem 1 happymeal ipv groot menu met halve liter cola. Een keertje bij de mac eten kan toch geen kwaad. Volgende dag gewoon goed opletten en voldoende water drinken. Dan valt het kwaad wel mee!

Je kan altijd zeggen dat je niet zoveel honger hebt of dat je je maag inhoud voor de popcorn wilt bewaren. Als je dat dan nog wel hebt bestel dan in de bios een grote bak ZOUTE popcorn en een gezonde drank. Dan natuurlijk geen chocolade erbij :)

En als je daarna gaat stappen en je toch die hamburger met friet gehad hebt? Gewoon wat harder dansen ;) Of een leuke gozer scoren en zoenen. Daar verbrand je die calorieën zo weer mee

Succes :)
Onbekend
September 3, 2008 om 03:40
Als je af en toe gaat stappen en je weet dat het meestal op de MC uitdraait dan kun je daar de rest van de dag rekening mee houden.

Als je elk weekend gaat stappen dan kun je misschien eens voorstellen om ergens anders te eten. Dan zeg je gewoon dat je die mc gewoon heel zat bent.

Maar eigenlijk vroeg ik me af. Is die mc dan ipv een avondmaaltijd of later op de avond? Ik ging vroeger ook wel eens stappen en ik hoefde 's avonds echt niet nog meer te eten. Ik had tenslotte al avondeten op.
Onbekend
September 3, 2008 om 09:18
we eten dan ook als avondeten bij de mcdonald (thuis eten lukt niet omdat ik dan al een dag bij een vriendin ben of gelijk uit school naar de stad ga op vrijdag).. en meestal stop ik een sultana in mn zak voor als ik uit de discotheek kom ofzo.. want dan moeten we altijd nog op de bus wachten.. omdat ik em anders niet lekker ga voelen als ik niets eet na zoo'n nacht.:)

de meeste zouden dus voor een salade gaan.. Ik ook liever maar vind het echt vervelend dat mensen me daar dan raar aan gaan kijken. Maar daar moet ik me dan gewoon ff niets van aantrekken!

Bedankt voor de tips:D! heb er echt wat aan!!
September 7, 2008 om 14:42
By de Mac neem ik dan Mc nuggets ipv een hamburger. Alsje dan een klein menu neemt dus met normale friet en cola liht dat kom je niet boven de ckal van een normale maaltijd uit...het is alleen minder gezond. Hamburgers kun je beter niet nemen,in de MC bacon zitten er maar liefst ruim 900 kcal! Kipnuggets zitten geloof rond de 200. Maar alsjeleiver salade betselt gewoon doen,in mijn geval steunen mijn vrienden mealtijd als ik voor gezond ga...dus das makkelijker denk ik

September 8, 2008 om 10:09
ik zou het op 6 kipjes en een light cola houden. 250 calorieen.

@Pekineesje: een broodje gezond is helemaal niet zo gezond hoor :D
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.