Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

gewichtsconsulent

Geplaatst door Taskio op October 11, 2008 om 10:03

October 11, 2008 om 10:03
Graag zou ik de meningen en ervaringen horen van mensen die werken als gewichtsconsulent of daar iets vanaf weten.Het zit nl zo.....
Ik werk nu in de tandheelkunde,iets wat ik erg leuk vind om te doen,maar zal door het pensioen van mijn baas een andere baan/baas moeten zoeken.Graag zou ik zelfstandig ondernemer worden,maar dat zal met mijn huidige beroep niet gaan.Om dat te realiseren zou ik 4 jaar voltijds naar school moeten en dat is financieel niet haalbaar helaas.Nu ben ik best bereid om van beroep te veranderen en zou dan het liefst iets van gewichtsconsulente gaan doen.Dit kan wel in een eigen praktijk bijv. Wie heeft hier ervaring mee(positief of negatief,heeft dit gevolgd enz enz....
Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren,maar weet nog niet goed wat ik er mee aan moet.Hopelijk word ik hier wat wijzer?
Alvast bedankt!
Groetjes,Natas
October 12, 2008 om 11:45
Hoi Natas,

IK ben gewichtsconsulente en heb ook de opleiding gedaan.
Ik heb een Praktijk in Maastricht en Belgie.
Praktijk Vitality Balance.
Voor meer informatie mag je me altijd even mailen of bellen.
info@vitalitybalance.be
Mijn telefoonnummer staat op mijn site.

Groetjes Yvonne
October 12, 2008 om 14:45
Hoi Natas,

Ik heb in 2000 de opleiding afgerond en heb een eigen praktijk aan huis. Ik doe dit naast m'n andere werk (eigen schoonmaakbedrijf met m'n man) en vind het enorm leuk. Ik was een jaar geleden nog 27 kilo zwaarder en toen ik dat "eraf" had ben ik weer actiever begonnen met de praktijk. Ik geloof dat doordat ik in hetzelfde schuitje zit als de mensen in mijn praktijk, ze een prettig en vertrouwd gevoel bij mij hebben. Ik ben zelf nog altijd zoekende naar die juiste balans en ik schaam me er ook niet voor dat te zeggen. Mensen ervaren dit juist als prettig, te meer omdat ik ze begrijp. Ik ben altijd al met voeding bezig geweest en toen ik deze opleiding zag, wist ik meteen dat dat voor mij bestemd was. Ik ben dan ook erg blij dat ik nu werkzaam ben als gewichtsconsulente. Ik zie m'n werk als m'n hobby, wat wil je nog meer?

liefs,
katje
October 13, 2008 om 05:55
Hoi,

Ik vind het idee van gewichtsconsulente ook wel interessant, en ik heb al info over de opleiding opgezocht.
Ik vraag me alleen af of je met dat diploma ook in België aan de slag kunt? Ik zag dat 'gewichtsconsulente' ook in België actief is, dus misschien kun jij me meer info geven? Heb je trouwens een mailtje gestuurd ook;)
Alvast bedankt!

:katsumi:
October 14, 2008 om 00:49
Reuze bedankt voor deze reacties,nu kriebelt het eigenlijk nog meer.Ik ben er nu toch wel veel over aan het nadenken,maar die grote twijfel maakt me erg onzeker om de stap te zetten. Ook omdat ik over een aantal zaken(bijv de Belg.markt)geen weet heb.Nu werk ik in Nederland en dat is vast weer anders. Fijn om positieve reacties te horen!

Yvonne:ik ga je zeker mailen voor meer info!!!

Groetjes,Natas
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.