Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Wanneer een kans jou aangrijpt, grijp jij hem dan wel?(Mentale gezondheid)

Geplaatst door Jess07 op January 11, 2009 om 09:13

January 11, 2009 om 09:13
Wanneer een kans jou grijpt, grijp jíj hem dan wel?

Heb jij je weleens afgevraagd waarom het je niet lukt je gewenste gewicht te bereiken of te behouden?
Zoja: heb je de oorzaak al kunnen vinden?Weet je eigenlijk wel wat de oorzaak is?

Wellicht werk je al aan je lichamelijke doelstelling onder begeleiding van een club, diëtist of sportschool. Dan ben je al op de goede weg! De vraag voor jou zelf is of deze begeleiding voldoende is. Wellicht is afvallen bij jou meer een mentale kwestie. Want hoe kun jij alles uit jezelf halen als je niet lekker in je vel zit?

Ikzelf, studente van de studie NLP, ben ervan overtuigd dat afvallen voor velen een mentale kwestie is. Vaak is de wil er wel maar ontbreekt het aan zelfvertrouwen, discipline, doorzettingsvermogen of is angst om te falen in enige mate aanwezig. Dat terwijl je diep van binnen weet dat het in je zit, toch?
Afvallen kun je hierdoor als negatief ervaren. Deze negativiteit zorgde er bij mij voor dat mijn zelfvertrouwen & geloof in mijzelf onbewust naar de achtergrond verdwenen. Het beïnvloedde niet alleen mijn zelfvertrouwen & kunnen om af te vallen maar ook vrijwel alles hierbuiten.

In 2008 ben ik via via in contact gekomen met personal lifecoach Mark. Na enkele weken twijfelen heb ik de stap genomen eens langs te gaan voor een coachingssessie. Geheel vrijblijvend, puur uit nieuwsgierigheid en zelfs als laatste hoop.
Ik had er een goed gevoel bij en ben vervolgens nog twee keer langs geweest.
Dit heeft ontzettend veel veranderd. Ik zit nu lekker in mijn vel, ga anders met situaties om & ben weer gemotiveerd!En al ben ik er nog niet helemaal, ik ben er van overtuigd dat ik er wel kom. Door deze nieuwe motivatie heb ik me ingeschreven voor de lifecoachopleiding. Puur uit nieuwsgierigheid en de overtuiging dat NLP werkt.
Als dit mij al zo heeft veranderd, stel je dan voor wat dit met jou kan doen.

Wanneer je lekker in je nieuwe vel zit zul je afvallen als leuk gaan ervaren. Lichaam & geest kun je vergelijken met Yin Yang. Wanneer deze niet op een lijn liggen zijn ze uit balans, als een ongeijkte weegschaal. Het één kan niet zonder het ander. Pas wanneer jij het één op het ander aanpast zal de weegschaal ijken.

Mocht je meer willen weten over NLPcoaching, mail me dan even; jessica_lieshout@hotmail.com. Ik heb hier ook een profiel waar je even op kunt kijken. Bij interesse in coaching zal ik je doorverwijzen.

Succes en veel plezier!
January 11, 2009 om 15:37
Neuro Linguïstisch Programmeren? Een van de vele manieren om een kijk 'in jezelf' of 'in anderen' te krijgen. Kan best goed zijn. Om bijvoorbeeld veel zelfvertrouwen te krijgen. En dicipline. Met een 'cleane mind' gaat het afvallen beslist beter!
Maar dit soort dingen gaat vaak fout->het wordt: handel! Helaas. De afvaller OF bijkomer wordt weer eens $$,$$ uit de zak geklopt. Voor iets wat ook gewoon gezellig kan met een afval maatje....
Groetjes Arnold :koekiemonster:
January 12, 2009 om 03:26
Mij bekruipt toch het gevoel dat er iemand klantjes probeert te werven of zo... hoewel er natuurlijk wel waarheid in je woorden schuilt, jess. Het denken beinvloedt het doen, zo simpel is het eigenlijk.
January 16, 2009 om 03:50
ik kan alleen maar zeggen dat een geestelijk proces naast een lijnproces de weg naar succes is.
lees mijn dagboeken maar en je ziet het
January 18, 2009 om 15:07
Hey iedereen,

Allereerst even opheldering. Ik probeer gaan klantjes te werven of geld uit andermans zak te kloppen. Ik heb de opleiding namelijk voor mezelf gedaan en wil coaching pas toepassen wanneer ik het idee heb dat ik ervaren genoeg ben.
Ik heb zelf ervaren dat NLP werkt. Mijn broer, een vriend en nieuwe vrienden van de opleiding ervaren dit ook. Dit geef ik dan ook graag aan anderen mee. Anderen die, wellicht net als ik voorheen, mentale hulp konden gebruiken.

Groetjes Jessica
January 18, 2009 om 15:16
Jessica,
het klinkt heel erg logisch. Ik denk dat iedereen er bij gebaat is om te weten waarom je niet afvalt. Ik ben er de laatste tijd wel over aan het denken. Ik ben er nog niet uit. Het valt ook niet mee om in jezelf te kijken.
Til
January 19, 2009 om 07:50
Juist omdat het niet meevalt om in jezelf te kijken, kan een coach uitkomst bieden. Iemand die jou nog niet kent en je confronterende vragen kan stellen.

NLP maakt je een evangelist. Ik weet het uit eigen ervaring. Van NLP word je namelijk erg blij en dat wil je uitdragen. Jessica maakt hier reclame om naar een NLP-coach te gaan, zoveel is duidelijk.
Er zijn veel soorten coaching, het is maar net welke manier jou aanspreekt.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.