Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Afvallen en willen stoppen met roken

Geplaatst door Prettywoman op January 19, 2009 om 05:03

January 19, 2009 om 05:03
:sneeuwzon3::sneeuwzon3::sneeuwzon3:

Zijn er hier mensen die net als ik willen afvallen .... maar eigelijk ook willen stoppen met roken ??????
Ik zou wel een clubje willen oprichten waar je elkaar steunt bij het afvallen en ook bij het stoppen met roken ....
Afvallen ben ik al een tijd mee bezig ... stoppen met roken ben ik nu naar toe aan het werken ....
Wil jij net als ik ook stoppen met roken en toch blijven afvallen... toeleven naar een stopdatum ook ...en elkaar echt steunen ...laat het dan weten .... wil wel weten of er animo voor zo'n club is dan ....
Lijkt me makkelijker het samen met een ploegje te doen .... Nou ik hoop op reacties ....zal toch niet de enige zijn die nog rookt en daar graag vanaf wilt en dat zonder heel veel kilo's aan te komen ....
Dus wie spreekt het aan ????
Misschien kunnen we dan hier samen een startdatum plannen .... er dan ook echt naar toe gaan leven die dag ...en wie weet een leuke club beginnen ...
January 19, 2009 om 07:55
Ik zou het niet tegelijk willen doen. Als je stopt met roken raakt je stofwisseling van slag en daardoor kun je een paar kilo aankomen. Volgens mij kun je beter eerst stoppen met roken en het afvallen op een lager pitje zetten. Ik ben nu een jaar gestopt met roken en nu werk ik aan de kilo's.
January 19, 2009 om 13:57
Je stofwisseling raakt niet van slag, die wordt juist weer normaal. Je lichaam is opgefokt door nicotine.
January 20, 2009 om 01:37
Ja weet je ik dacht ook wel steeds ... wacht weer tot ik op me streefgewicht zit .... maar ik bereik dat nog steeds niet .... weet wel dat toen ik stopte met roken en dat 6 maanden volhield ...ik heel veel snoepte .... en ik had nu zoiets .... misschien als ik dan niet snoep kom ik ook minder aan ..... maar gaat mij meer om vaste maatjes te vinden die elkaar dan steunen in de moeilijke beginperiode vooral .... maargoed tot nu toe nog niemand die ook wil stoppen en toch wil letten op de lijn ....nou ik zie het wel ....moet toch iemand zijn die ook wil stoppen lijkt me .....
January 20, 2009 om 09:31
BeeBee harstikke goed van jou!!!!!! daar mag jij harstikke trots op zijn ..... knap he .... nou ik hoop ook snel me stopdatum neer te kunnen zetten ... ik leef er echt wel naar toe ....heb al een hyves aangemaakt ook voor de stimulans ....nu nog een stopdatum plannen straks :-)
January 21, 2009 om 04:29
http://stoppenmetroken2009.hyves.nl/

Voor de mensen die ook willen stoppen dit jaar me hyves
January 21, 2009 om 05:10
ik ben sinds deze maandag bezig met stoppen, tot nu toe 2 siga per dag ipv een pakje en vanaf morgen niks meer.
denk niet dat afvallen me nu zal lukken, maar ga wel proberen om dan in ieder geval zo min mogelijk aan te komen.
reken maar wel op een paar kilo, omdat dat toch echt zo schijnt te zijn, maar die moeten er dan met een paar maanden ook weer af vind ik.
iedereen succes met lijnen stoppen etc.
:sipsop:
January 21, 2009 om 05:40
Ik ben gestopt op 15 december. De eerste week zat ik constant in de ijskast :) Maar ik heb op tijd beseft dat als ik zo zou voortdoen ik niet wilde instaan voor de gevolgen. Ik ben dus serieus op m'n eten beginnen letten en doe nu ook 2x in de week een uurtje aan spinning. Gevolg: ik ben afgevallen.

Het is echter niet enkel omdat je niet snoept dat je niet aankomt, het is nu eenmaal zo dat je metabolisme een heel stuk vertraagt doordat je lichaam ineens geen nicotine krijgt. Oppassen is dus zeker een must.
Langs de andere kant is stoppen met roken ook goed voor het afvallen want door de sigaret en zijn schadelijke stoffen wordt je vet vastgehouden rond je buik en heupen; de zogenaamde zwemband dus. Toen ik een jaar geleden serieus op dieet was en meer dan 10 kilo verloor raakte ik helemaal buiten proportie doordat die zwemband amper kleiner werd, nu na amper 5 weken op dieet te zijn, te sporten en niet meer te roken is hij al famues gekrompen. (wat een avondopleiding tot afslankconsulente je allemaal niet kan bijleren e :) )

Het is dus perfect mogelijk beiden te combineren maar je moet het wel echt willen, anders maak je je het jezelf nodeloos moeilijker.

succes iedereen!

:summer85:
January 21, 2009 om 06:04
ik probeer ook niet al te veel in de koelkast te hangen, moeilijk wel hoor, maar doe mijn best . en probeer wat meer te bewegen ook, al is er op dit moment nog ff niet veel tijd om te sporten.
neem wat meer de trap, bus halte stukkie verderop ipv voor de deur etc.
en als wat eraan komt er ook weer afgaat, dan maar ff een periode de kilo's erbij, als het roken maar stopt.
:sipsop:
January 21, 2009 om 07:26
Sipsop harstikke goed zeg dat je gaat stoppen met roken.... echt goed van je ....heb je misschien ook een hyves? dat zou wel leuk zijn ook .....ik wil echt een leuke hyves maken ervan ....ik moet nog een stopdatum plannen morgen is me iets te snel ... maar ik haak wel snel in dan ..... ben eerst nog bezig wat medestoppers te krijgen ook :-)))

January 21, 2009 om 07:31
Hoi knutseltje ook ik moet best nog de nodige kilo's kwijt .... dacht eerst ook ik wacht tot ik me streefgewicht bereik .... maar eerlijk dat lukt me dus steeds niet ....dus ik ga nu echt me geestelijk voorbereiden op me stopdag ... me hyves die ik aanmaakte is beslist me eerste stap .... nu nog me stopdag straks .... ik hoop dat het jou straks ook gaat lukken .... en stel niemand hier heeft hyves .... dan ga ik straks dat clubje hier misschien starten ook ...
In ieder geval **Succes** bij alles wat jij graag wilt bereiken ....
January 21, 2009 om 07:33
Hoi Hoi BeeBee toen ik gestopt was in 2005 kwam ik bijna 6 kilo's aan ... maar echt toen snoepte ik me gek ..... dus hoop straks als ik stop en niet snoep ... me gewicht redelijk op peil te kunnen houden ....
January 21, 2009 om 07:36
Summer dat is wel prettige informatie zeg!!!!! dank je wel voor het plaatsen daarvan .... wat top dat je al meer dan een maand niet rookt!!!! Super zeg ..... wat zal jij je blij voelen al .... nou **Succes** nog ff volg ik jou ook ...... fijn dat er zoveel reacties zijn op dit onderwerp .... we willen toch allemaal gezonder en bewuster leven ... en eigelijk hoort stoppen met roken daar zeker bij ....
January 21, 2009 om 10:33
Ik wil ook heel graag stoppen met roken, zou eigenlijk 1 januari 2009 stoppen met roken. Heb het maar 2 dagen volgehouden, daarna toch weer een pakje sigaretten gekocht. Ik wil aankomende maandag echt gaan stoppen. Ik ben ook bang dat ik aankom. Ik wil in ieder geval elke dag 30 min. gaan steppen en niet te snoepen. \
Ik wil me ook bij de clubje aansluiten wie weet lukt het ons allemaal om te stoppen en met roken en tegelijk of beetje afvallen of in ieder geval niet aan te komen.

Groeten Selena(+)
January 21, 2009 om 10:53
Iedereen succes die wilt stoppen met roken en afvallen tegelijkertijd. Mij is het niet gelukt, ik ben sinds 3 juni 2008 gestopt met roken 10 kilo aangekomen!
Ik wil jullie niet ontmoedigen hoor want ik ben zeker blij dat ik nu voorgoed van het roken af lijkt te zijn en voel me veel prettiger als toen ik nog rookte. En de kilo's, die zullen ook wel weer gaan. Ik blijf in ieder geval goede moed houden.
Onbekend
January 21, 2009 om 13:30
Hoi allemaal,

Ik ben op 24-12 mijn laatste sigaret gerookt en afgelopen zondag ben ik begonnen met afvallen. Nu heb ik ontzettend geluk doordat ik tot nu toe geen last heb van ontwenningsverschijnselen. Verder ben ik echt zeer gemotiveerd om te stoppen omdat ik nu al het geld wat ik niet oprook op een spaarrekening zet waardoor ik in juli/augustus voldoende geld het voor een nieuwe laptop!! Daar heb ik nu nog bij aangehangen dat ik wel 30 kilo ben afgevallen voor ik hem krijg!!! Dubbele motivatie dus.

Voor mij werkt het goed en zie ook niet waarom je niet allebei zou kunnen. Denk wel dat je echt heel graag moet willen. Bedenk eens een paar redenen waarom je willen stoppen/afvallen!

Groetjes,
Anne

PS: Kijk eens de aflevering van kassa van 20-12-2008. De 2 longartsen vertellen (uit eigen ervaring) over stoppen en ik vond op een positieve manier!
January 22, 2009 om 02:15
Hoi Angelina .... uiteraard is dat niet leuk 10 kilo ... maar wat heerlijk dat jij rookvrij bent .... dat moet geweldig voelen ...super gedaan .... en fijn dat je dan hier op de site de steun kunt krijgen voor het afvallen :-)
January 22, 2009 om 02:22
lievanne **Succes** bij het stoppen met roken en het afvallen ....ja dat is een exstra motivatie dat geld op de bank ....iedere dag een dag niet roken is weer een stukje van je laptop :-)
Wel fijn zeg dat jij geen ontwenningsverschijnselen hebt .... wauwwwwwww das wel bijzonder ....
daar zie ik wel weer tegen op straks ....ik kon niet slapen(nog slechter)ik had rillingen zweetaanvallen....ik was zwaar opgefokt...voelde me echt de eerste tijd belabberd zonder sigaret .... maar weet ook dat dat gevoel ook weer overgaat in vooral **Trots**
Ja die uitzending zag ik ....was wel een gave uitzending ja .....
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.