Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

patat

Geplaatst door Marjanadirjan op January 19, 2009 om 12:09

January 19, 2009 om 12:09
Wie eet nog gewoon patat met mayo tijdens het afvallen?
Ik durf het niet goed ben bang dat ik niet afval.
Eerder aten we het 1 keer in de week.
January 19, 2009 om 12:16
Frietjes eet ik ook nog eens in de week, maar de mayo laat ik wel staan. Ik zorg dan meestal voor een gezonde groentensaus bij het vlees, en eet die dan bij de frietjes. Is ff wennen, maar zeker even lekker!
January 19, 2009 om 12:18
ik eet nog gewoon elke vrijdag friet met frikandel
en mayo en curry.
val nog steeds goed af.

ik kan het nu wel laten, maar ik vind het zoooooooo lekker!
en dan zou ik pas echt bang zijn, als ik op gewicht ben
en wel weer friet ga eten dat het dan wel meteen bijkomt.
January 19, 2009 om 12:52
kan best. Als je zelf maakt, neem dan overfrietjes van aviko. En neem geen mayo maar curry of ketchup of mosterd. Neem er ook een salade bij en houd de snack klein. Ik weet zo gauw niet welke snack het minste calorieën of meeste voedingswaarde heeft. Maar een kipfiletje en appelmoes erbij en nog rauwkost, dat moet toch lekker zijn.
January 19, 2009 om 15:30
Als ik patat eet, ongeveer 4-5x per jaar dan doe ik het ook meteen goed en kijk niet naar de hoeveelheid, ook veel mayo erop. Dat vind ik leuker dan elke keer weinig te moeten nemen en zuinig dopen in de mayo.

Ik doe dat trouwens met meer dingen, als ik het eet neem ik vrijwel onbeperkt en geniet er bijzonder van.
Onbekend
January 19, 2009 om 16:04
Zo af en toe mogen genieten van een patatje moet kunnen, maar elke week... dat lijkt mij wat vaak. :patat:

Daarnaast; er zijn zoveel andere dingen die ook erg lekker zijn die je wellicht zo af en toe wil eten... Wat te denken van bijv. pizza of kaasfondue (erg fout maar oh zo lekker):fondue:

In ieder geval een kleinere portie, ovenfrites, curry of ketchup i.p.v. mayo of een slanke variant daarop lijken mij al beter.
January 19, 2009 om 20:27
eet al zo lang als ik aan het ijnen ben elke week een beetje patat mee, maar dan met zalm, sla, en ketchup of picalilly.
moet kunnen gun het jezelf
January 20, 2009 om 03:19
Ik at en eet ook elke week patat speciaal, gewoon van de snackbar. Als snack een of twee bitterballen erbij, een hele rode paprika en sla...smullen hoor. Tijdens het lijnen keek ik daar echt naar uit en daardoor kon ik het de rest van de week goed volhouden. Ben toch 18 kilo kwijt!
January 20, 2009 om 03:39
Ik eet ook nog elke vrijdag frietjes. Niet van de frituur, maar wel verse zelfgesneden frieten. Ze worden wel gebakken in de friteuse (plantaardige olie). Ik eet ze dan met rauwkost en een beetje dressing (DVL), ketchup, andalouse ofzo.. En meestal nog een kaaskroketje erbij! Niet goed voor de lijn, maar ik ben zo blij dat ik het eens per week kan eten.. :)
Onbekend
January 20, 2009 om 04:04
Als je dit soort dingen zo af en toe nog mag eten is het inderdaad makkelijker vol te houden... :)

January 20, 2009, gewijzigd door 10epien op January 20, 2009 om 05:22
Ik neem ipv mayonaise: 1/2 magere yoghurt en 1/2 yofresh. ZALIG!!
January 20, 2009 om 05:33
Nee, ik eet geen patat. Vind het helemaal niet zo lekker. Maar ik hou eigenlijk helemaal niet zo van frituur.
Doe mij maar verse krieltjes met schil uit de oven met olijfolie, zeezout en rozemarijn. Daar vergrijp ik me nog wel eens aan. :)
January 20, 2009 om 07:05
Ik eet bijna iedere week 1 x patat met iets van kipnuggets of kleine gehakt rollen erbij,nu wel mat halvanaise en ketchup.
Ik wil een dieet volgen die vol te houden is en die ik kan blijven gebruiken nadat ik op mijn streef gewicht ben.
Onbekend
January 20, 2009 om 08:24
Wij eten af en toe patat, heerlijk met een lekkere, flinke klodder mayo en satékroketten erbij! Laatst had ik ovenpatat genomen, maar die vond ik toch minder. Bovendien valt het wel mee dat daar minder vet in zit. Want wat is nu het geval: in de fabriek worden de ovenfrietjes voorgefrituurd! Dan frituur ik liever zelf voor die paar keer.
January 21, 2009 om 09:53
Gewone frites met vloeibaar vet uit de friteuse, afgewogen portie 175 tot 200gr op zijn hoogst per persoon, en je moet ook nog het vet erbij rekenen, dus dan zit je al aardig aan de Kcal. 1 x per week. Fricandel 70 gram erbij. Met deze mayo . Ovenfrites geprobeerd, maar niet lekker......
January 21, 2009 om 10:17
Ben in 2006 19 kilo afgevallen met 1 x per week patat met mayo en satehsaus. Voor de rest hield ik me aan het weightwatchers programma. Daarna gebeurden er vervelende dingen waardoor ik dit goede gewicht niet vastkon houden, ben nu weer op nieuw begonnen. maar 1 x per week kan, als je het daar maar bij houdt! en niet het hele weekend dan van alles gaat nemen uit de frituur.
January 21, 2009 om 12:52
vandaag patat met stoofvlees gehad. Met mayo, zonder groente.
Maar dadt mocht ook wel van mezelf. Ik heb de friteuse leeggegooid van drie a vier keer in de week patat en /of frikandellen eten we het nu maar zelden meer. Dus ik heb er van genoten. Verder erg rustig aan gedaan met eten vandaag, dus de schade bllijft wel beperkt...denk ik...hoop ik....
January 21, 2009 om 16:49
Ik eet ze soms, maar dan liefst wel zelf gemaakt van gekookte aardappels, die ik daarna in stukken/reepjes snijd en met wat olijfolie in de oven doe.
Buitenshuis eet ik er hooguit 4 want dan heb ik er genoeg gehad :D
Mayo eet ik niet; ik kruid ze.
January 23, 2009 om 09:30
Ik neem Frideale, zelf frituren en een lekkere klodder friteslijn en/of curry erop. Erbij neem ik meestal van die minisnacks, stuk of 4 of 1 normale snack. Erbij een lekkere salade, en dan ongeveer eens in de twee weken
Onbekend
January 23, 2009 om 14:05
Wat fijn op te lezen dat iedereen gewoon nog steeds patatjes eet! Ik vind het zo ontzettend lekker maar had gedacht dat ik dat maar een tijdje moest laten liggen! Maar gelukkig wat een opluchten. En tuurlijk afvallen moet ook leuk blijven natuurlijk!

January 24, 2009 om 05:23
@ hokuspokus; dat is wel een afgestreken eetlepel he, die 11 kcal ;) Een goed volle gaat al gauw richting 100 gram, dus 75 kcal. Althans wel de eetlepels die wij hebben en die zijn afgestreken ook maar 15 gram/ml.
January 24, 2009 om 16:02
IK BEN GROOT GEWORDEN MET FRIET! HAHHAHA GEINTJE!
maar lust het heel graag!

elke zaterdag word er friet met een andere hap , genomen, en let niet op de calorien, met! yogonaise.
en ben sinds ik op dieet ben, 16 en een halve kilo afgevallen.
hier kijk ik echt naar uit, anders had ik het niet zo goed gedaan tot nu toe, en had het zeker weten niet volgehouden.

en de kachel gaat weer harder branden, hoe gek het ook klinkt, een aanrader als je stil blijft staan met je gewicht.
extra calorien nemen gedurende een week, is eng, maar dan ga je weer afvallen.........

:volgendekeer:
January 29, 2009 om 09:27
@Lette: wat die loempia betreft, ik bak die nooit meer in frituurvet. Gewoon in de oven is even lekker of (als je dit hebt) op de crisp-plaats is nog beter.
Hoef je je geen zorgen maken over dat extra vet en kun je misschien wat extra frietjes nemen :grinnik:.
January 30, 2009 om 05:35
Ik heb gehoord dat raspatat minder calorieën bevat dan gewone patat...weet iemand hoe dit precies zit? Of het echt zo is enzo?
January 30, 2009 om 06:33
Oeps, Lette, ik dacht dat je die loempia thuis at :bloos:. Nee, als je naar de snackbar gaat dan kun je er beter gewoon van genieten zoals zij hem serveren :P
Onbekend
January 30, 2009 om 13:08
ik eet zo af en toe wat patat (eens in de 3 a 4 maanden)
January 30, 2009 om 17:46
Ik jat vaak een paar frietjes van iemand anders bord. En als niemand friet bestelt dan maar hengelen aan andere tafels. Dus, dames, houd je zakjes in de gaten!
February 2, 2009 om 05:15
Ik eet al jaren helemaal geen frituur. Het bevat transvetten. Dit zijn vetten die onder hoge temperatuur ontstaan en die van nature niet voorkomen in je voeding (eigenlijk helemaal niet in de natuur).
Je lichaam weet er dus ook geen goed raad mee en 'behandelt' het ook niet zoals andere vetten die eenvoudig in het vetweefsel worden opgeslagen.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.