Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Kom er maar niet onder

Geplaatst door Mariekepiet op February 27, 2009 om 07:04

February 27, 2009 om 07:04
Hoi allemaal,
wie herkent dit?? Ik ben sinds Augustus 2008 21 kilo adgevallen en ik sta nu zo rond de 81 kilo. Ik zit al minstens 2 maanden op dit gewicht te schommelen en ik kom er gewoon niet meer onder. Ik heb wel eens gehoord dat je op een gegeven moment stil kan gaan staan maar bleh, ik vind dit gewoon echt niet leuk meer.
Ik wil graag naar de 75 kilo maar als ik zo door ga dan ga ik nog langer over deze 7 kilo doen dan dat ik in totaal over die 31 kilo heb gedaan.
Kan iemand mij vertellen of dit lang kan duren?? Ik ben sinds deze week wel erbij gaan sporten, ik wil zo'n 3 keer per week gaan. Hopelijk komt er snel weer wat beweging in mijn gewicht!

Groetjes Marieke
February 27, 2009 om 07:05
foutje, 21 kilo moet 31 kilo zijn
February 27, 2009 om 07:50
Probeer eens een heel ander dieet. Bv Koolhydraatarm zoals South Beach. Of doe een sap/groente/fruitdag. Of eet andere tussendoortjes. Als je bv altijd fruit eet, neem dan eens 2 gekookte eieren.
February 27, 2009 om 08:54
doe een fruitdagje tussendoor (houd in alleen fruit en groenten eten+drinken). Dat schijnt je stofwisseling een boost te geven.

succes!
:redheaded:
February 27, 2009 om 10:46
Gewoon doorzetten en dan komt het vanzelf goed. Dat klinkt heel simpel en.. dat is het ook. ;)
Niet simpel voor je geest uiteraard (je wilt resultaat zien) maar wel voor je gemoedsrust. Immers, zo'n tijdje stil staan komt bij alle afvallers voor.
Zo zag ik op mijn weegschaal nagenoeg geen beweging de afgelopen weken. Hopeloos. Terwijl ik gewoon wel 'mijn best' doe.
Maar inmiddels gaat het ineen weer als een tierelier. En zonder dat ik echt iets heb aangepast in mijn eet- en of beweegpatroon. Behalve misschien dat ik wissel in calorie-opname. Was ik eerst geneigd elke dag rond de 1300 calorieën te gaan zitten. Nu komen er dagen voor dat het er wel eens boven zit en ook wel eens onder. Maar of dat echt de 'truck' is? Ik weet het niet. Volgens mij horen die 'plateau's' bij het afvalproces.
February 28, 2009 om 02:17
Hoi Marieke,
Heel herkenbaar, ik heb zelf ook lang stil gestaan op begin 80kg. Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat duurde bij mij zo'n 3 maanden. En dat terwijl ik elke dag sportte! Ik denk dat het goed is om iets in je voedingspatroon te wijzigen en ook in je kcal-inname. Ik was zelf eigenlijk altijd hetzelfde en evenveel aan het eten. Toen ik dat aanpaste, viel ik weer af. En dat je er nu bij bent gaan sporten, lijkt mij wel heel goed! Dat zal vast en zeker helpen. Doorzetten en het komt goed, zeker weten. Veel succes!
March 1, 2009 om 03:59
Hoi,
voor de mensen die willen weten hoe ik ben afgevallen zal ik dit even vertellen. Matigen met koolhydraten hoef ik niet te doen want ik ben al beperkt met mijn koolhydraten. Ik ben namelijk al dat gewicht verloren met 2 hcg dieten en het south beach dieet. Per dag zorg ik ervoor dat ik zo'n 150 gr koolhydraten binnen krijg en dat lijkt mij wel matig genoeg. Mijn kcal die ik binnen krijg varieren per dag. meestal is dit iets tussen de 1100 en de 1300 dus dit lijkt me ook wel goed.
Als dit niet zo is hoor ik het natuurlijk ook graag.
Groetjes Marieke
March 1, 2009 om 07:59
Het kan zijn dat je lichaam gewend is geraakt aan zo weinig kcal.

Je kan proberen om het langzaam weer op te bouwen naar zo'n 1900. Hierbij wel voldoende sporten! Dit dan 2 maanden volhouden, je kan dan 2-3 kilo aankomen. Ik weet het, dit klinkt niet leuk - Het duurt lang, je kan aankomen..

Maar als je dan vervolgens weer gaat minderen, zou het weer in een goed tempo omhoog gaan! Een ander voordeel is dat je dan als je op je streef bent je niet teveel in de spaarstand zit - je kan weer beginnen met normaal te eten én je verliest niet teveel spiermassa.
March 5, 2009 om 16:43
Ik heb ook een paar momenten gehad dat ik constant bleef hangen. Toevalligerwijs kwam ik erachter dat het bij mij op te lossen was door (schrik niet :D) juist heel veel (en slecht!) te eten. Een paar dagen friet, andersoortige vettigheid, dat soort zooi.
Op die momenten kwam ik op korte termijn wel wat aan, maar als ik na een aantal dagen 'het regime' weer oppakte, dan wilde het ineens wel lukken om die grens te doorbreken.
Geen idee of het bij iedereen zo werkt, maar bij mij heeft het uitkomst geboden.
March 5, 2009 om 17:18
Even een feestje bouwen voor een dag: alle bagger eten wat niet mag. De dag daarna gelijk weer op strak dieet. Je lichaam zit waarschijnlijk vast in de spaarstand.
Lichamen zijn adaptieve 'apparaten' en leren om te gaan met weinig brandstof.
Als je het op zn donder geeft gaat de verbranding weer werken....

Ja, alleen ik ben wel een man en de dames hier zeggen dat die makkelijker afvallen.

Groetjes Arnold :sesam2:

March 10, 2009 om 01:57
Bedankt voor jullie berichtjes... Ik heb het weekend weer effe lekker mijn best gedaan, dochterlief jarig dus er zijn van allerlei lekkere dingen naar binnen gegaan. Weegschaal geeft nu ook weer 82.9 aan vanmorgen. Nu vandaag de rem er weer op en dan hoop ik inderdaad dat ik nu weer lekker ga dalen en dan ook echt onder die 80 uit ga komen. Ik zal jullie op de hoogte houden of het bij mij ook zo gaat werken.
Groetjes Marieke
March 19, 2009 om 07:35
HEHE, eindelijk ga ik weer naar beneden. Durf nog niet te hard te juichen maar het begin is er weer. Maandagochtend na een heel weekend lekker mee te hebben gedaan gaf de weegschaal 83.2 aan, pff de rem er maar weer op. Maandag eerst een fruitdagje, en dinsdag weer gestart met fase 1 van south beach. Vanmorgen eindelijk onder die 80. Geweldig gevoel zeg om voor het eerst een 7 op je weegschaal te zien als 1e getal. Hoop dat ik nu mijn plateau voorbij ben en dat ik eindelijk mijn streef ga halen van 75 kilo.
Iedereen bedankt voor de reacties, jullie hebben me best beetje geholpen me er doorheen te slaan.
Groetjes Marieke
March 25, 2009 om 08:39
Hey meiden,

Ik heb dat nou ook. Ben begonnen met gezonder te gaan eten en wel wat afgevallen maar het ging heel langzaam, nu sta ik al een tijdje stil. Ik wil nu nog zeker 20 kilo afvallen, en begin de motivatie te verliezen omdat het zo langzaam gaat.
Daarom ga ik nu een proteinedieet doen via www.ease4life.nl
Mijn zus heeft dat ook gedaan en die is er echt supergoed mee afgevallen en dat zonder honger te hebben! Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Babsie
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.