Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

snap het niet

Geplaatst door Ernaatje op April 24, 2009 om 04:31

April 24, 2009 om 04:31
ik ben zoals jullie onderhand wel weten, van een ongezond cappuccino gebruik naar ontbijt gegaan en dat gaat goed, alleen ik heb het vermoeden dat ik iets niet goed doe, ik merkte dat ik mezelf wel tekort deed en heb een beschuit verruild voor een boterham, lunch is gewoon 2 boterhammen, fruit en een mueslireep tussen door met de dip van 16.00 uur is er ook al, maar ik blijf trek houden en vooral na de dip van 16.00 uur.
ik wil ook niet aan gaan komen, daar ben ik bang voor, iets mag wel maar niet teveel.
wie weet raad en wat moet ik doen.
ik ben het zat om met een knor/rommelende maag rond te lopen
April 24, 2009 om 07:00
Er is niks mis met honger, als je het maar niet te lang laat duren. Een volkoren boterham kan dan altijd, of wat groente of fruit.
Je schrijft niet hoeveel je aan bewegen doet, misschien is daar wat winst te behalen.
April 24, 2009 om 15:12
Hoi ernaatje,

Als je om 4 uur trek hebt gewoon wat groenten nemen, komkommer, tomaatjes, wortel en zo of een lekkere (groente) soepje.
Knorrende maag is nergens voor nodig.
April 24, 2009 om 15:24
Neem als tussendoortjes calorie-arme dingen waar vooral eiwitten in zitten. Van het eten van koolhydraten (graanproducten/fruit) krijg ik juist meer trek. Een gekookt ei of paar plakjes kipfilet werkt beter.
April 26, 2009 om 05:56
Goed dat je het ontbijten serieus gaat nemen. Bedenk wel dat je met ontbijten ook je spijsverteringskanaal aan het werk zet. En daar is helemaal niets mis mee, dat kost namelijk energie voor je lichaam en helpt je met afvallen.
Hetgene wat je beschijft heeft mij ook tijden dwars gezeten. De oplossing zit dus inderdaad, zoals anderen hierboven ook zeggen, in het goed plannen van je tussendoortjes. Ik zie hier niet dat je bijvoorbeeld midden op de ochtend iets eet. Dat is het eerste, dat gaat je lichaam het vertrouwen geven dat er regelmatig voedsel binnenkomt. Vervolgens midden op de middag een tussendoortje, dus wel zo tussen 3 en 4.
Wat zou je kunnen eten:
Als eerste zou je de 'snelle suikers' kunnen vermijden. Dus GEEN mueslireep, das lekker als je aan het sporten bent en dit onderweg nodig hebt. Liefts geen ontbijtkoek, zit ook veel suiker in.
De voorbeelden die de anderen (barkie, jojo68 en pekineesje) geven zijn stuk voor stuk goed. Daar kun je nog boterham met pindakaas aan toevoegen of, wat ik zelf wel lekker vindt, een paar nootjes (liefst amandelen) met wat rozijnen.
Succes!
April 27, 2009 om 04:42
soep is tegenwoordig bij mij dé oplossing
vult goed, je kan als je wat overschot hebt er een boterham of beschuit bijnemen of zo eten. je het groenten binnen en weinig calorieën...
succes!
May 5, 2009 om 09:26
dank voor iedereen zijn mening, lukt me nog niet echt, val te snel in kuilen in de avonden, moet misschien overdag meer eten, maar ben dan weer bang om aan te komen en heb er geen tijd voor, terwijl ik nu dan een (vreet)bui(tje) creer en er JUIST van aankom tzt, ik weet het wel allemaal zo goed, snik snik snik. gisteravond ook had ik gewoon 1 ons cashewnoten gegeten, wel gezonde noten hahaha overdag standdaart mijn menu maar enorm bewogen en geen tijd om meer te eten, had totaal 3 uur gewandeld dus had wel te korten en 's avonds volede ik pas de trek.WAT KAN IK ER TEGEN DOEN
volgens mij is dit gewoon niet goed, of omdat ik zo beweeg en de volgende dag ook maakt het niet uit of zeg ik iets raars nu, HELP mij wie weet oplossing, ik beweeg heel veel, eet overdag te weinig, avonden meer dan overdag(doe ook gezonde dingen hoor in de avonden snoepen en het is niet elke avond 1 a 2x in de week) kom ik hier van aan......
May 8, 2009 om 05:18
ik heb op die site gekeken maar houd in dat als men in 1 uur koolhydraten tot zich neemt er niks gebeurt?!?! ik ben deze week bewust bezig geweest met hoe het kan en ik denk gewoon de beweging en te weinig eten overdag waardoor ik snack in de avond en ook wel gezond snack, ik draai de maaltijden om denk ik omdat ik gewoon weg geen tijd heb om overdag meer en rustig te eten, dus ik neem dit in de avonden alleen is mijn vraag nog niet helder beantwoord, komt men hiervan aan?
ik heb geen koolhydraat verslavind ofzo, ik kan ook andere dingen eten dan koolhydraten.
ik heb mijn rust- bmr berekend en die ligt hoger dan wat ik tot mij neem, dus hieruit maakte ik op dat ik te weinig eet en dat merk 's avonds en wel"verstandig" luister naar mijn maag!
maar wat doet dit op den duur?
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.