Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Sonjaaaaaeeen

Geplaatst door Sjaantje72 op May 4, 2009 om 12:58

May 4, 2009 om 12:58
Ben vandaag begonnen met het Sonja dieet.
Maar vind dat ik veel moet eten.

Normaal eet ik overdag wel een beetje hetzelfde inclusief tussendoortje maar savonds.

1 grote aardappel vind ik,
200 gram bloemkool en mijn bord was al vol.
mijn tartaartje en de rauwkost pastte er niet eens mee op:O
Kan dit wel kloppen,

p.s. ik mag graag eten hoor maar zoveel.
May 4, 2009 om 13:28
Dan moet je een groter bord kopen. Sonja haar dieet is sowieso al een crash-dieet, dus als je nog dingen gaat weglaten, kom je helemaal voedingsstoffen tekort. Gewoon 'meer' leren eten dus.
Onbekend
May 4, 2009 om 14:20
Ik ben vandaag opnieuw met :sonjabakker: begonnen.
Heb alles netjes opgegeten en heb nu nog 1 glas melk en een
speculaasje tegoed. Dat zet ik om in 1 schaaltje magere yoghurt met een verkruimelde evergreen: hmm.

O ja, ik doe de mannenversie. Ben daar ooit 38 kg mee kwijtgeraakt.

Veel succes met alles netjes opeten!

:noesja:
May 5, 2009 om 11:24
Als je een beetje slim eet en je hebt niet langdurig honger, dan lijkt me er niks aan de hand. Elke dag een grote aardappel is echt wel genoeg aardappel.
May 7, 2009 om 13:50
Het gaat er om dat je je verbranding constant op gang houdt. Als je het systeem door krijgt is het zo moeilijk niet meer. De eerste dagen had ik met Sonja best honger. Je mag inderdaad best veel eten maar wel op een goede manier.
Crashdieet? Meer een andere manier van eten.
Al heeft ze er wel met het eerste boekje rekening gehouden dat mensen toch geneigd zijn iets meer te nemen dan voorgeschreven. Dus kan je ook best af en toe iets extra's nemen.
Onbekend
May 7, 2009 om 14:13
@spookyeen

Jazeker ben ik bijgekomen, maar steeds nog 3 kilo of zo heb ik dat er weer afgelijnd. Nu was het verschil opgelopen tot 7 kilo en dat werd me te gortig.

:succes: :noesja:
May 7, 2009 om 14:38
Gisteren met verbazing het programma SOS Sonja bekeken. Hij 20 en zij 15 kilo in 8 weken afgevallen en het zou geen crashdieet zijn?
Hoe ze die minimale porties volhouden werd er niet echt bijverteld.
Hoe vonden jullie dit programma?
Onbekend
May 7, 2009 om 15:02
Ik gebruik Sonja altijd al leidraad en daarnaast eet ik wel wat extra dingetjes gedurende de dag maar val er wel altijd als een speer van af. Als ik puur en alleen het menu volg van die dag is het soms - zeker als ik fanatiek heb gesport - echt te weinig, maar dat is dan heel goed aan te vullen met extra fruit, evergreen of iets anders gezond.
Ik ben de 4e ook weer begonnen met Sonja!
May 8, 2009 om 11:31
Ik heb het programma ook gezien. Het lijkt mij inderdaad wel een crashdieet. 2 - 2.5 kilo per week afvallen is niet gezond. Ergens in het programma ging het over de lunch van de vrouw. Zij mocht als lunch twee rijstwafels van Sonja. Naast dat er bijna geen kcal inzitten en ze dus nauwelijks energie binnenkrijgt, mist ze ook nogal wat voedingsstoffen.

Ik heb het idee dat het feel good tv is over de rug van mensen die onzeker zijn over hun lijf. Zoveel afvallen in zo'n korte tijd lokt jojo uit en ik zou wel willen weten hoeveel ze over een maand of wat wegen.
Onbekend
May 8, 2009 om 14:54
Ik heb van de week het tijdschrift van Sonja gekocht. Ik ga niet het dieet volgen, maar vind het wel leuk om over te lezen. En gewoon de lijst met variatietips vind ik wel erg handig om te hebben :) Voor mij zou het dieet niet werken, aangezien ik prima weet wat gezond is en wat niet en ik eet 4 dagen in de week bij mijn vriend, die juist moet aankomen. Dus dan is het geen doen om 2 verschillende maaltijden te gaan koken. En ik heb zo mijn twijfels over het dieet, ik vind het zelf ook wel erg op een crashdieet lijken waarin je een aantal belangrijke voedingsstoffen mist. Zo weinig kcal op een dag eten lijkt me niet gezond. Wat wel goed is dat je veel varieert, maarja, dat kun je zelf ook wel bedenken lijkt me.

Ik eet gewoon 5-6 maaltijden op een dag. Gezond ontbijten/lunchen/dineren en 2-3 gezonde tussendoortjes. Ik ben inmiddels ruim 6 kilo kwijtgeraakt, zonder een speciaal dieet te volgen, dus ik weet zelf wel hoe het moet :)

May 11, 2009 om 11:05
ik denk dat ieder dieet wel iets te weinig is
anders val je niet af
je moet juist minder eten dan je verbrand
en ik heb een paar weken bij gehouden wat ik met het dieet van sonja aan call binnen krijg en dat was toch nog 1200 tot 1500 call
en er zijn zoveel dieten met zo weinig
en had er pas met een diatiste over en het was bniet een cras dieet
maar als je trek heb mag je best 4 stuks fruit extra per dag
May 11, 2009 om 15:26
Ja ik ik merk dat ik veel avondeten moet eten en op bepaalde dagen minder dan ik denk nodig te hebben das wel lekker.
Beetje balansdag enzovoort afwisselend en dergelijken.
Als ik honger krijg of heb eet ik gewoon fruit met een glas water erbij. Houd je toch wel weer een uur vol voordat je een tussendoortje mag.

Hoop alleen dat het niet te snel gaat hoor.
:bestemming:
May 12, 2009 om 08:47
Wat betreft dat programma: het waren ook wel erg zware mensen, dan is 2 kilo in de week afvallen de eerste weken denk ik niet echt veel te veel. Crashen doe je bij Modifast oid.
Ik ben bepaald geen fan van het Sonjadieet, maar het is wel beter dan al die maaltijdvervangende dieten.
En ik blijf dit soort programma's wel leuk vinden.:beschaamd:
May 12, 2009 om 09:21
Ik ben het niet met Plant eens dat alleen Modifast een crashdieet zou zijn, ook ziekenhuis, soepdieet en grapefruitdieet vallen er volgens zij ook onder. En maaltijdvervangers zijn, mits goed gebruikt echt niet zo slecht. Ik ben al 2 jaar bezig om de laatste 6 kilo eraf te krijgen zonder success, maar wel met heel netjes en gezond en niet te weinig eten en het lukt niet. In overleg met dieetiste nu aan de eiwitrijke maaltijdvervangers. Ik eet er fruit en veel groente bij overdag en diner met vlees/kip/vis en groente en dan is er nog ruimte voor iets extra zoals crackertje met kaas. Ik val heel langzaam af nu en voel me prima.

Inderdaad heel dikke mensen vallen in het begin heel veel af maar dat is ook voornamelijk vocht en na 5-6 weken stopt het bij hen ook met zo snel gaan.
May 14, 2009, gewijzigd door Sjaantje72 op May 14, 2009 om 13:30
Hallo,

Moet zeggen ben nu 1 1/2 week bezig en het bevalt zeer goed, moet veel eten maar ik mis mijn DAGELIJKSE zuivel heel erg.

B.V. het toetje savonds na het eten.
Iemand nog meer die wat mist???

Onbekend
May 14, 2009 om 16:25
SONJA........arggggghhhhhhhhh
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.