Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

verslaafd aan suiker

Geplaatst door Domi op May 5, 2009 om 06:26

May 5, 2009 om 06:26
Ik merk de laatste tijd dat ik echt erg verslaafd ben aan suiker. Als ik een tijdje geen 'zoete troep' heb gehad dan voel ik me echt heel slecht (slap, trillerig). Vaak neem ik dan een stukje fruit, maar daar gaat het gevoel lang niet altijd van weg en grijp ik alsnog naar slechte dingen.
Ik weet ook niet zo goed wanneer iets nou slechte of goede suikers zijn (dat heet toch geraffineerd oid?)en waar dat dan precies in zou zitten.

En hoe kan ik het beste mijn suiker inname afbouwen? Is er iemand die zich in dit verhaal herkent en tips heeft?
May 5, 2009 om 07:05
Dat trillerige komt doordat je bleoduikerspiegel in onbalans is. De bloedsuikerspiegel piekt als hij veel suiker en/of koolhydraten binnenkrijgt en zakt daarna weer, als hij dan laag is krijg je die verschijnselen en weer trek in suiker.
Bij het foruimdeel eten en drinken staat veel info bij "hoe zit het met suiker" lees dat eens door en je komt al een stuk verder.
May 5, 2009 om 11:31
Geraffineerde suiker is minder gezond dan ongerafineerde. Het meeste dat kunstmatig 'wit' gemaakt is is minder gezond dan de oorspronkelijke vorm. Zo bijvoorbeeld ook rijst en brood. Als losse suiker kan je bruine rietsuiker gebruiken.
Alle troep als snoep, drop, chocolade bevatten geraffineerde suiker.
May 6, 2009 om 05:16
dankjewel voor jullie reacties!!
Ik zag na het plaatsen van mijn post dat er inderdaad al een heel grote discussie is gestart bij eten en drinken.

Steveline; welk boek is het dat je toen gekocht hebt. Is deze aan te raden?
Als ik thuis ben dan neem ik ook vaak wat anders dan fruit; bv een gekookt eitje. Maar dat is zo lastig mee te nemen als je aan het werk bent of gewoon niet thuis bent.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.