Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Welke sport doe je en hoe vaak?

Geplaatst door Molly24 op May 28, 2009 om 07:15

May 28, 2009 om 07:15
Nou ja, de titel zegt het eigenlijk al...

Zelf ben ik van plan om vanaf vandaag 3 x per week naar de sportschool te gaan.
Ben benieuwd wat jullie doen. En of je het idee hebt dat het helpt met afvallen..

groetjes Molly
May 28, 2009 om 09:15
Ik ga twee keer per week naar yoga (op de fiets, 15 min). Maar dat doe ik meer als bewustzijnstraining dan als sport, maar goed het is ook beweging, anderhalf uur lang. Verder zit ik 3 keer per week thuis op de hometrainer een half uurtje, gecombineerd met een tv-programma kijken. Dan doe ik ook oefeningen. Verder loop ik ongeveer een half uur per dag.
Onbekend
May 28, 2009 om 09:25
Ik sport 2-3 keer per week in de sportschool. Die dan gewoon fitness/cardio, BBB(B), Bodypump of Bodystep en verer loop en fiets ik veel.

En als je sport dan word je gewoon gezonder, maar je hoeft er niet persee van af te vallen qua kilo's, maar wel qua centimeters. Spieren wegen zwaarder dan vet, maar als je niet afvalt moet je lichaam wel strakker worden als je intensief sport.
May 29, 2009 om 02:50
Sinds een week of 3 sport ik nu 4 keer per week. 2 keer per week hardlopen (start to run), 1 keer spinning en 1 keer fitness. Soms combineer ik fitness en een STR-les, dus dan sport ik 3 keer. Het voelt heerlijk en de kilo's en cm's vliegen er bij mij af!

Zumba en andere danssporten vind ik trouwens ook geweldig om te doen, maar op dit moment wil ik graag wat aan m'n conditie werken d.m.v. hardlopen.

:majabo:
June 6, 2009 om 08:35
's Ochtends vroeg sta ik op de crosstrainer. Ik draai dan het beeldscherm van mijn computer om en kijk amerikaanse actualiteitenprogramma's op internet. Dat is zo'n, 30 minuten.
Elke middag probeer ik te fitnessen; eerst een half uur fietsen en dan buik en rug en afwisselened bovenlichaam of onderlichaam. Het lukt niet elke dag, dus meestal 5 keer per week.
Op maandag en donderdag heb ik anderhalf uur intensieve dansles. Op dinsdagavond, vrijdagavond en zondagmiddag zijn er danssalons, waar ik vaak ben. Het varieert hoeveel ik dan dans, van nul tot een uur in totaal ongeveer.
Ik rijd geen auto, doe alles met de fiets en recentelijk probeer ik wat meer te lopen. Rennen kan ik niet.
Het helpt zeker met afvallen, maar ook merk ik dat ik me veel beter voel, krachtiger, zelfverzekerder, vrolijker. Ik denk ook dat ik er beter door slaap en de spijsvertering verbetert.
Uru
June 6, 2009 om 13:48
Ik ga dagelijks een uurtje (soms wat langer en soms twee keer, een keer 's morgens en een keer 's avonds) met mijn hond (een Duitse Dog)in het veld wandelen.
Het maakt mijn hond blij
en mijn gezondheid vaart er wel bij !
June 6, 2009 om 14:34
Ik zwem 2 a 3 keer per week stevig (tenminste 60 baantjes borstcrawl en dan nog wat ik nog meer volhoud). Verder wandel ik 1 keer in de week tussen de 10 en de 40 km. Dat ligt aan het weer en de hoeveelheid tijd die ik heb.
June 6, 2009 om 16:35
Ik sport al jaren heel intensief en het leukst om te doen vind ik de groepslessen in de sportschool. Ik volg nu 2x per week een uur steps met krachtsessie, 1x per week een uur streetdance, 2x per week thuis een uurtje dance-aerobics van een dvd'tje en 1x per week 45 min. cardio en 30 minuten kracht. Heerlijk voel ik me hierbij en het is wat ik leuk vind. Als ik elke dag op een crosstrainer zou moeten staan zou ik gillend gek worden. Als ik iets geestdodend vind... Afwisseling is the key bij mij ;)
June 8, 2009 om 03:55
Ik doe sowieso 1 keer per week buikdansen, en wil nu graag het zwemmen weer oppakken met m'n huisgenootje dus dat gaan we ook twee keer per week doen.
Verder gaan we lekker wandelen in het bos, fiets ik naar school en werk (20/30 minuten heen, en dan weer terug), en wil ik elke dag een beetje touwtje springen en twee keer per week Zumba, zoiets..
June 8, 2009 om 05:18
Ben een jaar geleden begonnen met de fiets naar mijn werk te gaan i.p.v. met de bus. Het is toch zo'n 20 minuten heen en 20 minuten terug wat ik dan aan beweging per dag heb. Alle beetjes helpen!

En sinds begin dit jaar zit ik op kickboksen wat ik 2x in de week doe.
Hierdoor zit ik tot nu toe strakker in mijn vel en zie ik zelfs hier en daar wat spieren (armspieren, buikspieren) Ben daar dus tot zover dik tevreden over :D

June 8, 2009 om 07:25
Ik sport 1 a 2x in de week in de sportschool.
Dan doe ik een uurtje spinning en een uurtje bodypump.
Verder doe ik thuis aan pilates en yoga van een dvd.

Zou wel vaker naar de sportschool willen maar heb er op het moment helaas weinig tijd voor ( werk en kind )
June 8, 2009 om 11:24
10 uur per dag sporten, 6 dagen per week.

STOKDRUKKEN DOE IK

van 7.35 uur tot 9.40 uur, 2 uurtjes dus

van 10.05 uur tot 12.25 uur, 2 uur en 20 minuten

van 13.05 tot 14.05 uur, 1 uur

van 14.35 uur tot 15.45 uur, 1 uur

totaal 6 uur en 20 minuten

vanaf juli ook nog van 19 uur tot 20 uur, totaal 7 uur en 20 minuten per dag

vanaf december ook nog een half uur in de morgen en nog om 23.30 uur savonds een half uurtje, plus een uurtje hoogtempohuishouden, totaal 9,5 uur per dag sporten, 6 dagen per week.
June 8, 2009 om 11:30
Hoelang doe je dat al dan? Want ehh...
June 8, 2009 om 14:07
:haha:
Onbekend
June 8, 2009 om 14:18
Wat is stokdrukken? En ik vind het wel erg overdreven hoor, moet je niet werken?
June 8, 2009 om 16:27
Stokdrukken ? ik vraag mij ook af wat hij daarmee bedoeld !
Toch geen bankduwen zeker ? ..... Dan vraag ik me toch af waar de resultaten blijven als hij dat 10 uur daags doet :-D
June 8, 2009, gewijzigd door Tangobeer op June 8, 2009 om 16:49
Misschien stofdrukken? Je weet wel: vrolijke patroontjes op mooie stofjes met linoleumsnede, zeefdruk of stempelen.
:witteflag:
Onbekend
June 9, 2009 om 07:17
Idd, als je zoveel uur per week sport dan moet je onderhand toch wel resultaat zien. En dat zie ik echt niet op die foto's. Of hij moet het net een paar dagen doen ofzo. Zelfs topsporters sporten niet eens zoveel op een dag.
June 9, 2009 om 15:01
Nou ik ga regelmatig wandelen met de honden :) en verder begonnen aan de wii fit en eindelijk begint het zijn vruchten af te werpen ben 12 cm op mijn buik kwijt en 3,5 kilo sinds ik dat ding heb :)

nu dus 2 weken fitten bezig en we gaan ff door, om de dag een half uur tot een uurtje
June 16, 2009 om 06:04
Leuk om al jullie reacties te lezen. Bedankt!

Ben inmiddels drie weken aan het sporten (3 x p.w. naar de sportschool en dan vooral cardio). En het bevalt echt goed. Krijg er onwijs veel energie van.

June 16, 2009 om 09:45
Ik probeer eigenlijk om elke dag te sporten. Als het hardlopen is, doe ik dat 45-60 minuten en als het een andere sport(en) is/zijn minimaal 1,5 uur. Die 1,5 uur bestaat soms ook wel gewoon uit een uurtje heen en terug naar m'n werk fietsen, dan werken waarin ik veel moet lopen en tillen, en 's avonds nog een blokje om wandelen. Maar op dagen dat ik niet werk maak ik het wel fanatieker. Ik doe aan vooral aan hardlopen, skeeleren en fietsen en daarnaast dan nog fitness met (heel soms hoor en meer in de winter) alle groepslessen die daarbij horen, zoals spinning, gogo-dance, conditietraining, steps en pilates. Binnenkort als het weer mooi weer is, wil ik vaker gebruik gaan maken van m'n opblaaskajak omdat roeien ook ontzettend allround schijnt te zijn. Ik voel me wel een béétje voor lul lopen met dat ding onder m'n arm... maar goed, dat moet dan maar. :roeien:En als het ff kan, wil ik weer gaan salsadansen:salsadansen: en ik wil ook eens kijken of kickboksen wat voor me is om meer intervalconditie te krijgen. Ik heb nu echt een duurconditie en dat is toch een beetje sloom haha.:worstelen:
Alle sporten zijn zo leuk!!!
Onbekend
June 18, 2009 om 16:57
Ik sport per week 5 a 6 keer: 3 keer krachttraining en 2 of 3 keer hardlopen. Krachttraining duurt ongeveer een uur, hardlopen varieert van 30 minuten (HIIT) tot ruim een uur (duurloop).

Ishgirl, als je goed wilt gaan kickboksen moet je naar een echte boksschool gaan en geen klasje volgen in een gewone sportschool.
June 18, 2009 om 18:53
Onze docent is Nederlands kampioen kickboksen geweest bij de MTBN, zal toch wel goed zijn?
Onbekend
June 19, 2009 om 03:30
Dat lijkt me wel... Mooie sport!
June 28, 2009 om 06:17
Ik doe het liefst groepslessen; bodyjam, -combat, -pump en -balance. Daarnaast nog af en toe fitness & cardioapparaten. Ik wil de 6 uur/week toch wel halen (wat veel minder is dan vorig jaar, toen ik nog single was ;-)). Vorige week een uitschieter naar 15 uur ivm sporten voor het goede doel dat weekend! Overigens val ik er niet noemenswaardig door af, maar ik voel me er ERG goed bij en dat is voor mij toch wel het belangrijkst.
July 11, 2009 om 18:52
Ik probeer elke dag naar de sportschool te gaan, maar denk dat gemiddeld 1 dag in de week niet ga.. en elke dag een uurtje

dus 6 x 1 uur
ik fiets ongeveer 80 km per week dus ongeveer 5 uurtjes
daarnaast werk ik in een zeer druk restaurant en vind ik dat dit ook meeteld als sport :D
July 16, 2009 om 08:48
Hoi,
Ik heb gisteren als verrassing van mijn man een mooie nieuwe (een jaar oud) racefiets gekregen. Hij fietst al jaren en nu willen we het samen gaan doen (hij in mijn tempo uiteraard).
Ik ben van plan om 3x per week te gaan. In de winter wil ik dan weer op mijn crosstrainer gaan staan.
Gisteren voor het eerst op mijn racefiets gefietst en het was super! Wat voelde ik me lekker erna.

:lappie:
July 24, 2009 om 07:07
2x per week body combat en 1x pump. Verder overal de trap nemen en af en toe een stukje fietsen (of op de fiets naar de sportschool als het mooi weer is)...
July 24, 2009 om 09:31
Ik sport 4 keer per week, waaronder 2 keer in de week RPM, 2 keer in de week XCO, 1 keer in de week bodypower en 2 keer in de week krachttraining (omdat je daarmee toch het beste resultaat schijnt te halen). Dit combineer ik allemaal tot ik aan de 4 keer per week zit.

Bijvoorbeeld: krachttraining plus les XCO
RPM plus bodypower
enzo....
July 24, 2009 om 12:23
ik vind het heerlijk om op mijn orbitrek te gaan. (een soort skiaparaat) meestal ga ik er 30 min op. Ik probeer er iedere dag op te gaan. Maar niet altijd heb ik zin.. hehe...

Soms ga ik 2x per week, soms een hele maand of 2 niet.. maar sinds 22 juli ben ik goed begonnen.. laten we hopen dat ik het volhou voor een lang tijd. (wil minimaal 3x per week trainen)

Onbekend
July 25, 2009 om 08:19
3x per week fitness
RPM Bodycombat krachttraining
heb jaren hard gelopen
maar ben daar even klaar mee
afwisseling met lessen is leuk!
July 29, 2009 om 09:46
ik dans thuis ,elke ochtend en avond (zumba streetdance)
totaal 12 uur per week.
Onbekend
August 12, 2009 om 03:45
ik loop 2x hard. 1x in hetweekend zelfstandig 1x en door de week 'savonds 1x met een loopgroep.

zelfstandig ik loop nu +/- 45 min en zo'n 7,5 km. Ik wil dat uitbouwen en eind okt/begin november aan een loop van 10km meedoen. Met de loopgroep trainen we een uur.WE lopen niet continu stoppen voro oefeningen en wandelen af en toe een stukje.

De afgelopen weken fiets ik 1x/week naar mijn werk. Ik hoop dat vol te houden als het donker is als ik op mijn fiets moet gaan stappen....
August 13, 2009 om 05:08
Ik train 6 tot 7 dagen in de week. Veel sport is tijdens mijn werk.
RPM zondag 2uur, maandag 1 uur, dinsdag 2 uur
Hardlopen maandag 2 uur, woensdag 2 uur
krachttraining dinsdag 1 uur, donderdag 1 uur, vrijdag 2 uur, zaterdag 2 uur training
zwemmen zaterdag 1 uur

Daarnaast zo tot do 30 tot 100 minuten buikspieren.
August 21, 2009 om 04:26
Ik ga 1 keer per week 6 km rennen en 1-2 keer per week naar Zumba.

Goh, hoe doe je minimaal 30 minuten buikspieren? Ik doe er 200 stuks en ben daar een paar minuten mee bezig.
August 21, 2009 om 06:06
IK ben sportinstructeur en wij geven buikspiertrainingen die 10 tot 15 minuten duren per keer. Ik geef/doe er ongeveer 2 tot 6 per dag dat ik werk. Dat is de reden.
February 25, 2010 om 04:51
2 keer in de week handballen ( een keer trainen en een wedstrijd) Vaak fluit ik ook nog een wedstrijd (en ja, ook heren, en dan is het aardig aanpoten als scheidsrechter!! :) )
Verder ben ik nu aan het trainen voor de 4daagse Nijmegen, dus ik wandel ook een uur of wat per week. Nu ongeveer een kmetje of 20 in het weekend en door de week 2x een uurtje.
Merk nu dat ik meer beweeg dat mijn gewicht niet zo heel hard naar beneden gaat, maar mijn kledingmaat wel ;)
Lekker bezig dus!

Groeten,
:aabb:
Onbekend
April 10, 2010 om 13:18
Inmiddels staat het even op een laag pitje, maar ik heb bijna een jaar 6 dagen per week gesport. Ik ben van plan om het binnenkort weer naar 6x per week te zetten, dan hoop ik eindelijk weer wat tijd en energie te hebben. Ga nu zo wie zo 3-4x per week.
April 11, 2010 om 05:25
ik probeer 2 a 3 maal per week te lopen 30 - 40 min:hardlopen:
1 maal per week een wandeling van 2 uur
de dagen dat ik dit niet doe ga ik op de crosstrainer:crosstrainer:
ik probeer alle dagen te bewegen
natuurlijk lukt dit niet altijd maar je mist het gewoon als je niet beweegt
:02fijnedag:
April 12, 2010 om 03:49
2x per week voetbaltraining (60min)
1x per week voetbalwedstrijd (90min)
3x per week fietsen (heen + terug: 90min) naar mijn werk.
Tussendoor als ik zin heb (meestal 1 á 2x per week en vooral met lekker weer:)) nog hardlopen (30-40min)

Door het voetballen/fietsen ben ik bang dat ik te gespierde benen krijg, terwijl ik juist mijn heupen/buik eraf wil hebben.
Ik weet dat ik dan oa buikspieroefeningen moet doen, maar ik vind dat ik al genoeg sport :knipoog:
Krijg ik door voetbal/fietsen ook een plattere buik?

:zoefzoef:

April 13, 2010 om 03:48
3x per week KT + cardio, ben in totaal toch makkelijk 2u in de sportschool bezig. Doe dit nu al 4 maand en het begint zijn vruchten af te werpen
April 13, 2010 om 10:07
Als ik al die berichten van iedereen hier lees kan iedereen wel lekker gaan sporten. Helaas is dit bij mij niet het geval. Ik heb HMS (hyper mobiliteits syndroom) en heb daarom veel last van mijn benen. Echt veel sporten gaat dus niet. Heeft iemand hier tips om toch een goede workout te doen? Bedankt alvast! Heel veel liefs Wilma
April 13, 2010 om 10:10
Hoe komt iedereen trouwens aan die leuke poppetjes met je naam erbij? :) Ikkuh wil ook!
April 13, 2010 om 17:46
hey mede-sporters

Ik sport 5 keer in de week.
3 keer in de week een combinatie van 45 minuten krachttraining en daarna 45 minuten cardio (crosstrainer)
2 keer per week doe ik 75 minuten cardio (crostrainer) en 15 minuten buikspieroefeningen.

Ik doe dit nu 3 maanden zo, en ik ben ondertussen 8 kilo vet verloren. daarnaast heb ik mijn spieren licht opgebouwd. Ik ben van plan om op deze manier, met het juiste voedingsschema nog eens 5 kilo af te vallen. en daarna bekijk ik of ik er nog eens 5 af wil krijgen.

Voor wilma; misschien is krachttraining iets voor jou, waarbij je vooral je bovenlichaam traint en je benen wat lichter. Cardio is lastig als je benen snel moe zijn, maar bij de crosstrainer heb ik het minste last van vermoeidheid. Ook is een ligfiets fijner als een gewone en roeien gaat ook lekker... maar dat is heel persoonlijk. Je zult voor jezelf een goede balans moeten vinden

groetjes Blokkiej
April 18, 2010 om 08:38
Hallo,

Ik kon al maanden niet sporten, omdat ik bepaalde gezondheidsproblemen had en nog steeds heb eigenlijk.
Maar ik wil het nu toch wel een beetje oppakken.
Dit door middel van 3/4 x per week naar de sportschool te gaan en groepslessen te volgen(voornamelijk pilates,yoga,zumba en bmw lijken me leuk) Hierbij wil ik ook tenminste 1x per week gaan kickboksen.

Ik wil ook gaan fietsen, maaaar ik kan niet fietsen.
Ik heb het nooit kunnen leren, vanwege gezondheidsproblemen(begon al toen ik klein was).Dus nu wil ik het wel leren eigenlijk. Weten jullie misschien of ik een cursus kan volgen ofso?? Want zomaar op een fiets stappen lijkt mij ook niet handig met mijn problemen.

alvast bedankt.
April 24, 2010 om 03:38
ik fitness cardio met de crosstrainer, en voor alle gebieden krachtraining, en ik doe via de computer bij uitzending gemist met carlos lens mee (move that body) en ik zumbaaaa...

helaas vanwege geen oppas kan ik soms niet naar de sportschool maar zumbaa via de tv is super
May 13, 2010 om 05:51
Ik doe sowieso 2 uur bodystep en 1 uur bodypump in de week (ik merk daardoor al zoooo erg dat mn lijf strakker is geworden (en dat in 3 maanden tijd) en nu ga ik er een uurtje bij spinnen.

T bevalt echt heel goed, lekker wat variatie
May 14, 2010 om 15:31
Ik ga één keer per week een uurtje bodyshapen in de sportschool en één keer een uurtje per week zwemmen (als mijn zwemmaatje niet kan, ga ik ook shapen) en in het weekend probeer ik één of twee keer te gaan skeeleren, zo'n drie kwartier per keer. Daarnaast ben ik elke dag veel met de kinderen bezig: naar school brengen (lopend of op de fiets) en van school halen en als het lekker weer is, naar de speeltuin. En dan zelf óók lekker meedoen op de wip of de schommel of meedoen met tikkertje.
Onbekend
May 16, 2010 om 06:04
Ik ben niet zo'n grote sportfan. De beweging die ik krijg is een paar keer per week hoepelen, minimaal twee keer. Meestal is het echter zo'n drie a vier keer per week, een half uur, soms langer. Daarna doe ik altijd krachtoefeningen voor armen, billen en benen. Ik zou eigenlijk vaker willen dansen om aan mijn beweging te komen maar dat vind ik prettiger wanneer ik alleen thuis ben en dat is niet vaak het geval.
Verder probeer ik de meeste dingen lopend te doen of anders met de fiets. Ook neem ik altijd de trap maar dat is denk ik niet van veel belang. :)
May 22, 2010, gewijzigd door Sumoteddy op May 23, 2010 om 15:19
Japans SUMO WORSTELEN
is mijn achtergrond hahaha

medisch advies

overgestapt op andere Aziatische krijgskunsten , lange afstands wandelen en fietsen

wielren en all terrain bike , ik bezorg de ochtenkrant als bij baantje
In de zomer is dat heel prachtig

luisteren naar de vogels natuur, opkomende zon

May 23, 2010 om 05:21
Ik doe niet echt aan sporten, maar doe wel bijna alles op de fiets en wandel met de honden. En een paar keer in de week stap ik op de mountainbike voor een lekker ritje.
En met name in het winterseizoen als het weer niet altijd meewerkt om lekker te wandelen of fietsen ga ik vaak WIIen.

Ola, Zumba via TV klinkt me goed in de oren. Welke zender is dat? Wil dat wel eens proberen.
May 24, 2010 om 02:44
IK fitness 1x in de wek en spinning doe ik ook 1x in de week en ik vind het heerlijk en kijk er elke week weer naar uit om te kunnen trainen
Onbekend
May 24, 2010 om 16:50
Ik ben nog een groentje wat sporten betreft. Deze week start ik met hardlopen (start2run) dit is 2x per week. Verder ga ik 1x per week skeeleren en alle dagen een wandelingetje met de hond. Ik geniet er eigenlijk meer van om een buiten te sporten en de hond mee te kunnen nemen. Zo ook om zelf mijn start uur te bepalen en niet afhankelijk te zijn van een sportschool.
June 1, 2010 om 12:43
Ik ga minstens 2x per week naar de sportschool, meestal fitness ik, en soms een groepsles, als er een leuke les is op een moment dat ik kan.
Daarnaast wandel ik in mijn lunchpauze.
June 1, 2010 om 15:20
Nou ik ga 2x per dag minimaal 30 minuten op een aardig tempo lopen (hondje moet ook lopen!). Daarnaast fiets ik van en naar mijn werk wat in totaal zo'n ongeveer 30 minuten is.

Hiernaast ben ik van plan om naar de sportschool te gaan of in ieder geval thuis wat oefeningen te doen.
Onbekend
June 2, 2010 om 10:24
Op het moment doe ik dit:

Dinsdagavond: Bodybalance
Woensdag- of donderdagochtend: Zwemmen
Vrijdagavond: Fitness

Soms als ik het qua tijd red ga ik op maandagavond nog naar BBB en daarnaast doe ik thuis nog 2 keer in de week yoga.
June 2, 2010 om 10:52
Op het moment elke woensdag waterpolo en 3 keer per week hardlopen.
Daarnaast probeer k dinsdag, donderdag en zondag zelf baantjes te zwemmen, maar dat heb ik nog maar 1 keer gedaan (gister, op dinsdag) en ten was het wel echt stervensdruk. Hoop dat het donderdag minder druk is.
Onbekend
June 7, 2010 om 00:11
Hallo,
Ik fiets elke dag naar me werk gemiddeld zon 8 kilo meter heen en 8 kilo meter terug. En ik zwem twee keer per week matig tempo en twee keer per week cardio en krachttraining in de sportschool heerlijk vind ik dat. En ben meteen fit.

Groetjes,
Martina
June 13, 2010 om 05:54
Hai,

Ik probeer elke dag 20 minuutjes Zumba buikspieren te doen, heel effectief! Daarnaast 2/3 keer per week 45 minuten hardlopen en om de dag 20 minuten racen op de spinningfiets thuis.. Ook werk ik op een sportschool en zo is het erg makkelijk om na of voor t werk nog even een uurtje gericht in de fitness te trainen.. En dit helpt! Je gaat je echt lekker in je vel voelen, of je nu afvalt of niet. En ik vind dat het daar om moet gaan :).
June 13, 2010 om 10:52
Ik ga 2 keer in de week slenderen. (Slender You) Dit omdat ik n.l. fibromyalgie heb en niet "gewoon" kan sporten. Misschien een tip voor Wilma?

Groetjes Ellen

June 15, 2010 om 02:52
Elke dag 30 minuten op de crosstrainer op de nuchtermaag.
De combinatie dieet/crosstrainer doe ik nu 4 maanden en ik ben 8 kg afgevallen.
Met die 8 kg ben ik heel tevreden, maar nog veel meer met alle centimers. Ik heb het nog niet gemeten, maar ik merk dat al mijn kleren nu te groot zijn, mijn buik en benen zijn veel strakker, en geen cellulitis meer!
Ik merk nu ook dat ik veel beter gezind ben, ik slaap beter en veel meer ontspannen
June 20, 2010 om 07:01
Ik ben net begonnen met wat nieuws.

Het heet club allround, het is een beetje het zelfde als Curves.

30 minuten lang op verschillende fitness aparaten voor elke spier wel 1, en dat 3x in de week.

Heb ik vroeger heel veel baat bij gehad, dus heb besloten dat weer te gaan doen.

Oja en het is alleen voor vrouwen!:)

Groetjes Manon
June 22, 2010 om 03:55
Op het moment squash ik drie keer per week en fiets ik ook gemiddeld zo'n drie dagen per week 40 min. In de zomer stopt dit en wil ik minimaal 3 keer per week flink gaan skeeleren! Daarnaast werk ik drie keer per week aan mijn buikspieren.

Groetjes
June 22, 2010 om 16:03
Ik rij gemiddeld 4 tot 5 keer per week paard (eigen paard). Doordeweeks meestal een uur per keer, in het weekend langer, soms 3 uur. Ene keer rustig buitenritje, andere keer intensief springen.

En verder loop ik 3x per week hard, een half uurtje per keer. 2x per week pak ik daarna ook nog even een half uurtje Wii-en mee met een fitness programma.
July 13, 2010 om 02:45
Ik fiets 2x per week naar mijn werk (dat is 1 uur per dag)en doe 3x per week 30 minuten vacusteppen. Daarnaast wandel ik 1x per week een uur.
Maar ik vraag het me af he...fanatiekelingen, waar halen jullie al doe tijd toch vandaan? Werken jullie parttime? Geen partner, kinderen, vrienden of familie?
Die partner en kinderen heb ik ook niet, maar elke avond van huis? Dat gaat me toch niet lukken!
August 4, 2010 om 06:55
2x in de week spinning(rpm)
en 1x per week fitnessen bij Fit4lady.

Nu er vakantie is met spinning, doe ik 2 á 3 keer per week
fitnessen.
August 4, 2010, gewijzigd door 1966er op January 8, 2012 om 05:16
Bloed zweet en tranen kost het me en het vorderd, mijn hangbuikje slinkt en zit strakker in het velletje.

Wat ontsmakelijk weer, maar ik ben heel blij...

3x in de week Hardlopen met Evy Gruyaert(en elk les zegt ze dat ZOoo fier op me is.) 2 á 3x in de week om en om cardio en krachttrainen van mijn boven en onderlichaam.

Tijd maken voor jezelf, Voor niets gaat de zon op en de rest moet je iets meer dan moeite doen.
April 8, 2011 om 07:12
Ik probeer zo veel mogelijk op mijn electrische fiets te doen. Een uitkomst, want met mijn handicap lukt een gewone fiets niet meer. Verder ga ik zo'n 3 x per week Nordic Walken in groepsverband. Dit word georganiseerd via Jan ven Langen uit Hengelo. Zie ook de hyves Nordic Walken Hengelo Overijssel.
Je loopt met 4 benen, dus ook met knie en heupproblemen is dit vaak wel te doen, je kunt je eigen tempo aanpassen en kunt het tempo zelf opbouwen. Eigenlijk wil ik ook wel wat krachttraining gaan doen, maar daar komt het nog niet zo van. Ik sponsor wel een sportschool, dus het is alleen een kwestie van tas inpakken en gaan, maar ja, die drempel he?
Die schop in m'n kont ontbreekt nog helaas. Ik weet het!:bornsefemke::
Onbekend
April 8, 2011 om 08:14
2 keer in de week circuittraining met daarna nog een half uurtje/3 kwartier cardio
2 keer in de week 1-1.5 uur cardio
1 keer in de week Zumba
1 keer in de week Yoga
April 11, 2011 om 07:15
man hond 2 kinderen en 30 uur per week werken dus het is niet altijd even makkelijk me naar de sportschool te slepen maar die zwangerschapskilo's moeten er af
zo: krachttraining + half uurtje cardio
di: spinning
wo: krachttraining + half uur cardio

voor ik kinderen had ging ik 5 keer per week ik red het gewoon niet meer nu. theoretisch zou het wel kunnen maar avondje bankhangen is ook wel eens lekker!

April 13, 2011 om 02:52
Wow, wat fanatiek zeg (de twee boven me)! Ik sport twee keer per week op de sportschool (Zumba en Bootcamp) en voor de rest wil ik het hardlopen weer wat oppakken (1 tot 2 keer per week) en wat krachttraining (met eigen lichaamsgewicht) doen. Die 'thuisdingen' schieten er echter vaak bij in, dus ik vind het echt knap als jullie structureel 3 of zelfs 6 keer per week sporten!

:majabo:
April 15, 2011 om 16:02
Nooit gedacht dat je "verslaafd" zou kunnen raken aan de sportschool.
Ik doe nu 2 x combat, 3 x zumba, 1 x sh'bam en 1 x bodyshape.
Heerlijk, vind het echt vervelend wanneer ik een dag niet kan.
January 4, 2012 om 08:45
Doe nu al 5 jaar 3x in de week ITF Taekwon-do.. :) het is echt heerlijk om je helemaal los te laten gaan na een stressvolle dag op de stoot/trap kussens.. In maart hoop ik mijn 1e dan te behalen..
Onbekend
January 6, 2012 om 05:53
Ik rijd gemiddeld 2 x per week intensief paard, verder loop ik iedere dag behoorlijk veel(wandelen)en de boodschapen doe ik tegenwoordig dagelijks te voet in plaats van de auto te pakken.
maandag moet ik worden geopereerd aan mijn tenen, als dat genezen is wil ik ook minimaal 2 x per week gaan hardlopen.
Onbekend
January 7, 2012 om 17:08
Ik fitness drie keer in de week en daarnaast doe ik aan buikdansen (ook drie keer in de week)
Onbekend
January 9, 2012 om 10:15
Ik loop drie keer per week hard, 1 heuvelloop, 1 fartlek en 1 duurloop. Voor iedere training trek ik ongeveer een uur uit.

Daarnaast.... ga ik vanaf NU ook buikspieroefeningen doen. Ik moet nog even met mijzelf in onderhandeling over: hoevaak/hoelang.
January 22, 2012 om 16:45
ik ben (bijna) iedere dag te vinden bij www.azzurrowellness.nl waar ik kan fitnessen, bodypump, yogalessen, zwemmen, sauna, whirlpool, massagebed en nog zillions andere dingen kan doen. Dit is niet alleen om te sporten maar ook om te relaxen (wellnessen).. Alleen een sportschool iedere dag bezoeken bah zou ik geen zin in hebben, maar om daar heen te gaan, lijkt het wel of ik iedere dag een speciale vakantiedag heb
January 24, 2012 om 14:14
Ik doe twee keer per week aan Krav Maga (zelfverdedigingssport)... wat heel erg goed is voor mijn conditie, kracht, snelheid, lenigheid én zelfvertrouwen! Superleuk om te doen!

Verder wil ik eigenlijk nog wat meer doen, dus Evy (start2run) ligt al(weer) klaar, maar dat wil nog niet zo lukken. In augustus tot oktober een fitnessabonnement gehad, maar dat is toch echt niet zo mijn ding - als ik mezelf moet gaan motiveren, dan lukt dat dus niet! Als iemand nog tips heeft...
July 8, 2015 om 15:37
Up! Ik doe 1 a 2 keer per week aan roller derby, daarnaast loop ik hard en ben ik af en toe in de sportschool te vinden. Verder doe ik thuis krachtoefeningen. Wat doen jullie voor sport?
July 29, 2015 om 05:59
Nu het vakantie is zijn de sporten die ik aan de universiteit doe gestopt, dus momenteel doe ik eigenlijk niets. Al fiets ik elke dag dat ik moet werken (3 à 4 dagen in de week) wel 25 kilometer (12,5 heen en 12,5 terug).

Doorheen het academiejaar deed ik korfbal en aerobics, al was dat het laatste semester wel afgenomen omdat ik te veel tijd moest spenderen aan mijn stage en mijn bachelorproef. Hopelijk neem ik het in september terug fatsoenlijk op! Ik wil dan ook graag speleologie gaan doen. :)

Ik ben gisteren ook begonnen met touwtjespringen en aerobics volgen op de computer. In groep is dat toch wel leuker hoor!

July 31, 2015 om 01:33
ik probeer minstens 5X in de week te sporten, ik doe aan: tennis, zwemmen, lopen, wandelen, cardio/krachttraining, wielrennen en heb nu een mountainbike klaar staan voor als de zomer voorbij is.
August 12, 2015, gewijzigd door NinaN op August 12, 2015 om 07:04
Ik roei elke ochtend een uur op mijn roeimachine. Heel soms als het druk is, doe ik 2 x 30 minuten. En verder klus ik veel. Paar uur per dag. Valt niet zo zeer onder sporten, maar is wel een van mijn belangrijkste beweegactiviteiten op een dag. En verder fiets ik en laat ik de auto zoveel mogelijk staan. Antieke postfiets van voor de oorlog zonder versnellingen, dus ook erg goed voor conditie.
August 12, 2015 om 15:23
Deze week heb ik mij aangemeld op de sportschool. Ik wil het opbouwen naar 3 keer per week maar ik moet eerst nog een basisconditie opbouwen. In principe beweeg ik al wel veel.. fietsen, hond uitlaten, elke dag iets in het huishouden, fulltime staande baan zonder pauze (horeca). Sporten heb ik wel nodig als ik wil gaan afvallen zodat er extra kcal verbranden..
August 13, 2015, gewijzigd door Tangobeer op August 14, 2015 om 15:59
Snoekie, als je uiteindelijk 3 keer per week naar de sportschool wilt, zou ik daar nú mee beginnen zodat het een vast onderdeel van je week wordt en je de gewoonte opbouwt. Daar gaan ook een paar weken overheen. Dus minder intensief, maar wel 3 keer per week gaan.
August 19, 2015 om 14:31
Ja dat is waar, ben gelijk 3x geweest. Had wel 3 oefeningen aangepast omdat het me nog niet helemaal ging lukken maar dat komt later wel. Heb al opgeschreven staan welke dagen ik volgende week ga :)
September 3, 2015 om 11:48
Op dit moment is mijn schema de ene week 2 keer hardlopen en 1 keer spinning en de andere week 3 keer hardlopen. Het lopen wil ik de komende maanden opbouwen om 15 km te kunnen gaan.

Verder helaas weinig tijd, maar stiekum toch best veel krachtbronnen met een kleine van anderhalf die nog jiet loopt en dus regelmatig gedragen wordt
September 3, 2015 om 11:55
Hum autocorrect zie ik. Krachtbronnen moet zijn krachttraining
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.