Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Spinning (bike) of Cross trainer ?

Geplaatst door Sunlightje op May 31, 2009 om 03:34

May 31, 2009 om 03:34
Hallo iedereen ,

Ik ben van plan om mij een spinning bike of een crosstrainer aan te kopen !! ik twijfel nogal ...
Ik ben tot op heden mijn overgewicht kwijt geraakt door gezond te eten en regelmatig te bewegen ( steppen) maar nu blijf ik zowat schommelen tussen de 79 en 80 kg ... toch wil ik er nog een kleine 5 kg van af krijgen . Met welk toestel zou ik het beste resultaat kunnen behalen ? Spinnen of de crosstrainer ?
tips zijn meer dan welkom ..
grts
June 2, 2009 om 15:32
Dank je voor je reactie .
Ik heb uiteindelijk voor de crosstrainer gekozen .
Ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt ... toch iets zwaarder dan ik had gedacht ... zal geleidelijk aan opbouwen .

Vele groetjes
June 2, 2009 om 19:04
Spinningbike! Dat is zóóóveel sportiever dan een crosstrainer! Je kan er namelijk verschillende houdingen op aannemen (ook staand) waardoor je op verschillende manieren kunt trainen. Een crosstrainer heeft een enorm zadel waarin je lui achterover hangt bijna. Echt niet sportief in mijn ogen en alleen geschikt voor iemand die 30 jaar op een stoel heeft gezeten en net begint met revalidatie. Een spinningfiets laat je conditie en niveau groeien. Dus als je je keuze nog kan terugdraaien, doen!
June 3, 2009 om 02:27
Uhm....ik heb nog nooit een crosstrainer met een zadel gezien hoor, Ishgirl
June 3, 2009 om 09:13
Hmm inderdaad Pekineesje .
Een crosstrainer is best lastig en lees er veel goede dingen over.
Nu , de ene persoon is de andere niet natuurlijk. Ieder zijn zin en goesting. Ik denk dat het er vooral omgaat waar je je het beste bij voelt . Ik heb er absoluut nog geen spijt van . Ik ga er altijd vanuit ... zolang je maar in beweging bent ...!

grts
Onbekend
June 3, 2009 om 14:45
Goed dat je voor de crosstrainer bent gegaan. Met een crosstrainer gebruik je je hele lichaam, op een fiets alleen je benen.
June 4, 2009 om 05:46
haha! O ja, ik heb me inderdaad vergist, ik dacht aan een hometrainer inderdaad.
In dat geval... zou ik met de crosstrainer beginnen omdat je daarop ook best kunt opbouwen. Later als je wat meer getraind bent, kun je alsnog gaan spinnen. Dat is wel heftig als je van niets komt. (maar vind het wel beter dan een hometrainer dus)
June 4, 2009 om 18:28
Ik heb sinds een paar maand een crosstrainer en op de sportschool fiets ik op een hometrainer. Vanwege het ontbreken van een zadel is een crosstrainer zwaarder, vooral in het begin. Verschillende houdingen aannemen lukt ook wel op een crosstrainer :)
Ik denk, als je het langzaam opbouwt en je knien niet overbelast, je veel plezier van de crosstrainer zult hebben.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.