Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Vraagje over BMI

Geplaatst door op May 31, 2009 om 08:14

Onbekend
May 31, 2009 om 08:14
weet niet of dat al ergens staat,maar probeer het toch maar!Een gezond BMI staat hier aangegeven als zijnde onder de 25,maar kom ik bij de doktersasitente,zegt zij mij dat een BMI van 27 al gehanteerd wordt voor mij dus bereikt bij 70 kilo!!Snap ook wel dat ik als oudere ook niet meer superslank hoef te zijn!Maar wil toch graag weten hoe het zit!Is er iemand die hier antwoord op heeft?Groetjes Ineke
June 2, 2009 om 05:00
@ Kersenpitje,

Een gezonde BMI ligt inderdaad tussen de 18,5 en 25. Het is dus uiteindelijk het beste als je daar naar toe gaat. Maar als je gaat afslanken blijkt dat een gewichtsverlies van 10% al aanzienlijke gezondheidswinst oplevert.

Als je bij jou kijkt naar je startgewicht en daar 10% van aftrekt kom je op een gewicht van 71 kilo uit met een BMI van 27. Je hebt dan al veel gezondheidswinst geboekt dus het is een goed streven om dat als eerste doel neer te zetten.

Maar uiteindelijk is het toch het beste als je naar een gezonde BMI van maximaal 25 gaat, een gewicht van 65 kilo.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Groetjes Willemijn

PS: Deze topic gaat over de calorietabel. Je hebt deze vraag dus eigenlijk op de verkeerde plaats gesteld. Probeer als je nog eens iets wilt vragen even goed te kijken naar de verschillende onderwerpen op het forum en je vraag bij het juiste onderwerp te plaatsen. Bedankt alvast!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.