Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Vraagje over BMI

Geplaatst door op May 31, 2009 om 08:18

Onbekend
May 31, 2009 om 08:18
Zet het ook hier neer,had het ergens verkeerd neergezet!
weet niet of dat al ergens staat,maar probeer het toch maar!Een gezond BMI staat hier aangegeven als zijnde onder de 25,maar kom ik bij de doktersasitente,zegt zij mij dat een BMI van 27 al gehanteerd wordt voor mij dus bereikt bij 70 kilo!!Snap ook wel dat ik als oudere ook niet meer superslank hoef te zijn!Maar wil toch graag weten hoe het zit!Is er iemand die hier antwoord op heeft?Groetjes Ineke
May 31, 2009 om 11:41
Bij ouderen wordt geloof ik ook vaak een wat hogere bmi grens gehanteerd. In ieder geval worden mensen over het algemeen zwaarder bij het ouder worden, dus lijkt me dat ook niet meer dan logisch als dat een natuurlijk proces is.
Onbekend
May 31, 2009 om 13:59
dank jullie wel!Daarom ook de reactie van de doktersassistente,dat ik al eigenlijk zo mag blijven qua gewicht betreft!Alhoewel ik nog net boven de 27 zit!
June 1, 2009 om 07:34
Al die bmi-grenzen zijn sowieso al met een grote korrel zout te nemen, want het is voor ieder lichaamstype en voor iedere persoon anders. Dan komt er nog eens bij dat een bmi tussen 25 en 30 over het algemeen wordt gezien als 'op het randje' en er pas boven de 30 echt wordt gesproken van een gevaar. Als jij je dus goed voelt met een bmi van 27, waarom dan niet zo blijven?
June 1, 2009, gewijzigd door Katje op June 1, 2009 om 12:26
Ik vind BMI-grenzen ook lastig hoor... Ik heb tijdens het afvallen alle BMI-grenzen wel gezien en moet zeggen dat bij een BMI van 25 ik verre van slank was... Nou ben ik een appelvorm en hoopt het vet zich voornamelijk rond mijn buik en bovenkant op. Ik denk dat je qua gezondheid beter kunt kijken naar je taille-omtrek. Als vrouw moet je liever niet boven de 88cm uitkomen. Ik had met een gezond BMI (24,5) nóg steeds een te grote taille dus tja... Ben je een peervorm dan zou ik eerder zeggen dat als je je fijn voelt bij een bmi van 27 dat je dat zo zou kunnen houden, maar bij een appelvorm is dat vaak lastiger omdat het buikvet juist het gevaarlijkst is.
June 1, 2009 om 16:52
Over die taille omvang, ik heb eens een bmi van 15,nogwat gehad en toen was m'n omvang nog te groot. Dus dat is ook niet echt definitief te noemen, aangezien af gaan vallen geen goede beslissing had geweest.

Ik denk dat gezond eten belangrijker is dan een bmi van een puntje hoger of lager...
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.