Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Snap het niet meer, please help

Geplaatst door Diederik op June 18, 2009 om 01:00

June 18, 2009 om 01:00
Ik snap het niet meer. Afgelopen 2 maanden ben ik 13 kilo afgevallen door veel sporten en eten flink te reduceren. Maar afgelopen 2 dagen kom ik per dag ongeveer 500 gram aan. Ik heb deze dagen niet gesport maar mijn vaste eet patroon vastgehouden zijnde:
- bakje magere yaghurt met crusli
- evergreen
- 2 boterhammen met mager beleg
- Appeltje
- en gisteravond 1 afbakbroodje en een bruine boterham

Verder alleen koffie en water gedronken. En nu ben ik na gisteren 600 gram aangekomen, en ik ben een man dus KCal is volgens mij dusdanig dat ik af zou moeten vallen. Hoe kan dat?

Gisteren heb ik niet veel water gedronken maar ook niet veel beweging gehad omdat ik een zittend beroep heb. Houd ik vocht vast en helpt water drinken om vocht ook kwijt te raken? Ik hoop niet dat ik op gewicht kan blijven door elke dag te sporten. Wie kan me van advies voorzien?

Alvast dank.
Diederik
June 18, 2009 om 02:48
Hoi Diederik,

Als ik het zo zie, eet je veel te weinig. Je eet sowieso al te weinig, maar zo te lezen sport je ook nog veel en je bent ook nog een man. Je voedingspatroon heeft weinig te maken met gezonde voeding. Eet je geen groente, vlees, vis, aardappels? Ik heb zelf deze 'fout' ook ooit gemaakt. Een tijd lang afgevallen op 1000-1100 kcal per dag, tot ik op een gegeven moment niets meer kon eten zonder aan te komen. Mijn lichaam stond in de spaarstand, want als je zo weinig brandstof geeft (en er ook nog bij sport), dan zegt je lichaam op een gegeven moment: ik hou lekker alles vast wat ik binnen krijg.
Ik ging (met hulp van gewichtsconsulente) 100 kcal per week meer eten, tot zo'n 14-1500 kcal per dag. En voila, ik viel weer af. Ik weet, het klinkt tegenstrijdig, maar het is echt zo.
Succes ermee.
June 18, 2009 om 05:54
Dank voor de reacties!

Het avond eten is wel gevarieerd hoor! We eten eigenlijk alleen maar Sonja Bakker gerechten maar dan zonder aardappelen. Ga ook nog wel eens uit eten. Dus variatie zeker 's avonds is geen issue.

Maar kan je door meer te drinken ook meer vocht kwijt raken wat je anders vast zou houden?
June 18, 2009 om 06:36
Waarom geen aardappelen, Diederik? Daar word je echt niet dik van, hoor. Het is bovendien heel gezond. Van SB mag je bovendien al niet zo veel eten, dus als je dat dan ook nog schrapt...
En waar maak je uit op dat je vocht vasthoudt? Zijn je handen of voeten soms opgezwollen? Naar mijn mening kun je door meer te drinken niet meer vocht kwijt raken. Maar de vraag is of dit wel zo is. Zorg gewoon dat je voldoende water drinkt, dat lijkt me veel belangrijker.
June 18, 2009 om 15:25
Ik vraag me af of dat het geval is. Ik eet namelijk met name 's avonds redelijk gewoon en hoeveel mannen eten niet gewoon tussen de middag 2 boterhammen. En dan eet ik ook nog een tussendoortje en een stuk fruit. Behalve avond eten zou het dagpatroon wat gevarieerder mogen.

Zou ik dan tussen de middag een boterham extra moeten eten? Ik honger me nl niet uit, heb geen overdreven honger namelijk. Waar zou ik dan meer moeten eten voor een betere balans? Ik vind dat nl lastig.
Onbekend
June 18, 2009 om 17:38
Ik sluit me helemaal aan bij Ibri. Je eet echt veel te weinig voor een man die wil afvallen en daardoor is de kans groot dat je lichaam in de spaarstand staat. Je lichaam denkt dat het oorlog is en slaat alles wat er binnenkomt op als vet. Ik zou dus ook een gezonder voedingspatroon aannemen en dan zul je zien dat je weer zult afvallen, ondanks dat je meer eet.

Ik had dit namelijk ook, ik at vooral overdag veel te weinig, slecht ontbijten/lunchen, geen tussendoortjes enzo. Sinds ik elke dag overdag 4-6 boterhammen eet, gezonde tussendoortjes en een gezonde avondmaaltijd val ik wel weer af.

Ik zou dus ook even op de site van het voedingscentrum kijken als ik jou was, dan zul je zien wat een normale man gemiddeld eet op een dag. Daar kun je dan best iets onder zitten, maar wat je nu eet is echt veel te weinig.
June 21, 2009 om 02:02
Ik ben sinds donderdag begonnen met wat meer te eten en soms ook wat caloriehoudende spullen zoals een koekje of pindakaas op brood. En het lijkt te werken. Ben vanmorgen weer afgevallen, terwijl ik gisteren niet gesport heb.

Ik denk dat jullie advies inderdaad klopt, dank daarvoor. We gaan weer verder en heb mijn doel wat bijgesteld, wil nu eerst wat meer gaan eten en minimmaal op gewicht blijven.
June 27, 2009 om 21:25
Als je te weinig eet, kom je inderdaad in de spaarstand. Spreekt een ervaringsdeskundige sinds 1986...
:zucht:
Kijk eens op http://www.gezondafvallen.net/?Bereken_je_Caloriebehoefte en ga daar zéker niet onder zitten. Ik heb aan te weinig eten echt een gòddelijk lichaam overgehouden...
:zucht::ineedahug:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.