Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

yoghurttaart

Geplaatst door Ishgirl op June 18, 2009 om 11:09

June 18, 2009 om 11:09
Hoi,

ik heb geprobeerd yoghurttaart te maken door er vruchtjes, calorievrije ranja en gelatine doorheen te doen, maar nadat ik de gelatine had laten weken in koud water, toen had uitgeknepen en tot vloeibaar spul had verwarmd in een pannetje, deed ik het bij de yoghurt, maar de gelatine stolde direct! Ik haalde het er in klompen zo weer uit.

Wie weet wat ik anders moet doen??

Groetjes Ish:girl:
June 18, 2009 om 13:24
Misschien was het te warm . Of was het te warm in combinatie met het zuur van de yoghurt. Gelatine kan je lang laten afkoelen, het stijft pas echt op als het koud staat. Probeer het dus zo eens.
June 18, 2009 om 15:54
o oke, ik dacht dat het meteen ging stoillen als het zou afkoelen, maar dat is dus niet zo? Dan doe ik dat de volgende keer inderdaad. Ik heb nu een stukje geprobeerd van m'n brouwsel. het staat wel stijf, maar er zitten sliertjes en klompjes gelatine in, jakkie :kauwgomknal:

Groetjes Ish:girl:
June 18, 2009 om 17:12
Nee het stolt niet maar wordt wat lobbig als het afkoelt buiten de koelkast, dan kan jet nog door de rest roeren. Was de smaak wel lekker?
June 18, 2009 om 19:00
De smaak was een beetje aan de zurige kant door de yoghurt en de frambozen. Ik had er wel ranja ook doorheen gedaan voor het zoete, en banaan zat er ook in. Ik had zachte wafels gebruikt als bodem, dat was wel geslaagd. Maar ik hou toch meer van knapperig. Maar langevingerpakken zijn véél te groot, dan eet ik de rest op. Weet jij iets anders geschikts voor de bodem toevallig (liefst gezond)? Misschien appel! Of ehm... noten... of ehm... rijstwafels emt chocolaagje!(ijkt me vies als bodem) of ehm....verder weet ik niks.

Ik vond het truowens heel jammer dat je geen kiwi mocht gebruiken samen met de gelatine, want kiwikwark vind ik nou juist het lekkerste wat er bestaat!
June 18, 2009 om 19:02
Een dikke havermoutpannenkoek! Niet knapperig, maar wel lekker, gezond en mager! Je kan ook emer lagen maken natuurlijk. Duurt wel lang met inkoelen, steeds ee laagje erbij.
June 18, 2009 om 19:10
Misschien heb je hier iets aan Ishgirl???

■175 gram volkoren biscuits
■100 gram halvarine
■3 deciliter magere 0% vet yoghurt
■3 blaadjes gelatine
■100 gram aardbeienjam light
■vers fruit
■springvorm (24 cm )

Bereidingswijze van Yoghurt taart (light)
Verkruimel de biscuits en meng de boter (gesmolten) er doorheen.
Neem de springvorm en verdeel het mengsel over de bodem.
Aandrukken, gladstrijken en in de koelkast hard laten worden.
Gelatineblaadjes in koud water weken.
Breng 3 eetlepels water aan de kook en los de uitgeknepen gelatine hierin op.
Roer dit samen met de jam door de yoghurt.
Schenk het mengsel over het deeg in de springvorm. In de koelkast laten opstijven.

Versier de taart daarna met bv. vers fruit: zomerkoninkjes, schijfjes banaan, mandarijntjes.
Smullen maar!
June 19, 2009, gewijzigd door Ishgirl op June 19, 2009 om 04:33
Bedankt dat je meedenkt wishful. Dat klinkt heel lekker maar die halvarine....is voor mij toch een reden om dit receptje liever niet te gebruiken.
June 19, 2009 om 07:03
Ishgirl ipv halvarine (gebruik ik zelf ook niet) kun je natuurlijk ook light roomboter gebruiken
June 19, 2009 om 09:24
Je kan het ook nog proberen met Light Cottage Cheese of magere kwark, die dan wel eerst laten uitlekken.
Ik heb het zlf nog nooit geprobeerd maar het lijkt me wel kunnen

June 19, 2009 om 16:06
ik heb het gevonden! Súper lekkere taart is het geworden!
http://ishgirl.valtaf.nl/index.php?pxd=.p&pxc=21314151&current=food&current=recipes&current=show&id=2128
June 19, 2009 om 16:37
ik was wel benieuwd maar de code doet het niet
June 20, 2009 om 03:44
Je kunt het recept ook egwoon zoeken onder mijn naam.
June 20, 2009 om 12:58
@ishgirl:
Ik heb het recept onder jouw naam gezocht, maar krijg alleen de springvorm en gelatineblaadjes te zien bij bereiding.
En ik ben ook heel benieuwd naar het recept.
Onbekend
June 20, 2009 om 14:08
Hallo,

Als je in de recepten bij gerecht zuivel aanklikt is het het laatste recept. Daar is het wel helemaal te lezen.
June 20, 2009 om 19:27
is het de yoghurt/mandarijntaart???Daar staat delnemer onbekend
Onbekend
June 21, 2009 om 02:45
De taart staat erin als:
Geweldige, supergezonde, magere afval taart van Ishgirl!!
June 21, 2009, gewijzigd door Ishgirl op June 21, 2009 om 08:54
Niet helemaal, het is de ... afval KWARK taart Zoals je ziet was ik er enthousiast over en had net een stuk op haha :lachen:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.