Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Afvallen door eten

Geplaatst door op July 16, 2009 om 02:42

Onbekend
July 16, 2009 om 02:42
Met enige regelmaat kom ik hier berichtjes/vragen tegen in de trant 'ik eet maar zus en zoveel, ik doe dit en dat, en toch val ik niet of maar langzaam af!' Ook lees ik opmerkingen over een onsje meer of minder en over meerdere keren per dag op de weegschaal staan.

Aan de ene kant begrijp ik dat, als het met dat onsje al niet lukt, hoe krijg je dan in vredesnaam die twintig kilo eraf?!
Aan de andere kant bekruipt mij steeds meer het gevoel dat op die twintig kilo een onsje meer of minder echt niet uitmaakt. Het gaat om de grote lijn, en die verlies je makkelijk uit het oog als je je richt op de kleine wisselingen gedurende de dag.

Het gaat toch niet om al die gedetailleerde berekeningen, maar om een radicaal andere levensstijl?

Er zijn ook voedingsmiddelen waarvan je afvalt, juist door ze te eten. Doordat er veel vezels inzitten, doordat ze vocht afdrijven bijvoorbeeld.

Ben hier nog lang niet uit hoor, het is een gedachte die in mij opkwam en ik ben erg benieuwd naar jullie meningen hierover.

:mirjam1966:
July 16, 2009 om 03:55
Je hebt zeker gelijk dat het gaat om een radicale andere levensstijl. Het is alleen wel frustrerend als je daardoor (niet snel) kilo's af valt.

Ik ben al 2 jaar bezig met gezond eten en de kilo's willen er gewoon niet meer af (heb me een tijdje geleden opnieuw op de site aangemeld en ben sindsdien maar iets van 3 kilo afgevallen).

Ik zit er zelf nogal mee in de knoop. Het ene moment denk ik: "wat maakt het uit. Ik ben gezond bezig, beter kan ik niet doen en dat ik dan niet meer (veel) afval is niet zo erg". Ik besluit dan ook om nog maar één keer in de maand op de weegschaal te gaan staan.

Het volgende moment denk ik: "waarom val ik niet af als ik zo goed en gezond bezig ben". Dan frustreert het me en ga ik het liefst elke dag op de weegschaal staan om te kijken of er wat gebeurd.

Ik ben er dus nog niet helemaal uit met mezelf. Het is ook niet echt goed dat ik soms mijn humeur laat afhangen van wat de weegschaal zegt.

Molly
Onbekend
July 16, 2009 om 10:32
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar het is idd erg dubbel. Ik ben nu totaal ruim 6 kilo afgevallen, maar de laatste paar kilo's gaan een stuk moeilijker dan de eerste paar. Ik blijf veel stilstaan op hetzelfde gewicht of schommel een tijdje tussen 2 gewichten in, kom dan maar niet onder dat laagste gewicht. Dat vind ik toch erg frustrerend, terwijl ik weet dat ik goed bezig ben en ik wel weer ga afvallen als ik gewoon volhou.
July 18, 2009 om 13:32
ben voor ik hier begon ,van 100 kg. naar 92 gegaan en het lukte niet om er meer af te krijgen ,
Totdat ik mij aan het eetpatrron van de site ging houden (ongeveer Dan),nu sta ik op 84kg. Vind ik heel netjes ook omdat ik van maatje 48 naar 44 ben gegaan , ben trots als ik mij in een nieuwe broek kan vertonen des te meer kies ik voor wit of d, blauw en een sportief model, :yes2:
Nu dat ik een beetje gestrest ben ,en niet echt aan de tussen doortjes kom ,of zelfs veel te laat weer eet val ik niet af maar kom ook niet bij, heb af en toe zelfs een stukje chocolade genomen , wat ik nu ook niet doe is trainen ,thuis met de halter en de stapper , staan even op een zijsporr vanwege de vele andere dingen die ik moet ondernemen,desondanks ben ik wel tevreden ,en ga er gewoon vanuit dat het gewicht van mij lager moet kunnen ,en dat dat ook wel zal gaan lukken als ik weer een beetje rust krijg en een normale regelmaat weer krijg,
Ben gelukkig geen snacker ,heb alleen eens of twee keer een stukje chocolade nodig ,En al ligt er dan een reep voor mij dat ene stukje is voor mij voldoende zou ik meer nemen ,heb ik gelijk spijt want dan word ik er misselijk van ,:ineendeuk:

:aardbeien:wel tussendoor gegeten.

Voor mij nog wel goede hoop om straks de draad weer op te pakken ,
Groetjes , Tineke
July 22, 2009 om 13:12
Ik slik groene-thee capsules en drink veel thee zoals pu-erh thee, maté thee en nu hoorde ik ook dat wu long thee een vetverbrander is. Deze soorten thee maken dat je weer een nieuwe boost krijgt. Mij helpt het echt.
July 23, 2009 om 02:00
mij helpt groene thee ook heel goed. ik heb het volgens mij ook maar makkelijk met afvallen. kijk eens in mijn dagboekje wat ik allemaal eet ik val er goed mee af. alleen de laatste weken eet ik iets meer om het langzaam op te bouwen omdat er genoeg gewicht af is
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.