Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

onregelmatig eetpatroon

Geplaatst door op July 16, 2009 om 08:10

Onbekend
July 16, 2009 om 08:10
Ik heb mezelf door de jaren heen een verkeerd eetpatroon "aangeleerd" (naja, niet met opzet, is zo gekomen). 's ochtends en 's middags heb ik totaal geen behoefte aan eten, maar in de avond... Ik weet dat het logisch is als je de hele dag niks/weinig eet dat je 's avonds een enorme eetbui krijgt, maar alsnog, ik krijg daarvoor geen hap door mijn keel!

Mijn eetpatroon is zo gekomen doordat ik een lange tijd thuis heb gezeten, ik ging om 7 uur 's ochtends slapen en stond 's middags rond een uur of 4 pas op.. Mijn slaapritme is gelukkig weer "normaal" (rond een uur of 1 naar bed en sta rond uur of 10 weer op) maar mijn eetpatroon niet..

Ik heb me een tijd lang aan een normaal eetpatroon kunnen houden, en idd, geen eetbuien meer 's avonds, maar alsnog, het blijft voor mij verdomde moeilijk om dat vol te houden. In de ochtend en middag denk ik niet eens aan eten, ik vergeet het zelfs.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Heeft iemand een goede tip voor me?
July 16, 2009 om 08:51
ik kan me overdag heel goed houden aan minder eten, maar zo vanaf 5 uur begint het te rommelen bij mij, dan wordt het bijna een obsessie! En als ik dan slecht in mijn velletje zit of loop te stressen is niks meer veilig in huis, dan moét ik eten!! Enige tip die ik weet dat helpt: de hele dag door op geregelde momenten iets kleins eten. Succes ermee!
Onbekend
July 16, 2009 om 09:40
En als je er niet aan denkt om te eten, gewoon het alarm op je telefoon zetten wanneer je iets moet eten, zodat je eraan herinnert wordt. Dat werkte bij mij goed, ik at ook nooit wat overdag en kreeg dan idd 's avonds eetbuien.
Onbekend
July 17, 2009 om 08:35
Goed bezig Sanntje! :gazodoor2:
July 22, 2009 om 10:51
Ik merk dat wanneer ik meer regelmaat heb in mijn eetpatroon afvallen gemakkelijker gaat nu in de vakantie zonder eeuwige routine vind ik het echt een ramp :o
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.