Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Ik drink vaak veel cola zero (0%suiker)

Geplaatst door Anthony68 op August 21, 2009 om 09:33

August 21, 2009 om 09:33
Nou zeggen me familie dat het nog slecht is wat is goed alternatief?? Ik denk dat sapjes ook veel calorieen hebben??
August 21, 2009 om 11:28
Ja, idd ik denk dat ik water mix met wat siroop :)
August 21, 2009 om 13:07
"vaak" en "veel" da's niet goed. COke Zero bevat acesulfaam potassium en aspartaam en daar wil je niet te veel van binnen krijgen. De meningen over die twee stoffen verschillen, maar het lijkt me slim om er zuinig aan mee te doen. Persoonlijk drink ik veel water en koffie. En steeds vaker thee.
August 21, 2009 om 15:00
Qua calorieen is het niet slecht hoor, zit ongeveer net zoveel in als water: niets dus. Dik zal je er niet van worden, maar er zit natuurlijk wel bakken cafeine en zoetstoffen in. Slecht voor je tanden op zn minst. Over die zoetstoffen gaan veel verhalen, maar hun voor- en nadelen zijn nooit echt bewezen.

Sapjes zitten inderdaad veel kcal in, veel suiker. En fruitzuren in sapjes zijn erg slecht voor je tanden.

Ofwel: water, thee (kruiden bij voorkeur), en met mate colalight!
Onbekend
August 21, 2009 om 15:14
ik drink nu vaak sisi fruitwater, dat is water met een klein fruitsmaakje ( aardbei of citroen) en maar 2 kcal
August 21, 2009 om 15:19
@ nietsdandit
'voor- en nadelen'? De discussie is niet of zoetstoffen gezond zijn of ongezond, maar of ze gevaarlijk zijn of ongevaarlijk.
Er is genoeg reden om te veronderstellen dat aspartaam het hongergevoel versterkt en in die zin zou het kunnen bijdragen aan overgewicht.
August 21, 2009 om 18:23
Zoetstoffen, kleurstoffen en het zuur. Dat zijn de slechte punten. Helaas hebben volgens mij alle light frisdranken het eerste en derde probleempje. Dan is water nog het beste alternatief inderdaad. Je zou een aardbei of zo op de bodem kunnen stampen, dan heb je toch een klein beetje smaak zonder bovenstaande nadelen.
August 22, 2009, gewijzigd door Deel2 op August 22, 2009 om 12:26
@tangobeer: voor en nadelen, gezond of niet gezond, gevaarlijk of niet gevaarlijk, komt op hetzelfde neer in dit geval:

voordelen van aspartaam zijn natuurlijk dat het nauwelijks kcal bevat.

Nadelen zijn, wat jij al zegt, dat er een aantal onderzoeken zijn die erop wijzen dat het niet zo gezond voor je is en dat het een hongergevoel zou kunnen versterken. En jij hebt er vast ook een hoop over gelezen vermoed ik, dan weet je ook dat er weinig onomstotelijk is vastgesteld over deze zoetstoffen en dat er een oerwoud aan onderzoeken over is gedaan.

De vraag ging trouwens ook helemaal niet over de eeuwige aspartaam-discussie, maar hij verwijst naar het aantal kcal. En wat dat betreft kan je inderdaad beter cola light drinken dan vruchtensap.

En uit die onderzoeken zou je wat mij betreft zeker de conclusie kunnen trekken: bij zoveel twijfel: niet teveel gebruiken dat spul.
August 24, 2009 om 07:11
Volgens mijn diëtiste mag ik maximum per dag een halve liter lightdrank drinken. Ik weet niet waarom maar een halve liter, maar er zal wel iets in zitten denk ik dan.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.