Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

suikergoed

Geplaatst door op October 10, 2009 om 10:51

Onbekend
October 10, 2009 om 10:51
Ik was vanmiddag in de Hema en daar lagen de chocolade letters al.
Het is nog maar 10 oktober. Ik weet het je moet zelf sterk zijn, maar
het wordt ons afvallers niet makkelijk gemaakt.
Hoe gaan jullie hier mee om?
:chocolade: :chocolade: :chocolade:
Astrid
October 10, 2009 om 12:32
Alleen boodschappen doen met volle maag!!!!!
October 10, 2009 om 14:59
Grr, die lettertjes in het strooigoed, zijn nu schuimpjes.
Ik wil die harde lettertjes:haha: gelukkig maar dat het tegenwoordig schuimpjes zijn. De pepernoten lust ik niet en de schuimpjes hoef ik niet.
Maar die :chocolade: Letters, het is gewoon niet eerlijk.;)
October 10, 2009 om 15:37
Er ligt al een hele tijd strooigoed in de winkels.
Aangezien er niets tussen zit dat ik ECHT lekker vind kost het me geen enkele moeite om eraf te blijven.

Op verzoek van hubby hebben we een vorige keer dat we bij de groothandel waren wat kruidnoten gekocht, maar die liggen hier al weer een tijdje terwijl de zak nog dicht is.
October 11, 2009 om 08:29
Ik heb geen gezin en hecht niet zo aan alle uiterlijkheden van feestdagen. Met veel plezier geniet ik van verjaardagen en oud-en-nieuw, maar dan kijk ik fijn naar het vuurwerk van anderen. Ik hoef dat echt niet zelf te kopen.
De feestdagen worden overspoeld met snoepgoed en andere zaken die ons meer willen doen consumeren. Als je nagaat wat een energie het kost om al die grondstoffen over de wereld te vervoeren en bijv. chocoladehaasjes in China te laten maken om ze vervolgens weer gekoeld en butsvrij naar het westen te vervoeren.
Met sinterklaas wil ik één chocoladeletter, maar die krijg ik meestal wel van iemand. Die worden gelukkig meestal in Nederland gemaakt met lokale suiker. Dan ben ik klaar.
En zoals rob1 zegt, een stukje mindfulness helpt hier ook; uitgebreid genieten van een kleine hoeveelheid in plaats van handenvol naar binnen te stouwen.
:panda:
Onbekend
October 11, 2009 om 14:53
Wat tangobeer doet, doe ik ook.
Op 5 December kies ik een lekkernij uit en daar eet ik dan niet al te veel van.
Seizoenssnoep moet wat speciaal blijven vind ik. Daarnaast zijn de chocoladeletters ook weer niet zo speciaal moet je denken; je kunt ook - voor minder geld - een reep chocolasde kopen.

Wat Lenni zegt, is ook een goede.
Onbekend
October 12, 2009 om 02:36
Zaterdag chocoladeletters gekocht en ze op een plaats gelegd waar ik ze niet iedere keer tegenkom. Ik kocht er drie: een voor manlief, een voor mijn vader en een voor mezelf. Toch ook met enige weemoed, want vorig jaar kocht ik er nog vier en drie jaar terug vijf. In anderhalf jaar tijd hebben wij afscheid moeten nemen van onze moeders. En dat is gek: op het moment van chocoladeletters kopen merk je dat weer extra.

Met manlief heb ik afgesproken alleen op 5 december sintlekkers te gaan gebruiken en dat ik dit jaar GEEN kikkers en muizen ga kopen. En nu maar hopen dat dit me ook lukt!!
October 12, 2009 om 15:04
Ik zag ze zaterdag ook liggen bij de Hema, een heel schap vol!! Je kunt er gewoon niet omheen, ze liggen midden in de winkel :ergboos:
Waar ik zelf veel moeite mee heb zijn die marsepein repen. Ik nam me vroeger altijd voor om er één te nemen en dan niets meer. Maar ja, ik nam me wel meer voor en het resultaat is te zien aan mijn gewicht :furieus:
Ik weet zelf ook niet goed hoe ik hier mee om moet gaan hoor. De andere kant uitkijken denk ik. Maar het zal elke keer toch een strijd worden....
October 12, 2009 om 15:27
Ik negeer het gewoon.
Misschien dat ik mezelf beloof om 1 chocoladeletter (een kleine) te mogen kopen rond 5 december.

En aaah ik zag ineens allemaal lekkere liggen met hazelnootsmaak enzo *kwijl*
October 13, 2009 om 01:18
Maak het jezelf gewoon niet zo moeilijk.
Wil je graag een chocoladeletter van 600 cal?
Ga je toch en flinke wandeling maken en eet je hem daarna op.
Kom je er niet van aan en smaakt ie nog lekkerder ook.
Heus, je hoeft jezelf niets te ontzeggen.

October 13, 2009 om 08:24
Ik heb ook al een hele sinterklaasman in speculaas op. Wat heeft hij gesmaakt :). Dat is trouwens alweer bijna een hele maand geleden (toen lagen ze er dus al!!) en sindsdien ben ik braaf geweest.
Sterk zijn mede afvallertjes!
October 16, 2009 om 11:05
het is inderdaad allemaal heel verleidelijk, maar ik heb besloten dit jaar pas op het laatste moment letters te gaan halen. kruidnoten en schuimpjes kan ik best laten liggen, maar die marsepein daar heb ik toch wel moeite mee.
October 16, 2009 om 12:23
chocoladekruidnoten en gevuld speculaas... het water loopt me in de mond... en marsepein!! Nog geen marsepein op dit jaar :D die andere twee heb ik helaas niet kunnen weerstaan...
October 21, 2009 om 16:18
Marsepein en kikkers en muizen zijn bijna mijn grootste zwakte, vroeger at ik me daar helemaal suf aan. pepernoten vind ik ook erg lekker en chocoladeletters ook. maar als ik er trek in krijg, neem ik een appel of denk ik aan mijn streefgewicht. dat werkt goed.
October 22, 2009 om 07:31
:kwijl:
Onbekend
October 23, 2009 om 02:12
:muwhahahaha:
October 23, 2009 om 06:45
Bij ons in oostenrijk hebben ze geen chocoladeletters!
October 23, 2009 om 10:16
Gewoon niet kopen hihi, nee ff serieus, bij ons hebben ze ook speculaasjes, kleine, en inderdaad milka chocola, maar ik wordt er niet warm of koud van...

Wel van de zelfgebakken kerstkoekjes, die gaan binnenkort weer gemaakt worden :)
October 23, 2009 om 19:45
Toen ik moest afvallen had ik het ook moeilijk, dan ben je op streefgewicht en dan is het iets makkelijker.
Ik speelde gewoon een psychologisch spelletje, ik keek naar het aantal calorien en rekende uit hoeveel het hele geval dan was...
Ik heb altijd al bodemdrift gehad, het moet op dus een stukje gaat niet, een kleine versie kopen bevat ook al zoveel calorieen, dus tja

Ik zei dan tegen mezelf als je dit gaat kopen eet je het ook helemaal op en dat zijn dan weer "zoveel" calorieen, dat is bijv 3 uur wandelen, dat ga je niet doen dus verbrand je niks, wil je het dan wel eten? Moet wat je nu al bereikt heb volledig nutteloos worden?

Maar als je krijgt... ja dan gaat het op.
Ik denk altijd ik koop niks, ik krijg toch wel, en ja het kerstpakket zit altijd vol lekkere "zooi", dus tekort komen 1x per jaar doen we toch niet....
en tip, maak het kerstpakket op je werk al open en begin gewoon al vanalles aan je collega's te geven, scheelt een hoop, en een ander is je dankbaar, en... wat voor mij belangrijk is, de optie weggooien valt weg. Ik kan geen eten weggooien... (de hele vriezer ligt vol met kliekjes)

Het is zwaar, maar volhouden jongens, gewoon geen aandacht besteden aan die rekken en de andere kant uitkijken en hard weglopen!
October 25, 2009 om 06:14
Ik loop met een grote boog om al deze heerlijkheden heen, om maar niet in de verleiding te komen. Ik heb mijzelf beloofd dat ik met Sinterklaas :sintnono:(dus alleen op de dag zelf en niet al dagen/weken er voor of er na) een stukje banketletter of een andere lekkernij mag hebben. Hetzelfde geld voor de kerst:kerstkrans: Met oud en nieuw eet ik alleen 's-avonds een paar oliebollen en appelflappen.:schaaloliebollen:

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.