Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

vegatarisch of vlees?

Geplaatst door Shopaholic89 op October 30, 2009 om 06:44

October 30, 2009 om 06:44
Hallo!

Ik vroeg mij af... qua calorien wat is dan het beste om af te vallen... vegetarisch vlees(vervangers) of gewoon vlees?

Bedankt!
October 30, 2009 om 06:49
Ik raad je aan om gewoon af te wisselen, zeker indien je niet vegetarisch bent. Vleesvervangers zijn echter ook lekker. Je kan lekkere gerechten maken met tofu, soja of de burgers enz. die verkrijgbaar zijn in de handel.
Maar mager vlees of kip zijn ook gezond en daarom niet slechter dan vleesvervangers. Neem bv. een kalfslapje, kippenborst, magere biefstuk. Ze bevatten zeker niet veel meer kcal dan vleesvervangers. Laat je daar trouwens niet aan vangen. Er bestaan heel wat vleesvervangers die gepaneerd zijn en dus stijgen in kcal aantal. Gewoon het etiket eens goed lezen en afwisselen geblazen.
En ohja: kies ook voor vis! Kabeljauw, zalm, roodbaars, ...
Smakelijk!
Onbekend
October 31, 2009 om 08:10
Het hangt er denk ik een beetje vanaf welke vleesvervangers je gebruikt. De hamburgers van Tivall, linzen, een eitje, dat kan niet veel kwaad. Maar er zijn ook echt moddervette vleesvervangers, net zo goed als dat er moddervet vlees (en vis) is.
October 31, 2009 om 09:02
Wat zijn dan moddervetten vleesvervangers? Dacht ook altijd dat die tivall en andere vleesvervangers mager zwaren.
October 31, 2009 om 09:11
@ Ik ben geschrokken van Valess. Ik had de Milner filets. Kan je toch echt beter een tartaartje nemen.
Ik weet dat kaas vetter is dan tofu maar dan nog.
Onbekend
October 31, 2009 om 10:00
@Nudan:
Moddervette vleesvervangers zijn bijvoorbeeld de Griekse rondo's (245 kCal). Vergeleken met de hamburgers (170 kCal) of de gegrilde filet (140 kCal) is dat een significant verschil natuurlijk. Ik moet trouwens bekennen dat ik ondanks het feit dat ik meestal vegetarisch eet, ik doorgaans de vleesvervanger koop die in de Bonus is zonder op het etiket te kijken. Ik ben niet zo'n calorieënteller.
October 31, 2009 om 11:40
Die griekse rondo's zijn juist zo lekker :shy:

Nooit zo bij stilgestaan , dank je!
October 31, 2009 om 13:16
Ik dacht ook een tijd geleden eens iets te kopen met minder kcal dan mijn reguliere stukken vlees. Ik wilde toen die vleesvervangers op basis van melk (geloof ik) proberen of een andere vleesvervanger maar toen ik de kcal vergeleek met de gewone stukken vlees bleken de vleesvervangers juist meer (en soms veel meer) kcal te bevatten. Vet geloof ik wel iets minder maar daar krijg je (over het algemeen) niet zoveel van binnen als kcal dus voor mij werd het weer meteen de lekkere stukken vlees.
October 31, 2009 om 13:19
Bedankt voor de reacties. Ik zal gewoon elke keer opletten en dan gewoon een goede keuze maken.
Maar ik dacht ook al idd dat er best veel kcal konden zitten in 1 stuk vegetarisch vlees... vandaar de vraag.
Nu is het wel helderder. Gewoon varieren. =)
October 31, 2009 om 13:59
ik zou gaan voor mager vlees/vis:

kipfilet, koolvis, talapia, pangasius, kabeljouw etcetc.
deze komen niet boven de 125 kcal per 100g.

succes

November 1, 2009 om 19:47
Wat ook nog kan is vette vis, zoals makreel, sardientjes en zalm.
En kalkoen is vaak nog magerder dan kip.
:panda:
November 9, 2009 om 13:19
Ik eet geen vlees, maar ik wissel wel af in de vleesvervangers.
In sommige vleesvervangers zit meer dan een product, groenten..vleesvervanger..eventueel kaas o.i.d.
Maar dat er meer calorien in zitten, is voor mij geen reden om die dan nooit te eten. Het is lekker, zit vol stoffen waar ik anders een tekort van zou hebben, en die calorierijke producten eet je ook niet elke dag, net als dat je niet elke dag een gegrilde kip met vel eet ;)
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.