Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Misselijk na avondeten

Geplaatst door op December 30, 2009 om 15:57

Onbekend
December 30, 2009 om 15:57
Een uurtje na het avondeten ben ik vaak enorm misselijk. Ik heb dan een normale avondmaaltijd gegeten, ook over de rest van de dag heb ik niet extreem weinig gegeten. Totaal meestal 1800 kcal. Het duurt altijd een paar uur voordat het wegtrekt, zelfs een beetje water krijg ik nauwelijks naar binnen. Iemand hier ervaring mee?
Onbekend
December 31, 2009 om 04:41
Ik zat inderdaad ook al aan stress te denken (lees: was er al bang voor). Had gister een hoop gedoe. Ik zat te denken om maar eens een dagboekje bij te houden waar ik dit soort dingen in ga opschrijven. Misschien zie ik dan een patroon wat ik met mijn psych of dietiste kan bespreken.

Eerlijk gezegd baal ik er juist erg van dat ik 's avonds niet meer kan eten, omdat ik hierdoor bv gister niet aan mijn minimale kcal inname kwam. Ik val liever minder snel af op de goede manier.
Onbekend
December 31, 2009 om 11:05
Thnx, ik ga het zeker proberen!

Ik vind het zelf ook geen probleem om 's avonds nog iets te nemen, maar als ik zo misselijk ben lukt me dat niet.

Hoe lang ik er last van heb weet ik niet precies meer. Zeker een half jaar, soms ook na het ontbijt of middageten. Sinds ik jaar geleden ben gestopt met de lax heb ik sowieso veel problemen gehad met mijn spijsvertering enzo, ik had alleen gehoopt dat mijn lichaam zich sneller zou herstellen.

Op naar een nieuw jaar vol nieuwe kansen!
January 1, 2010 om 05:52
Hallo BeProud,

Eerst gelukkig Nieuwjaar!

Toen ik 20 was, heb anderhalf jaar nodig gehad om er achter te komen waarom ik elke morgen een tijdje na het ontbijt zo misselijk was .
Ik kan absoluut niet tegen thee zonder suiker en ook vandaag nog kan ik geen thee zonder suiker nemen omdat ik er kots misselijk van word.

Ik had voor 10 maanden ook de ziekte van Pfeiffer en ook flink wat maagklachten , misschien heeft het daarmee ook iets te doen.

Ik heb even in je dagboek gekeken en zag dat je op zoek bent naar hobby's . Als je serieus opzoek bent naar een hobby ,
laat me even weten waar je interessen liggen, ik heb meer hobby's dan vrije tijd misschien kan ik je dan een tip geven.

Fijne dag verder
Onbekend
January 4, 2010 om 10:06
Hi Anolie,

De laatste dagen gaat het verrassend goed. Ik probeer een beetje een tussenweg te vinden tussen het lijstje van mijn dietiste en mijn eigen behoefte om te eten. Want eerlijk gezegd vind ik het avondeten wat op haar lijstje staat echt veel te veel (3 opscheplepels rijst/pasta/aardap. 4 opscheplepels groente, 150 gr vlees).

Ik hou het nu ook iedere dag bij of ik misselijk ben, zodat ik misschien een patroon kan achterhalen.

Maar tot nu toe nog geen misselijkheid gehad :D

:beproud:
January 6, 2010 om 05:39
Hey BeProud,

Om welk soort misselijkheid gaat dat dan?
Ijl zijn in je hoofd (zoals autoziekte) of echt gelokaliseerd ter hoogte van maag/darmen?
Ik vind dat een groot verschil.

Fijn om te horen dat het wel beter gaat!
Onbekend
January 7, 2010 om 05:03
Hi kwartiertje,

Het is echt gelokaliseerd ten hoogte van mijn maag. Voor mijn idee zitten mijn darmen iets lager. Mijn buik dan ook helemaal hard.

Gistermiddag had ik het opeens weer na de lunch (soep met brood). Maar dit was gelukkig binnen een half uur weer weg. Het blijft raar.

XXX

:beproud:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.