Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

vraagje over vet afvallen, gewicht en spieren

Geplaatst door Isamaris op January 28, 2010 om 09:34

January 28, 2010 om 09:34
Hoi

Ik heb een vraag... en wie kan mij hier meer over vertellen. Ik ben nu enige weken met het gezond eten bezig, eet zeer weinig, en wanneer mogelijk geen suikers. Let op de vetten drink liters water op een dag etc etc.
Nu sport ik sinds een maand of wat daarbij 2x in de week.
Ik val wel centimeters af (gelukkig heb ik me gemeten) Maar in gewicht niks tot bijna niets.... Wie kan me hierin advies geven??? Heeft dit te maken met spieren die zwaarder wegen als vet? En wanneer is dan het omslag punt? Of doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt,
Groetjes
January 28, 2010 om 10:22
mensen die vanuit niet sporten (inactief) naar sporten toe gaan (actief), winnen in de eerste 6-8 maanden vrij veel spiermassa, en verliezen vetmassa (lichaam past zich aan je nieuwe levensstijl aan). Het beste kun je in dit geval kijken of kleding ruimer gaat zitten of naar je vet%, en niet naar de weegschaal. (vet% alleen door een expert laten meten, en geen huis/tuin/keuken gevalletje)

na zoon 2-3 maanden is meestal het keerpunt. dan vallen de meesten over het algemeen wel af in gewicht, omdat de toename in spiermassa stagneert. (en de afname in vetmassa gaat door).

Wel wil ik nog zeggen. je geeft aan zeer weinig te eten. het is uitermate dom om zeer weinig te eten om af te vallen. het beste ben je denk ik af met 1600 kcal per dag (elke dag), en daarbij 2x per week sporten.

succes
January 28, 2010 om 10:34
Knulletje dank je!
Allereerst wil ik zeggen ik eet niet weinig hoor!! Ik weet inmiddels dat dat het domste is wat ik ooit heb kunnen doen en dat dat het jojo effect tot gevolg heeft!! Ik bedoel met eet weinig suikers.... Daarbij geef ik nog borstvoeding en dan moet ik echt wel eten!
Dank in iedergeval erg voor je reactie! Ik zie indd dat de kleding anders zit en ruimer, knoopjes die weer dicht gaan...
Maar ben blij dat het straks vanzelf gaat (de kilo`s)
Groetjes
February 7, 2010 om 11:52
Ik denk eigenlijk dat je moet uitkijken om af te vallen als je borstvoeding geeft... In vet zitten afvalstoffen.. en bij afvallen komen die vrij..en in je bloed.. dus in je borstvoeding
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.