Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Echt willen afvallen..maar toch steeds de fout in gaan :-(

Geplaatst door SweetPlusGirl op January 28, 2010 om 15:19

January 28, 2010 om 15:19
Wie kent dit? Elke dat het goede voornemen af te willen vallen, ik wil het ECHT! Maar toch elke dag vechten tegen al dat lekkers, uiteindelijk toch toegeven. Ik word er helemaal gestoord van, ik wil zo graag, maar het lijkt wel of ik te zwak ben!! Hoe kan ik die knop omzetten? Wie kent dit en heeft tips?
Onbekend
January 28, 2010 om 15:49
ga op internet zoeken naar de nadelen van te zwaar zijn, en de voordelen van een goed gewicht

zoek een buddy (hier of 'in het echt')

ga naar n diëtist of ander professional en laat je begeleiden. Dit is echt n aanrader, maar kost natuurlijk wel meer

stoppen met nadenken en gaan doen (niet nadenken over of je iets wel of niet zal doen: slechte dingen niet doen (en niet over nadenken dus) en goede dingen wel doen)

jezelf voorstellen over 5 of 10 jaar. Wil je echt dat je vriendje een dikke onaantrekkelijke meid heeft (ff kort door de bocht, maar bij wijze van), dat je moeder eigenlijk vind dat je wat minder mag wegen, dat je kinderen de kinderen zijn van 'die dikke moeder', en het belangrijkste, dat je zelf nog steeds niet tevreden bent en ongelukkig met jezelf?

bij mij ging de knop om toen ik me bedacht dat ik (ondanks dat ik n gezond gewicht heb) toch altijd de 'dikste' van mijn vriendengroep was, en dat ik als ik 35 ben er niet uit wil zien als een walvis maar als een mens

zo snel kan ik even niets meer bedenken. In ieder geval succes :)
January 28, 2010 om 15:57
Toevoeging op wat UltimateProof schrijft:

Maak een lijstje met alle dingen die je lekker vindt en WEL mag.
Onbekend
January 28, 2010 om 16:53
Ik herken het heel goed. Zodra ik ga lijnen kan ik alleen nog maar aan eten denken en het is echt heel moeilijk om er weerstand aan te bieden. Ik ben zelf ruim 2 weken geleden opnieuw begonnen (ik was begonnen met het weekmenu van deze site) en ik had echt honger! Terwijl ik naar mijn gevoel meer at dan anders. Ik had het idee dat het kwam doordat er vrij veel zoetigheid in het menu zit verwerkt, dat heb ik dus drastisch verminderd en het gaat nu hartstikke goed!

Misschien kan jij hier ook iets mee. In ieder geval veel succes!
January 29, 2010 om 04:20
De beste tip die ik je kan geven is die van Ultimateproof. En dezelfde vraag als Anolie.
Zoek een gewichtsconsulente of diëtiste, beide worden vergoed door ziektekostenverzekering.

Neem je niet te grote stappen in 1x ? Waardoor ben je zwaar/dik geworden. Probeer daar eerst mee te stoppen c.q. minderen.

Mensen proberen vaak te veel in hun uppie heb ik het idee.

Ik weet precies hoe ik het moet doen maaqr ik heb m'n coach in de vorm van de diëtiste hard nodig !
January 29, 2010 om 05:26
Hoi,

Ik vraag me af of je echt voldoende eet. Ik heb even in je eetdagboekje gekeken, maar daar stond niet zoveel in. HEt ontbijt wat je had ingevoerd is in elk geval wel OK.

Tips die ik je nog mee kan geven:
- Eet 3 goede en verantwoorde maaltijden.
- Vermijd suiker en sterk suikerhoudende producten. Hiermee bedoel ik met name tussendoortjes die wel gezond lijken maar eigenlijk niks voor je doen (sultana's, granenrepen met een lekker smaakje, evergreen).
- Plan tussen je maaltijden een tussendoortje. Fruit is een goed tussendoortje. Maar je kunt ook bijvoorbeeld een volkorencracker met mager beleg of een stengel bleekselderij met magere smeerkaas. ALle soorten rauwkost. Een klein handje noten.
- Eet bij je lunch alvast wat groente (rauwkostsalade of komkommer en tomaat op je boterham of groentesoep met verse groenten erin)

En bij plotselinge snacktrek: Ga iets doen met je handen. ALs je zit te breien, borduren, modelvliegtuigjes bouwen, een legostad bouwen, tekenen, schilderen, de afwas/was/poetsen. Of kom onmiddelijk online en stort je hart uit in je dagboekje of op het forum.

Succes!
January 31, 2010 om 03:35
Tips als je zin krijgt in iets lekkers:
- Neem cola light of een ander drankje zonder suiker, zoals thee/koffie met zoetjes. calorie-arme (warme) chocomel: magere melk met zoetjes en cacaopoeder. Ben je tegen het gebruik van zoetjes? In de natuurwinkel is 'natuurlijk' zoetpoeder te koop.
- Eet fruit, appel uit de magnetron bijv. is zoooo lekker! :verliefd:
- neem soep. tomatensoep zonder vermicelli enzo of groentesoep heeft weinig calorieen.
- mager (en toch lekker) broodbeleg: groente zoals tomaten en paprika (uit de oven bijv. met peper/zout of paprikapoeder) halvajam sandwichspread 20+ kaas extra slimm (smaakt echt bijna hetzelfde als normale kaas! is van milner ofzo geloof ik) pizzaquick sandwichspread fruit (zoals aardbeien) bebogeen
er is keuze genoeg!
- Ga iets doen (vooral iets wat je leuk vind, of wat snel af moet)Normaal gesproken heb ik ieder uur van de dag wel trek. Maar als ik druk bezig ben dan besef ik pas na een uur of 3 ofzo: hee ik heb nog geen lunch gegeten, ofzo.
- Bedenk waar je het voor doet. Dat is denk ik de beste motivatie. Stel jezelf in je fantasie voor hoe het zal zijn als je NIET hebt toegegeven aan je trek en hoe trots je dan achteraf op jezelf kunt zijn.

ik hoop dat je er iets aan hebt
February 2, 2010 om 13:46
De enige tip die ik je nog kan geven als aanvulling op de tips die ja hier al hebt gekregen is: verbied jezelf niks.
Als je gaat denken: ik ben op dieet en ik mag geen koekjes meer, of: ik ben op dieet en ik mag geen gebakje meer op de verjaardag. Dan verbied je jezelf dus iets en dat werkt bij mij altijd verkeerd. Dan denk ik alleen nog maar aan eten en dan ga ik na een tijdje de fout in.
Daarom ben ik nu bezig met gezond eten. Gewoon 3 hoofdmaaltijden per dag en 3 of 4 tussendoortjes. En als mij wat lekkers aangeboden wordt, dan neem ik dat ook gewoon. Wel om denken dat je natuurlijk niet te vaak iets aangeboden wordt. Thuis heb ik helemaal geen snoep e.d. meer in de kast liggen en kom ik dus ook niet in de verleiding om wat te pakken.
Snap je mijn tip een beetje? Ik heb het zo goed in mijn hoofd, maar kan het niet zo goed uitleggen haha.
Groetjes, :marijke1985:
Onbekend
February 2, 2010 om 14:12
Op deze site staan ook een hoop recepten, hele gezonde dingen vaak met weinig kcal. Maar ze zijn heel lekker :D Er zit vast ook veel bij wat je niet kent en wat je kunt uitproberen, zo word je enthousiast over het ete ndat je nog wél mag van je zelf ;)
En verder zou ik ook niet ál het lekker uit je leven bannen, doe je dat wel, dan hou je het nooit vol. Denk ik dan.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.