Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

ik snap iets niet bij Bahmi speciaal van conimex

Geplaatst door Jorina op March 6, 2010 om 08:44

March 6, 2010 om 08:44
hallo allemaal,

ik zit met een rekenprobleempje waar ik niet uit kom.

in het super de boer pakket wat je kon sparen zat dit product:
http://www.conimex.nl/frameset.php?source=/producten/product.php%3Fobjid%3D19961806

nu heb ik dat laatst op, wilde het vanavond weer eten maar zag ineens hoeveel kcal er in zaten.

op de doos staan alle voedingswaarden van de losse onderdelen (kruidenmix, ketjap mix, dressingmix en mie) aangegeven.

er staat ook (dit staat niet op de site) dat de voedingswaarden van 1 portie is ( 1 portie + de zelf toe te voegen ingredienten: kip, verse groenten, olie)

900 kcal
eiwit: 53 g
koolh 82 g
vet 39 g

nu is het probleem dat als ik al die onderdelen (kruidenmix, ketjap mix, dressingmix en mie) apart bereken, en daarbij ook de waarden van de kipfilet, groente en olie optel ik maar uitkom op een kleine 1200kcal voor het hele bereide pak. waar we dan met zijn 3en van eten. dus ik kom niet uit op 900kcal per portie.

bij het berekenen van de losse onderdelen houd ik ook rekening met de hoeveelheid droge mix enz.

ik snap ook niet goed waardoor het zoveel kcal is.
alle losse onderdelen zien er mager uit? de kip is mager, verder bestaan het vooral uit veel groenten. en er moet nu ook niet zo ontzettend veel olie bij.

nu zullen zij wel gelijk hebben maar ik breek er zo mijn hoofd over HOE ze op die 900 kcal komen???
wie o wie helpt mij? welk puzzelstukje mis ik?)
March 6, 2010 om 10:00
@ Jorina

Ik weet het ook niet, ik denk dat het voornamelijk natte vinger werk is.
Als ze er op zetten dat het alles bij elkaar per portie 1200 kcal. is verkopen ze die doos niet meer.
Onder de 1000 staat toch altijd wat leuker.
Zelf doe ik altijd alles wat ik gebruik op een lege bladzijde invoeren. 1/3 is wat je eet, als dat bij jou uitkomt op 1200 kcal. dan klopt dat aardig denk je ook niet?
Andere mogelijkheid is toch de toevoegingen die jij zelf doet.

Intrigerend blijft het, dat wel.
March 6, 2010, gewijzigd door Jorina op March 6, 2010 om 12:12
@ boekenkind, ik had berekend dat de hele pan 1200 was, niet 1 portie. maar hoe zij het dan berekenen???

maar ik heb alles maar idd gewoon los berekend, want ik weet zelf precies wat er in gaat, qua vlees, groenten, olie enz

toch vind ik die 900 calorien zo vreemd maargoed ik weet dan ook niet precies wat conimex als 1 portie ziet.

ik heb lekker gegeten, dat wel :)

bedankt beide :)
March 6, 2010 om 14:38
@ Jorina

Ga er van uit dat zij een gemiddelde mannen portie rekenen.
Waarom?? Ik zou het niet weten, het is vaak wel zo.
Daarom reken ik het ook altijd zelf uit.
Ook met medicijnen werkt het zo, is mij verteld.
March 7, 2010 om 02:36
In zo'n geval ga ik zeuren bij de producent...

Als het gerecht voor 4 personen bedoeld zou zijn, klopt de waarde van 900 kcal wel....

Kijk bij "Consumentenservice" en vul het formulier met je vraag in. Ik ben erg benieuwd wat hun reactie is!
March 7, 2010 om 04:17
@ Nietinhuishalen

Dat is een idee. Maar voor de tabel niet doenbaar. Ik ben dan echt dag en nacht bezig ;)
Voor mezelf doe ik het soms wel. Maar dan is het verschil vaak zo idioot, dat het me ergerd.
March 7, 2010 om 13:20
Jorina

Zelf berekenen is altijd beter, want wat jij toevoegt aan kip, verse groenten en olie dat weet de fabrikant natuurlijk niet maar jij wél.
March 7, 2010 om 14:50
dankjullie allemaal voor het mee denken :)
March 9, 2010 om 12:35
dankje voor je heldere berekening, ik had het zelf via hele omwegen berekend denk ik,
maar dat zou dan wel heel veel kip zijn denk ik om op 900 uit te komen!
toch maar goed dat we het toch even narekenen.

wij aten met zijn 3en en had er 2 kipfilets in gedaan.
verder gaat er nog 1 hele komkommer in en 1 grote ui.
March 24, 2010 om 17:35
Ik heb het pas toevallig gisteren gemaakt en vergeet ook niet de olie die je aan de verschillende mixen moet toevoegen: volgens het pak in ieder geval 2 eetlepels aan de marinade, 2 eetlepels aan de dressing en dan ook nog één eetlepel voor in de pan. En qua calorieën tikt olijfolie ook best aan.

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.