Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Vocht en vetpercentage

Geplaatst door Suusje90 op March 6, 2010 om 14:43

March 6, 2010 om 14:43
Wil iemand mij even uitleggen, hoe het zit met een vocht en vetpercentage? Ook graag even uitleggen waarom(zodat ik het snap:P), als dat mogelijk is.

Vragen:
- Wat is een normaal vocht percentage voor een vrouw?
- Wat betekend het als je boven het normale vocht percentage bent?(houd je dan vocht vast?)
- Wat betekend het als je onder het normale vocht percentage bent?(of houd je hier juist vocht vast)
- Wat is de minimale en de maximale vetpercentage voor een vrouw?

Alvast bedankt!
March 6, 2010, gewijzigd door In8wekenperfect op March 6, 2010 om 20:04
http://forum.body-fitness.nl/forum/upfiles/0/vetpercentages.gif
hier staat een tabel over vetpercentages, misschien nuttig ;) Ps. dit betekent wel dat ik overgewicht heb met een bmi van 21 :P

Onder de 15% menstrueert een vrouw meen ik niet meer, mijn streven was altijd 17% omdat je dan mooi alle spierdefinitie ziet.

en nog een andere tabel
Klasse / vrouwen % / mannen %
essentieel vet / 10-13% / 2-5%
atleten / 14-20% / 6-13%
fitness / 21-24% / 14-17%
gezond / 25-31% / 18-24%
overgewicht /> 32%/ >25%
March 7, 2010 om 01:44
de hoeveelheid vocht in je lichaam is variabel. het is onrealistisch om deze constant proberen te houden.

de hoeveelheid vocht in je lichaam is afhankelijk van een x aantal factoren. deze factoren kun je deels wel (voedsel inname, zowel als in specifieke voedingsmiddelen als in hoeveelheid oa) en deels niet beinvloeden (weer, je periode oa).

aangezien er factoren zijn waar jij geen invloed op hebt, bestaat er niet iets als een vochtbalans ofzo.

De hoeveelheid vocht in je lichaam is soms door omstandigheden wat meer, en soms door ostandigheden wat minder.

Aangezien mensen vaak leven (en eten) in een bepaald patroon, zal er toch een bepaalde stabiliteit zijn in vochtbalans. als een bepaalde factor dan voor een verandering zorgt, dan zijn mensen vaak in de veronderstelling dat ze vocht vasthouden of verliezen. de waarheid is je houdt altijd een bepaalde hoeveelheid vocht vast, en soms is dat iets meer, en soms is dat iets minder. (kortom het is variabel).
---------------------------------------------------------------

Vaak weet je ook gewoon waardoor je meer vocht vasthoud, je hebt zouter gegeten als normaal, meer gegeten als normaal, anders gegeten als normaal, je wordt ongesteld, het weer is veranderd, je hebt meer of minder die dag gedronken, etc etc.

Soms ben je je er echter niet bewust van hoe dat komt dat je nou net die ene dag meer vocht in je lichaam hebt als op andere dagen.

PS. vochtpercentages wil ik het niet over hebben, dat is om heel veel redenen onzin.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.