Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Ziekte en afvallen

Geplaatst door op March 18, 2010 om 03:02

Onbekend
March 18, 2010 om 03:02
Als je ziek bent en daarbij koorts hebt, is het dan raadzaam om tijdelijk te stoppen met afvallen? Je lichaam heeft energie nodig om te herstellen, als je het dan 'ondervoedt' lijkt het mij langer te duren voordat je beter bent. Ik heb ook ergens gelezen dat je je eiwitinname zou moeten beperken. Iemand die hier meer van weet?
March 18, 2010 om 04:53
Het is wel een feit dat je bij ziekte net niet mag minderen met eten. Als je streng lijnt is het niet aangeraden om dit vol te houden tijdens ziekteperioden. Maar streng lijnen is sowieso niet aangeraden...

Dat je je eiwitinname moet beperken heb ik nooit gehoord. Op zich klinkt dat niet logisch, omdat eiwit een bestanddeel is dat instaat voor de opbouw van spieren, organen en het bloed en herstel bij wonden.

Bij ziekte lijkt er me dus net een hogere eiwit- en energiebehoefte.

Verder is dit volgens mij ook wel wat individueel te bekijken. Als je last heb van maag- en darmen of net een maag- darmoperatie achter de rug hebt, kies je misschien beter voor een maagdarmsparend dieet. Maar uiteindelijk zou je toch aan voldoende kcal moeten komen.

En vocht, dàt is belangrijk en extra bij ziekte en koorts!
March 18, 2010 om 05:41
Gewoon luisteren naar je lichaam en eten wat je kan binnenhouden. Heb je honger, dan eet je iets licht verteerbaar. Heb je dorst, dan drink je. Heb je voor niks trek, dan laat je het. Je lichaam is de beste indicator van wat je wel en niet kan eten tijdens je ziekte. Niets forceren en toch stilletjesaan terug kracht opbouwen.
Onbekend
March 19, 2010 om 02:38
Bedankt voor de tips! Ik heb een soort griep met een ontsteking. Ik heb het sporten maar eventjes opzij gezet. De hele dag in bed liggen doe ik niet want dan voel ik me nog beroerder...
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.