Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

De Alles-Mag-Dag of ZondigDag....?

Geplaatst door op April 22, 2010 om 06:34

Onbekend
April 22, 2010 om 06:34
...of hoe je het ook wil noemen.

Zijn er mensen hier die een dag in de week hebben dat zij niet aan
hun dieet denken en alles mogen eten waar ze zin in hebben? Lekker
genieten na zo'n week 'afzien'? Ik ben benieuwd!

Zelf heb ik meestal wel een dag waar op ik van mezelf meer mag eten
of snoepen. Meestal doe ik dat op een dag dat ik een verjaardag heb
of gewoon een dag in het weekend. Ik merk wel dat ik soms op zo'n dag
nog erg voorzichtig ben en toch heel erg let op wat ik eet. Maar op andere
dagen bijv. verjaardag of feest, dan let ik juist helemaal niet op en vul
ik mijn eetdagboek ook niet in.

Hebben jullie ook zo'n dag waar op alles mag? Hoe vul je zo'n dag dan
in en zou het niet heel slecht zijn om zo'n dag te hebben in je dieet-
week? Of zou het beter zijn om eens in de maand zo'n dag te doen? Poeh
dat lijkt me wel erg weinig :-D
Onbekend
April 22, 2010 om 06:35
Hmm waarom is de tekst in mijn bericht zo gek ingedeeld?
Ik kan het niet meer veranderen helaas :oeps:
April 22, 2010 om 07:07
Dat vroeg ik me ook al af, waarom die tekst bij jou zo raar is, leest ook lastig, maar het ligt dus niet aan jou.

Wat je vraag betreft: ik eet in het weekend iets meer brood en soms iets onverantwoords (iets kleins)en een paar glaasjes wijn, dus ik ga beslist niet helemaal los en dan ben ik zo weer 1 a 1,5 kg zwaarder. Balen!

Vervolgens ben ik vrijdag weer op gewicht, waarna het weekend alweer opnieuw begint. Ik weet niet wat er zou gebeuren als ik alles at waar ik trek ik heb. Ik probeer het dus ook maar niet.
April 22, 2010 om 08:46
Heb je je tekst soms eerst in WORD getyped, dan komt dat wel eens voor is mijn ervaring
April 22, 2010, gewijzigd door Knulletje op April 22, 2010 om 10:35
als je op een gezonde manier rustig aan wilt afvallen, dan beperk je onegeveer zoon 500 kcal tov je behoefte.

stel je kcal behoefte is 2000 kcal per dag, tijdens je dieet eet je dan zoon 1500 kcal. als je dan 6 dagen alles goed doet. dan beperk je in deze 6 dagen zoon 3000 kcal.

stel dat je op die dag dat je jezelf te buiten gaat, zoon 5000 kcal eet, dan was je hele week dieten voor niets geweest. maarja 5000 kcal is ook best wel veel. maar het is best mogelijk om dit binnen te krijgen. zeker als je veel vet eten combineert met flink wat alcohol.

eet je gewoon hoe je door de week ook eet, alleen eet je een patatje extra, of een bakje chips, of 2-3 glaasjes wijn, dan zul je die dag misschien 2000 kcal eten, maar over de week gezien heb je nog steeds een tekort van 3000.

je moet voor jezelf die balans zien te vinden. de eerste 9 maanden van mijn dieet, ben ik altijd 100% strikt geweest en heb nooit gejunkt ofzo.

Nu, als ik junk (wat ik 1-2x per maand doe ofzo), dan hou ik het bij één snack per keer. het bestaat dan uit 1 ding. bijvoorbeeld één broodje shoarma of doner, of één bolletje ijs.
en voor de rest eet ik gewoon lekker maar gezond.

die 2x per maand levert me hooguit een 500-600 kcal, over een maand gezien met een kcal tekort van 30000 kcal, stellen die 500-600 kcal niet veel voor. maarja hoe vaker je toegeeft hoe minder effect.

een groot geluk is, dat als je ongezond eet, dat je dan meer suiker en zout binnenkrijgt, en hierdoor houd je meer vocht vast. je kan dan na 1 dag ongezond eten zo een kilo zwaarder zijn, en dat schrikt mensen af. maar dat is gewoon vocht en geen vet. en dit vocht is in paar dagen normaal eten gewoon weer weg. (zo zijn sommige mensen tegen zichzelf beschermd hehe).
April 22, 2010, gewijzigd door Katje op April 22, 2010 om 10:00
Exact knulletje! Veel mensen denken inderdaad dat ze na een dagje zondigen 'ineens' 1,5/2 kilo zwaarder zijn, maar dan moet je wel van hele goede huize komen (je zult toch circa 10000/14000 kcals bovenop je verbruik extra moeten eten om dat effectief aan te komen) ;) Het extra gewicht zit 'm vaak in meer darminhoud en vocht dat je vasthoudt door zout e.d. Dit is na een paar dagen weer weg. Het is voor velen inderdaad wel een goede bescherming tegen zichzelf hahaha. Die getallen op de weegschaal schrikken toch af.
Onbekend
April 23, 2010 om 07:34
Wat je in elk geval niet moet doen is om een dag later de boel proberen te compenseren door veel minder te eten. Gewoon weer verder gaan met de manier van afvallen waarop je bezig was...
April 24, 2010 om 13:03
Ik beperk het tot een maal per week op de zaterdagavond:
een wijntje (of twee)en iets waar ik echt trek in heb.
De volgende dag weer gewoon verder gaan.
Het werkt perfekt, volgens mij is het zelfs goed voor je stofwisseling, wordt het soms even wakker geschud ;)
April 25, 2010 om 08:15
Voor mij werkt het niet om één dag per week/maand te mogen eten wat ik wil. Ik weet dat ik de dagen daarna het extra zwaar ga krijgen.
Wat ik wel doe (en net heb gedaan ;)) is af en toe wat lekkers eten, maar de rest van de dag opletten wat je eet of extra sporten.
Ik heb bijv. net heeeel erg genoten van een bakje Ben&Jerry ijs :bigsmile:, dit eet ik dan ipv lunch en dan eet ik vanavond ipv avondeten mijn lunch.
Dit is niet heel gezond, moet je ook echt heel af en toe doen, maar als je het doe:GENIET!

De één is echt streng aan het dieten, de ander eet vooral gezond, sport wat meer en eet af en toe wat lekkers.
Het ligt eraan wat jij vind dat bij je past.

Succes en dieten is ook blijven genieten!
May 7, 2010 om 02:31
knulletje en katje, denken jullie echt dat dit zo zit?
dat houdt in dat, ik eet een behoefte van tussen de 1200 en 1400 op een dag, ik verbrand heel veel op een dag door dat ik alleen kan zitten tijdens lunch, wandel een uur per dag en de rest sta/loop/beweeg ik dus en ik, zoals ik vorige week had een hormoon weekje+ hard gewerkt en iets minder gegeten, gewoon een magnum,2 grote bokkepoot koekjes, 9 pure blokjes chocola en 2 knoppertje(wafeltjes) naar binnen werk in 1 keer, dat betekend dat dit niet erg is en niks doet met het lijf?????

May 7, 2010 om 18:37
Als je dat 1 dag in de week doet zal de schade meevallen ernaatje. Maar de meesten van ons deden dat iedere dag en daar wordt je wel dik van ;) Misschien ben je een dag of 2 wat zwaarder van het vocht wat extra eten met zich meebrengt. Maar aan vet zul je echt geen kilo aankomen dan.

Ik heb overigens niet van die dagen. Ik leer mezelf liever aan dat ik best eens iets mag wat ongezond is maar dan met mate. En dat komt dan zoals het komt. Als ik voor mezelf zo'n dag ga inlassen weet ik van tevoren dat de rem die ik er normaliter op heb zitten wegvalt en dat het heel lastig is die rem er weer op te krijgen. En achteraf heb ik dan niet eens genoten van alles wat ik naar binnen heb zitten werken. Dus wat voor lol heb je er dan aan om op zo'n dag maar van alles te eten?

Nu kan ik als ik echt zin heb in iets lekkers daar een beetje van nemen en er extra van genieten zonder dat ik met mijn gedachten alweer bij de volgende lekkernij zit.
May 8, 2010, gewijzigd door Fembot op May 8, 2010 om 12:35
Ik ga gewoon vaak wel 1x per week of 1x per 2 weken eten en stappen met vrienden. Aangezien ik dan zelf niet kook kan ik ook niet de kcal van de maaltijd bepalen, ik drink dan lekker veel tijdens het stappen (ook veel kcal) en soms neem ik nog een lekkere vette hap na het stappen (nog meer kcal). Soms komt dat neer op 4000 kcal, meestal iets minder (gemiddeld 3000 kcal). Dit betekent dat ik inderdaad 1 kilo of iets meer aankom maar dat is er ook weer (net als knulletje en katje zeggen) binnen no time weer af.

Het maakt dat het afvallen wel ietsje langzamer gaat dan het zou kunnen gaan als ik niet zo'n dag los ga...maar ik zou die dagen niet willen missen. Ik val zo ook prima af. Dan maar wat langer voordat ik op mijn streefgewicht zit. Ik wil wel gewoon blijven genieten!

Verder zorg ik ervoor dat ik sowieso in alle dagen van de week wel iets lekkers inplan in mijn eetdagboek. Een mini kitkat en een koekje en een handje chips o.i.d. Daardoor heb ik ook niet 1 vaste schransdag per week nodig (alleen wel dus die dag met stappen en drankjes...en gezellig etentje want dat zijn gewoon uitzonderingen - ik ben een gezelligheidsdrinker).

:fembot:
Onbekend
May 10, 2010 om 08:22
Ik heb me eerst 3 maanden 100% aan mijn schema gehouden. Nu hou ik eens per week een refeed. Op deze dag krijg ik 500 kcals meer binnen dan normaal en ook meer complexe koolhydraten zoals brinta,brood en rijst. 6 dagen eet ik op ekv verhouding 40/30/30 en op mijn refeed kom ik uit op 30/50/20. Verder is junken er niet echt bij, soms een appeltaart puntje van de bakker maar daar blijft het dan ook wel bij.
May 10, 2010 om 15:02
miekie, na het invullen van mijn eetdagboek en activiteiten is het niet zo gek dat ik wel een "doorsla" ik kom gewoon te kort en als ik moe ben en hormoontjes heb dan sla ik dus zo gezegd toe tot slecht voedsel.......maar ik eet niet door,als ik vol zit dan stop ik wel......

waar ik last van heb is dat ik overdag te weinig eet en dat ook niet voel en in de avond als ik zit het dan pas merk, wat kan ik hier nu aan doen: toe geven maar dan wel aan gezonde voedsel zoals brood ed?
Onbekend
May 11, 2010 om 09:49
ernaatje

Er voor zorgen dat je overdag genoeg eet.
Je kunt je inname het beste afstemmen op je verbruik, dus als je overdag aktiever bent dan 's avonds moet je overdag meer eten dan 's avonds.
May 12, 2010 om 15:12
Ik ben nu 6 weken bezig met mijn eigenbedachte 1500 kcal dieet. Op zondag is het bij ons al jarenlang traditie om lekker te brunchen (dat is mijn ontbijt, want ik mag op zondag uitslapen!) met gekookte eitjes, croissantjes en iets van ontbijtkoek of een (half) chocoladebroodje erbij. En een grote kop échte, lekkere koffie: Wiener Melange van Nescafé, MET suiker (ipv zoetjes).

Daar blijf ik dan ook gewoon mee doorgaan en daar geniet ik, juist vanwege het strenge regime van de rest van de week, net zo veel van als van een avondje junkfood!
May 12, 2010 om 15:14
Ik ben trouwens wel van plan om op de dagen dat ik intensief sport, 's avonds weer gewoon met de pot mee te gaan eten: zoals ik het nu doe, houd ik soms maar 700 of 800 calorieén op een dag over en dan heb ik aan het einde van de avond écht honger en dan wordt de verleiding om de snoeptrommel van de kinderen te plunderen echt te groot!
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.