Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Koolhydraat beperkt dieet en niet afvallen

Geplaatst door op April 22, 2010 om 07:04

Onbekend
April 22, 2010 om 07:04
De 1ste 2 weken gebruikte ik maaltijdvervangers die amper koolhydraten bevatten en veel eiwitten. Daarnaast mocht ik groente.
Daarna ben ik langzaam aan de maaltijdvervangers weer gaan vervangen door 'normaal' koolhydraatarm voedsel. Zoals salades met kipfilet/eieren. Of verse groente met een stukje vis.
Ook ben ik de afgelopen dagen met wat kaas en een stukje worst begonnen, beide koolhydraatvrij.
Ik merk nu dat ik niet meer afval en zelfs iets aan kom.

Het kan komen door mijn maag- en darminhoud. Tijdens die 1ste weken heb je dat amper, omdat de vervangers zo'n beetje allemaal vloeibaar zijn en je enorm veel drinkt.

Is dit een fase waarin je lichaam weer even moet wennen aan voedsel? Of kan het zijn dat ook koolhydraatarm eten bij mij niet werkt.
Kan natuurlijk niet maaltijdvervangers blijven eten. Dat trekt mijn lichaam niet..en raden ze ook af.

Wie heeft er meer ervaring mee? Ben nu 3,5 week bezig en de laatste week eigenlijk niet afgevallen maar zelfs iets aangekomen.

Groetjes Dakota
April 22, 2010 om 08:45
Maar in de kaas en wordt zit wel zout, dat had je met de shakes minder en waarschijnlijk hou je nu meer vocht vast.
April 23, 2010 om 06:26
Inderdaad je moet alsnog je calorie inname in de gaten houden. Koolhydraatbeperkt wil niet zeggen geen calorieen meer tellen. Uiteindelijk gaat het erom wat je binnen krijgt en wat je verbruikt voor het uiteindelijke gewichtverlies. Succes!
April 23, 2010 om 08:24
@ damira. Dat is niets om je voor te schamen, dat doen wel meer mensen fout. kcal zijn idd nog steeds erg belangrijk. teveel energie wordt nog altijd opgeslagen als lichaamsvet.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.