Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

in ketose maar toch niet afvallen

Geplaatst door Blackbird op April 24, 2010 om 06:53

April 24, 2010 om 06:53
Hallo allemaal,

ik volg nu ongeveer 3 weken een eiwitdieet. Ik eet op een dag maximaal 20 gram koolhydraten en gebruik 2 a 3 keer per dag een eiwitshake en eet voor de rest vlees en of vis en koolhydraatarme groenten.Ik heb 5 a 6 eetmomenten op een dag Ik weet zeker dat ik in ketose ben want ik test mijn urine met keto-sticks. Echter ik val nu al meer dan een week niet meer af. Zit ik nu in een plateau fase? Ik las ergens dat je vetcellen zich kunnen vullen met vocht zodat het lijkt of je niet afvalt (zowel in kilo's als in cm's) maar dat je dan dus wel vet bent verloren. Zijn er op dit forum meer mensen die dit probleem van niet afvallen maar wel in ketose zijn hebben, en is hier iets aan te doen of ga ik als ik zo doorga over een tijdje toch vanzelf weer gewicht verliezen?
Graag hoor ik er de ervaringen van andere valtaffers, alvast bedankt!

April 25, 2010 om 04:54
gewoon normaal gezond volgens de schijf van 5 gaan eten en geen voedingsstoffen weglaten want ook die heb je nodig. En dan zorgen dat je rond de 1500 kcal zit.
Na zo'n eiwit dieet komen mensen toch vaak weer aan dus waarom niet gelijk jezelf aanleren om normaal gezond te eten? Dieten helpen niet en maken je uiteindelijk alleen maar dikker, aanpassing van je eet en leefgewoonte wel.

:miekie:
April 25, 2010 om 04:57
zit je misschien vlak voor je menstruatie? Ik zou het nog rustig een weekje afwachten,volgens mij gaat het echt wel goed komen!
Onbekend
April 25, 2010 om 08:32
Ik zie dat je vet-opname nogal erg hoog ligt, soms wel iets van 68%, gooi het dan op de eiwitten als je zwaar op de koolhydraten aan het korten bent.
April 26, 2010 om 04:34
Ketose of niet, het ligt er puur aan hoeveel je op een dag qua calorieën binnen krijgt. Verbrand je meer dan je binnen krijgt dan valt je af.

Zo simpel is het gewoon, welk dieet je ook volgt.

Mensen konden maar niet geloven dat ik op dieet was met mijn boterham met gebakken ei, pindakaas, noten, volvette kaas, volvette melk etc. Maar ik heb het tegendeel wel bewezen na 2 kledingmaten kwijt te zijn geraakt!

Ik zou je maar niet al te druk gaan maken, als je kijkt naar mijn grafiekje zie je een kleine stop waarna de lijn weer fiks daalt. Wat nu belangrijk is is even af te wachten of het niet aan externe factoren ligt (denk aan menstruatie).

Mocht je aankomende weken niets meer afvallen dan zou ik drastisch naar je kcal inname kijken of je energie verbruik. Ik heb je profiel nog niet bekeken dus het zou kunnen dat je dat al doet.

Veel suc6 en gewoon doorgaan en daarna aanpassen waar nodig is..

Groeten KAT
April 26, 2010 om 04:37
Ik heb je eetdagboek bekeken, als je alles netjes hebt ingevuld en de dagen dat je niets in hebt gevuld niet flink hebt laten gaan dan kan ik wel vaststellen dat je vocht vasthoud. Je hoeft je nergens druk om te maken dus. Gewoon nog even 2 weken afwachten ;)
April 26, 2010 om 12:39
bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ik was vanmorgen opeens 400 gram minder dan die dag ervoor!
Helaas nog steeds meer dan anderhalve week geleden maar toch... ik hou gewoon vol! Misschien dat weer herstarten met sporten het gedaan heeft,ik weet het niet maar fijn is het wel!
April 27, 2010 om 16:10
Hallo Blackbird,

Ook ik viel de eerste 4 weken mooi af en daarna heb ik anderhalve week stil gestaan. Je denkt echt, bekijk het maar, ik stop er mee!!
Maar niet doen hoor, gewoon doorzetten en dan ineens val je weer af, let maar op.
Een vriendin van mij had precies hetzelfde en daar wist ik dat ik door moest zetten.
Succes!!
Gr, Wendy
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.