Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

plat water of met bubbels....

Geplaatst door Cherrybaby op June 20, 2010 om 03:54

June 20, 2010 om 03:54
Misschien een suffe vraag maar ik drink elke dag dik 3 liter water (om de 2 uur 1 half liter flesje, en 4 x 250 ml groene thee, over de gehele dag gezien dan) maar ik drink altijd water lichtbruisend van de AH (vergelijkbaar met Spa Marie Henriëtte) maar dit kan toch geen kwaad, (alleen minder goed voor je gebit, ik bedoel dan door het koolzuur)

:waterdrinken:

Weet iemand dit??
June 21, 2010 om 11:41
Kwaad kan het volgens mij nooit.
Ik drink persoonlijk ook liever bruisend water. Het kan je een opgeblazen gevoel geven en wat gassen veroorzaken, maar naast dit is het niet ongezonder dan gewoon plat water.
Laat je gaan! Niets boven een fris glas bruisend water (met een schijfje citroen) :)!
June 21, 2010 om 12:01
Thanx,

Ja ik las hier en daar allemaal negatieve dingen, dus vandaar dat ik hier de vraag stelde, hier vertrouw ik de antwoorden wat meer, haha.

:cool06:
June 22, 2010 om 05:33
Ik heb wel eens gehoord dat Spa Marie Henriette of Spa Rood wat zouter is dan bronwater... :bubbels:
June 22, 2010 om 12:44
Probleem is dat koolzuurhoudende drank doorgaans ook meer fosfor bevat. En als je dat veel drinkt is het niet gezond.
June 22, 2010 om 13:42
Er zullen wel nadelen aan verbonden zijn maar het lijkt me alleszins veel beter dan frisdrank en fruitsappen. Die hoeveelheid aan fosfor zal heus niet schadelijk zijn.
Of vergis ik me?
June 22, 2010, gewijzigd door Tangobeer op June 22, 2010 om 14:48
Ja.
Als Cherry ruim 3 liter water per dag drinkt, wat al erg veel is, en dat zou koolzuurhoudend zijn, dan is dat ongeveer twee keer de maximum hoeveelheid fosfor, en een paarhonderd keer wat je lichaam nodig heeft, elke dag.
En dan heb ik het nog niet over hoe vervuilend flessenwater is ten opzichte van kraanwater.
En fruit is een beter alternatief voor fruitsap.
:panda:
Fruit en kraanwater, helemaal niks mis mee.
June 27, 2010 om 16:19
Inderdaad. Koolzuur is niet goed wanneer je een darmaandoening hebt, dus het werkt zeker prikkelend voor de darmen. Darmpatiënten wordt afgeraden koolzuurhoudende dranken te drinken.

:ladymurtceps:
July 10, 2010 om 11:14
Goh, ik denk niet dat ik 3 liter bruisend water zou kunnen drinken op één dag, maar ik vind het wel lekkerder dan plat water. Vooral Perrier vind ik geweldig. (MET ijs en wat citroen, njammie!)
July 20, 2010 om 06:59
Ik ben niet zo dol op koolzuur, behalve in gewone ice tea (in groene moet het weer zonder koolzuur zijn) Als ik water drink dan dus altijd zonder koolzuur. Krijg het anders gewoon niet weg ofzo. Verder drink ik dus vrijwel geen koolzuurhoudende drankjes, mits het heel heel heel warm is en ik zin in een bitter lemon heb ofzo :D

July 20, 2010 om 12:15
Zoals ik altijd heb begrepen krijg je dan teveel aan mineralen binnen als je elke dag 1 liter óf zelfs nóg meer drinkt.

Nu is dat voor mij geen probleem; ik drink het liefst kraanwater. Is hier van uitstekende smaak en kwaliteit!
July 20, 2010 om 13:00
Ik drink ook gewoon kraanwater en ik doe dat dan in flesjes die ik in de koelkast zet.
July 20, 2010 om 16:45
3 liter water en 1 liter groene thee??? Lijkt me erg ongezond!
Groene thee tast je tandglazuur aan, geen lekker gevoel geen glazuur meer op je tanden. Het advies is toch tussen 1 á 2 liter water per dag? Spoel je zo ook niet alle goede stoffen weg?
July 21, 2010 om 07:33
Hmm, ik heb er nooit zo over nagedacht met dat koolzuur. Zal ook maar overschakelen op kraanwater overdag.

Na het sporten drink ik zo 2 liter water weg buiten wat ik verder drink. Ik denk dat ik 3,5 liter wel haal alles bij elkaar. Die 2 liter is trouwens niet te veel want dat is wat ik lichter weeg na het sporten met dit weer.
July 25, 2010 om 05:20
Ik noem mineraalwater al jarenlang een glaasje zware metalen :D
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.