Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Eetdagboek Montignac bijhouden.

Geplaatst door Hennetje op June 20, 2010 om 09:00

June 20, 2010 om 09:00
Ik wil vanaf morgen een paar dagen een eetdagboek bijhouden want ik viel de eerste dagen 3 kilo af en nu na een week helemaal niets meer. Volgens mij doe ik iets niet helemaal goed. Zijn er mensen die misschien dan even willen kijken? Ik zou er veel baat bij hebben.:kalkoen::radijs:
June 20, 2010 om 10:14
@ Hennetje, die eerste kilo's waren vocht.
Nu gewoon door zetten. Eerst elke dag keurig opschrijven wat je eet en drinkt. Als je zo'n 2 weken bij hebt gehouden. Keurig elke dag, zijn er zat mensen die voor je kijken willen.
Wil je ook goed advies? Vraag dan eens aan b.v. Zauberhaft. Of Knulletje.
Die weten redelijk veel over eten en wat het met je doet.

Niet na een week al de moed opgeven.
June 20, 2010 om 11:57
Hennetje

Het kan zijn dat je teveel of juist te weinig eet.
Op de site van Avla staat een excelsheet die je kunt downloaden.
Daarin kun je je gegevens invullen (huidig gewicht, lengte, leeftijd, geslacht, hoe aktief je bent) en of je wilt afvallen (dieetbelasting dan op 80 zetten).
De sheet berekent dan hoeveel kcal je moet eten om op een goede manier af te vallen + je stofwisseling goed te houden.

Ik heb de sheet even ingevuld met jouw gegevens en dan kom ik (voor afvallen) uit op:
1719,2 kcal bij aktiefcode 1 (inaktief)
1789,4 kcal bij aktiefcode 2 (licht aktief)
1926,9 kcal bij aktiefcode 3 (gemiddeld aktief)
2064,4 kcal bij aktiefcode 4 (zeer aktief)
2613,2 kcal bij aktiefcode 5 (extreem aktief)

Verdeling % Eiwitten, Koolhydraten, Vetten:
Bij aktiefcode 1-3: Eiwitten 16%, Koolhydraten 49%, Vetten 35%
Bij aktiefcode 4-5: Eiwitten 21%, Koolhydraten 44%, Vetten 35%

Het eetdagboek invullen is dan noodzakelijk, want alleen dan kun je zien of je aan voldoende kcal komt en of je % Eiwitten, Koolhydraten, Vetten kloppen.
June 20, 2010 om 13:09
Bedankt Barkie voor je fijne reactie, maar bij Montignac gaat het juist niet om calorieen tellen, maar de juiste combinaties. Maar ook een beetje mijn fout want ik had alleen in de titel van het bericht gezet dat ik Montignac volg en niet in het bericht zelf. Maar toch bedankt voor je steun. Ik ga zeker doorzetten !! Ook Boekenkind bedankt !! Ik ga het vanaf nu proberen op te schrijven wat ik eet en drink.
June 20, 2010 om 14:19
Hennetje, ik ken het principe van montignac. Eiwitten met vetten combineren, of eiwitten met koolhydraten combineren. Bij elke maaltijd hoort dus een goede volwaardige eiwitbron.

koolhydraten moeten altijd koolhydraten uit goede bron zijn: zoete aardappelen, havermout, brinta, volkoren pasta, groente, fruit, zilvervlies rijst etc. GEEN suiker, zoetigheid, siroop, vruchtensapjes, vruchtenyoghurt, witmeel etc.
----------------

Als je 5x per dag eet, eten de meesten zoon 3x per dag eiwitten+koolhydraten, en 2x per dag eiwitten+vetten

Als ontbijt zou ik iedereen aanraden om te gaan voor de eiwitten+koolhydraten maaltijd.

De laatste maaltijd van de dag zou ik altijd kiezen voor eiwitten+vetten.

Als je erbij sport, zou ik Iig de maaltijd voor en na je training baseren op Eiwitten+koolhydraten. (dat heeft je lichaam dan vooral nodig).
---------------------

Deze manier van eten, mits je het goed toepast met gezond verstand kan heel gezond zijn. Ikzelf eet ook voor een groot deel volgens dit principe (ookal zeg ik niet van mezelf dat ik montignac doe, omdat dit al lang voor montignac gehanteerd werd).

Toch is dit geen magische manier waarmee je gaat afvallen, als je niet je kcal inname (al dan niet onbewust) aanpast.

oftwel. Als je door deze manier van eten minder kcal inneemt, dan val je af. Doe je dat niet, zul je ook niet afvallen.

Daarom raad ik je toch aan om ondanks dat je montignac doet, je kcal te tellen. Vul gewoon eens twee weekjes je eetdagboek naar waarheid in, en dan kunnen we eens kijken en feedback geven.
June 20, 2010 om 14:21
Hallo Hennetje,

Ik wil er wel naar kijken de komende dagen. Doe al zeker 6 jaar ongeveer Montignac/Fit-for-Life in ieder geval eet ik vrijwel altijd gescheiden koolhydraten en eiwit/vet.
Ik las ook je vraag over groentensap zelf maken en dat ik inderdaad een goed idee en lekker. Met kleine slokjes opdrihnken dan vult het goed. Welke groenten ga je gebruiken? Je kan beter niet teveel wortel en bietjes erin verwerken dat zijn nogal zoete groentes. Beter is bv komkommer met tomaten en paprika.
June 20, 2010 om 14:41
Dankjulliewel, ik ga vanaf morgen proberen elke dag mijn eetdagboekje bij te houden.
June 20, 2010 om 16:50
Niet "proberen" maar DOEN!!!!!!!
June 22, 2010 om 14:38
Ehm... als je al 6 jaar montignac volgt en je hebt nog steeds overgewicht, zegt dat dan niet iets over de methode en de periode na de methode waarin je dus blijkbaar niet hebt geleerd gezond te eten en je gewicht te handhaven? Of ben ik nu zo gek?
Gooi die diëten toch lekker aan de kant en ga gewoon normaal gezond eten. Daar val je ook van af en kun je de rest van je leven volhouden. Bijkomend voordeel van niet diëten is dat je alles mag hebben maar je gewoon moet leren maat te houden en moet leren wat wel of niet gezond is.
June 23, 2010 om 03:33
Is dit aan mij bedoeld Mieke? Niet te snel oordelen dan graag. Ik eet heel gezond en normaal want Montignac is ook geen dieet maar een methode van leven/eten. En ik MAG ook alles eten alleen niet alles samen. Ik eet geen kant-en-klaarmaaltijden, zakjes, pakjes etc. alleen basisvoedsel en waarschijnlijk gezonder dan de gemiddelde persoon als ik zo sommige dagboekjes lees.
En er zijn bijkomende zaken waardoor ik nog overgewicht heb. Leeftijd, medicijnen en door lichamelijke beperkingen niet aan lichaamsbeweging kunnen komen die meehelpt aan afvallen, Alleen wandelen kan ik en dan ook nog niet in een tempo wat zoden aan de dijk zet. Ook pilates maar dat is meer om spieren en gewrichten wat soepeler te houden. En als je altijd pijn hebt is het soms moeilijk om maat te houden ook al is dat met alleenmaar goede en gezonde produkten. Duss graag niet zo snel oordelen dat is kwetsend.

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.