Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Spastische darmen van het 'lijnen'

Geplaatst door Denisekanhet op June 20, 2010 om 15:12

June 20, 2010 om 15:12
Nou,eindelijk weer aan het lijnen dus,althans,bewuster eten en meer beweging.
Alleen nu heb ik de laatste week zo'n last van spastische darmen,
is dit normaal?
June 20, 2010 om 16:07
Wat bedoel je met spastische darmen?
Het kan aan de manier van lijnen liggen doordat je op een andere manier bent gaan eten.
Mijn darmen reageren alleen op bepaalde producten spastisch.
June 20, 2010 om 16:20
Zou dat kunnen ja?
:eek:
Ik voel een soort trillingen onder in mijn buik.
Had ook ineens erge diarree eergisteren
June 20, 2010 om 16:47
@Denisekanhet

Ik weet niet of je echt een Spatische Colon hebt.
Het is bij iedereen verschillend. Ik heb geen diaree, maar sta wel dubbel geklapt van de pijn.
Misschien dat dit je enige info geeft.
http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/135/Spastisch-colon.html

Vaak helpt het stoppen met drinken van uitgeperste sinaasappelsap, gekruid eten en eten die gas opwekt.
June 20, 2010 om 17:04
Ik denk dat je eerst even moet melden of je echt last heb van een "spastische darm" of (over)gevoelige darmen.Dat maakt nogal een verschil.Spontaan in een week een spastische darm ontwikkelen is nogal ongewoon.Of heb je die al jaren en speelt het nu weer op?
June 21, 2010 om 06:01
Net als Boekenkind kan ik dubbelklappen van de pijn na het drinken van koude melk of het eten van teveel gesmolten kaas (racletten of kaasfondue), terwijl ik het ook 1 x had na het eten van behoorlijk wat pelpinda's.
De arts noemde mijn darmen 'licht spastisch' en ik weet dus ook waar ik last mee kán krijgen.

Diarree is heel wat anders en kan allerlei oorzaken hebben.
March 25, 2012 om 07:40
Ik heb een spatische darm ( dit is vastgesteld na een aantal vervelende onderzoeken). Het GI-dieet en opletten op suikers helpen mij goed. Helaas ben ik daar de afgelopen maanden van afgeweken en niet alleen de kilo's ook de spatische darm kwam weer om de hoek kijken.
March 25, 2012 om 07:59
@Bettyboop1

Ik heb dit "kwaaltje" op mijn negentiende gediagnostiseerd gekregen en heb er nu, bijna 65, nog steeds last van. It's for life, zoals mijn huisarts het zei.
Maar net als bij jou, alleen erge last als ik van mijn eetregels afwijk.
Zodra je weer rekening houdt met de gevolgen van het niet opletten wat je eet en drinkt, is het ook weer rustig op dat gebied.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.