Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

HELP!

Geplaatst door Flora18 op July 4, 2010 om 06:04

July 4, 2010 om 06:04
Mijn weegschaal heeft het gisteren begeven, bij Blokker een analoge gekocht, 1 die we vroeger altijd hadden.
Wat blijkt?
Geeft ie vanochtend 61.5 aan! Ruim 3 kg minder als mijn vorige!
Wat is nu mijn echte gewicht, help!

July 4, 2010 om 06:24
Flora

Gebruik je weegschaal gewoon om te bepalen of je aangekomen of afgevallen bent.
Een andere weegschaal betekent praktisch altijd een ander gewicht.

Bij gewicht invoeren kun je ook aangeven dat je een nieuwe weegschaal hebt.
July 4, 2010 om 06:27
Dat weet ik allemaal al Barkie...dankjewel
3 kg vind ik gewoon behoorlijk veel schelen
July 4, 2010 om 06:34
@Flora18

Wat had je hiervoor?? een analoge of een digitale?
De analoge hebben een veer, die wordt in de loop der jaren steeds slapper. Dus ook meer kilo's. Digitaal weet ik niet. Ik heb er geen en dub nog steeds.
Als ik bij mijn familie op een digitale ga staan ben ik, meestal, veel zwaarder dan op die van mijzelf.
July 4, 2010 om 06:46
Ik had een digitale en nu dus een analoge...
July 4, 2010 om 06:56
@Flora18

Kan het zijn dat die weegschaal al een tijdje verkeerd gewicht aan gaf? Meestal is dat zo, voor ze het echt begeven.
Wat zegt de centimeter??
De enige weegschaal die echt het goede gewicht geeft is een geijkte, en zo'n ouderwetse met van die schuifgewichten.
July 4, 2010 om 10:36
Kan het zijn dat mijn anologe weegschaal afwijkt?
Je kunt hem zelf instellen met een wijzertje dus dat lijkt me sterk?
July 4, 2010 om 14:31
Flora

Houd eens een weegsessie met vriendinnen die allemaal een weegschaal hebben en kijk dan wat de verschillen zijn tussen alle weegschalen.
Ik vermoed dat jullie zullen 'schrikken' van al die verschillende gewichten per weegschaal.

3 kilo lijkt veel, maar misschien zul je grotere verschillen tegenkomen.
Ik heb mijn huidige weegschaal ook eens op verschillende plekken, overigens wel allemaal harde ondergrond, gezet en daar zat ook het nodige verschil in.
Een buddy die dit deed, ook met zachtere ondergrond, kwam nog grotere verschillen tegen.
Mijn weegschaal staat nu ergens vast op een plek die ik met waterpas en dumbbells getest heb.

Wat boekenkind schrijft klopt: >> De enige weegschaal die echt het goede gewicht geeft is een geijkte, en zo'n ouderwetse met van die schuifgewichten. <<

Ik lees op je profiel dat je het modellenwerk weer op wilt pakken.
Word je dan vooraf gewogen of moet je in een bepaalde maat kleding passen?
July 4, 2010 om 15:17
Op de analoge weegschaal van de huisarts weeg ik ook 2 kilo minder dan thuis. Ik heb 2 weegschalen, eentje deed het niet echt goed meer(soms is die opeens 'kapot') waardoor ik een andere had gekocht en die wijkt 1 of geen ons af met de andere. Alleen op tegel gronden wijken ze veel af maar voor de rest maakt het niet uit of het pakket, marmoleum of wat dan ook is.
July 4, 2010 om 17:54
Ik heb sinds een jaar een nieuwe digitale weegschaal waarop ik meer lijk te wegen dan op mijn vorige. Het scheelde in het begin toch wel ruim een kilo. Op de analoge weegschaal van mijn moeder weeg ik ook een halve kilo minder. Maar daar zie ik niet zo scherp op hoeveel ik weeg, dan zou ik eigenlijk mijn bril moeten opzetten maar die heb ik dan weer niet bij als ik bij mijn ouders op bezoek ben. Want ik ben bijziend en nogal aan de grote kant... de afstand tussen mijn ogen en mijn voeten is te ver om scherp te zien voor mij. Als ik mij buk om het van naderbij te bekijken, begint die wijzer altijd te wiebelen.
Ik ga gewoon voort op diegene die ik nu heb en ik gebruik ze gewoon om te zien of ik ben bijgekomen of wat ben afgevallen. Trouwens, ik geraak nog in vele kleren die ik een paar kilo's geleden (met mijn vorige weegschaal dus) ook droeg, dus ik vermoed dat er wel wat verschil op mijn oude en nieuwe weegschaal zit. Ik zet ze wel altijd op exact dezelfde plek in de badkamer, waar mijn oude weegschaal ook stond, dus daar zal het niet aan liggen.

July 5, 2010 om 03:32
Barkie: voor modellenwerk moet je in een bepaalde maat passen, maar daar hoort natuurlijk ook een gewicht bij. Wanneer ik vroeger op de weegschaal van mijn ouders (dat was ook een analoge) tussen de 57-60 kg was, was het goed. Ik weeg nu 61.5 dus dan zou ik zo'n 2,5 kg af moeten vallen ipv 6 wat ik toch redelijk vind schelen....
July 5, 2010 om 03:42
@ Flora, als je in een bepaalde maat moet passen kun je toch ook kijken of je erin past? Lijkt mij belangrijker dan je gewicht
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.