Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

hardlopen, pijntje..hoort erbij?

Geplaatst door Suzukialto op July 4, 2010 om 16:06

July 4, 2010 om 16:06
Hoi sportievelingen :-)

Ik loop sinds kort hard, ben nu pas bij de 2e sessie waarbij ik 3 min max achter elkaar loop, heb wel een dilemmatje.
wanneer ik mijn rust minuut heb drink ik water, kleine slokjes maar wel constant door..alleen wanneer ik weer ga rennen voel ik in me rechter ij een steekje...je weet wel zon steekje die je voelt als je ineens heel hard moet rennen voor de tram, en dan ineens steken in je zij krijgt.

moet ik dan stoppen en verder wandelen? of gewoon rustig doorrennen omdat me lichaam moet wennen....of moet ik minder drinken tijdens de rust sessies en me drinken beperken tot wanneer ik klaar ben en weer onderweg naar huis.

ik volg lessen dus ik volg een strak programmma, als ik ineens ga stoppen loopt ik achter op schema, dus weet ff niet zeker wat ik moet doen.

dank je wel!!
July 4, 2010 om 17:47
Als je steken in je zij krijgt, heeft dit met je middenrif te maken, hebben ze mij op de Start To Run vermeld. Je moet dan even stoppen en je armen strekken boven je hoofd, je handen ineenstrengelen en dan naar achteren toe strekken zodat je middenrif als het ware naar voren geduwd wordt en je dus stretcht. Een paar keer stretchen, nog eens met je armen draaibewegingen naar achter maken waarbij je dus je borst goed "openzet" en dan zou het moeten gedaan zijn. Bij mij helpt het. Vroeger dacht ik dat het kwam doordat mijn eten nog niet verteerd was, maar daar heeft het dus niets mee te maken (je moet natuurlijk niet eerst je warme maaltijd eten en vlak nadien gaan lopen hè).
Wat dat drinken betreft : ik neem geen flesje water mee, dat is ballast. Ik drink nog een groot glas water en vertrek dan naar het bos, loop mijn 35-40 minuten, ga naar huis, stretch en drink dan pas terug water. Tenzij je op een piste loopt, dan kan je een flesje water langs de kant van de piste zetten. Maar in het bos is dat moeilijker, dan moet je het echt gaan verstoppen tussen de struiken. Trouwens, ik loop liever in 1 stuk door dan altijd te moeten stoppen om te drinken, dat houdt mijn training op.
July 5, 2010 om 03:51
heey pekineesje

Bedankt voor het antwoord zal het de vlg keer als ik het heb eens proberen, want het is lastig,

ik doe trouwens ook start to run via mp3, nu les 2 :-)..daar is wel met tussenpauzes...1 minuut rennen, 1 minuut lopen en zo beetje omgewisseld en steeds meer rennen.

ik zal idd drinken ook nog thuis laten want dat is heel lastig :-)

Bedankt voor de tips

Groetjes
July 5, 2010 om 05:13
heey
allereerst knao hoe jij zo goed sport hoor!!

bedankt voor de tip.

maar zit de mild dan beetje half aan zijkant en half in de buik, want bij mij zit het tussen de navel en zijkant in...beetje net op de grens van zijkant wel of niet....maar herken jullie dingen wel.

ga ze allemaal gebruiken morgen met rennen.

Dank je!!
July 5, 2010 om 12:09
heey dank je wel, jeetje fijn dat jullie dat allemaal weten zeg :-)

dank je wel, hopelijk kan ik er morgen wat mee.

fijne avond!!
July 5, 2010 om 18:47
@ all

Het is nog niet zeker wat het is. Er zijn enkele theorien inderdaad die jullie bespreken.
1) grote doorbloeding lever met middenrif
2) slechte vertering waardoor boven in de dikkedarm gas ontstaat en blijft hangen en drukt teven middenrif
3) echt te verkramping van middenrif zelf

(milt is nooit echt het probleem. kan iets verhoogde doorbloeding zijn, maar ik zonder milt heb ook steken)

Vaak merk ik toch dat je dan te hard wil. Het tempo is lastig in te delen. Als je dan 1 minuut mag ga je er ook echt voor terwijl het nog steeds goed moet aanvoelen. Probeer alles uit en kijk wat er voor je werkt.
July 11, 2010 om 03:23
Beginners hebben snel de neiging om te snel te lopen. ALs je last hebt van steken, of als je enorm loopt te hijgen dan ga je te snel. Houd vanaf het begin van de training een heel rustig tempo aan. Zo rustig dat je nog gewoon kunt praten tijdens het lopen.

En als je denkt dat je echt veel te traag bent: Ik ben wel eens ingehaald door wandelaars! En enkele weken later liep ik 5 km in 32:30 minuten.

Succes.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.