Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Roomijs light

Geplaatst door op July 25, 2010 om 09:09

Onbekend
July 25, 2010 om 09:09
Hoi,

Ik volg het wasborddieet en daarin staat dat je roomijs light mag hebben.
Maar fructose is niet toegestaan.

Heeft iemand een idee welk ijs dit kan zijn ?
Heb net op internet gezocht maar dan zie ik staan dat er iets van ogliofructos in zit, dus dat is denk ik niet de goede soort.

:wbdpeet:
July 25, 2010 om 09:37
als je geen fructose binnen mag krijgen, dan mag je ook geen suiker (sucrose/normale suiker) binnenkrijgen. deze bestaat voor 50% uit fructose (suiker = 50% glucose, 50% fructose).

Met light ijs wordt in dit geval bedoeld: ijs waar geen suiker in zit. en dat dus volledig gezoet is met zoetstoffen (ik ben het nog niet tegengekomen).

op verpakkingen mag light staan wanneer er 30% minder vet, zout, suiker, of kcal inzit.

Het kan dus zijn dat je een light ijs koopt waar nu per 100g ijs ipv 10g vet en 30g suiker, 7g vet en 30g suiker inzit. (je krijgt evenveel suiker binnen, en wel 3 hele grammen minder vet woooooow).

Of ipv 10g vet 30g suiker, zit er nu 10g vet, en 21g suiker in. dat is nog steeds belachelijk veel suiker.

De beste optie is naar mijn mening het hertog light slagroomijs. (14g suiker, 6g vet per 100g). een hele bak is 500g, en 2 kleine bolletjes is maar 50g (7g suiker,3g vet). zo nu en dan hoeft dat absoluut geen probleem te zijn (maar niet nemen is nog altijd beter. ijs hoort naar mijn mening ook niet thuis in een dieet).
July 25, 2010 om 10:39
Je kunt ook zelf ijs maken met weinig calorien. Of dieet ijs kopen (bij C1000 heb ik wel eens van die kleine kuipjes gekocht, zat weinig kcal in en geen suiker. het merk weet ik zo niet).
July 26, 2010 om 05:20
Ik ben zelf getipt voor ijs gezoet met tarwe- en rijstestroop. Mag je dat wel hebben?

http://www.lactolerant.nl/index.php/2009/01/27/ijs-zonder-fructose-en-suiker/
July 26, 2010 om 09:31
hey wbd, ik ken het wasborddieet.
Ik heb ooit eens een interessant topic over fructose geopend, met een link van een heel interessant filmpje.

http://valtaf.nl/index.php?pxd=.g&pxc=213141&current=forum&current=discussion&discussion=15788

In die video leggen zo ook uit waarom fructose stroop (60% fructose 40% glucose) en normale suiker (50% glucose, 50% fructose), slecht zijn voor je lichaam. Dit heeft te maken met hoe fructose wordt verwerkt door je lichaam (op eenzelfde manier als alcohol. alcohol wordt uit suiker gemaakt).

begin van de video is een beetje saai, maar vooral wanneer de uitleg van hoe en waarom komt wordt het interessant.
----------------

anyways, beter geen ijs eten. stuk makkelijker en gezonder. zo veel mis je dan ook niet toch.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.