Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Voedingsadvies?

Geplaatst door Sizes op July 29, 2010 om 09:45

July 29, 2010 om 09:45
Hallo afvallers!

Ik ben na 4 weken vakantie ruim 6 kilo aangekomen, met als gevolg dat mijn broeken
me niet meer passen. Nu ben ik door middel van het eetdagboekje aan het bijhouden
wat ik eet en probeer ik de kilo's kwijt te raken.
De kilo's die ik nu kwijt ben is eigenlijk allemaal vocht.

Nu lees ik hier op de website alles van verschillende verhoudingen, maar daar
weet ik eerlijk gezegd weinig van.

Zijn er mede-afvallers die mijn eetdagboekje kunnen bekijken en eventuele tips kunnen geven om meer of minder te eten of andere verhoudingen?

En oja, ik doe verder niets aan sport.

Ik hoop dat iemand mij daarbij kan helpen! Alvast bedankt

Veel liefs Sizes
July 29, 2010, gewijzigd door Herfst1 op July 29, 2010 om 11:58
Ik zie dat je veel tussendoortjes eet , misschien een wat uitgebreider ontbijt, lunch en avondeten zodat de behoefte aan die tussendoortjes iets minder is. Dubbelvla en ijs en drop, daar zit veel suiker in en dat zorgt ervoor dat je meer behoefte krijgt aan eten. Ik weet niet waarom je niet sport maar kun je ook niet af en toe wandelen?
Succes. Volgens mij ben je wel al op de goede weg!
Nog even opgezocht de juiste verhoudingen maar...hier zijn de meningen over verdeeld, hangt er een beetje vanaf of je een speciaal dieet volgt.
Koolhydraten: minimaal 40%
Eiwit: 10-25% (25% is maximaal)
Vet: 20-35% (35% is maximaal)

July 29, 2010 om 16:34
Verhoudingen in procenten zijn afhankelijk van veel dingen. Een belangrijke factor is totale kcal inname.

Stel mijn eiwit behoefte is lichaamsgewicht x 1.8 in grammen. Dit is wat het voedingscentrum aaraad voor krachtsporters. en stel dat ik 100 kilo zou wegen. dan zou mijn lichaam 180g eiwitten behoeven elke dag. Die 180g eiwitten zijn 720 kcal.

die 180g eiwitten, heb ik elke dag nodig. ook als ik beslis om minder kcal te gaan nuttigen.

stel ik eet op behoefte en eet 3500 kcal per dag. Dan is die 180 gram eiwitten 20.57% van mijn totale kcal inname.

stel dat ik ga dieten op 2500 kcal. dan is die 180g eiwitten (720 kcal) 28.8% van mijn totale kcal inname. Hoe minder kcal ik zou nuttigen, hoe hoger het % eiwitten zou worden, terwijl je gewoon evenveel eiwitten eet. zo zie je maar dat percentages eigenlijk erg weinig zeggen.
------------------------

qua eiwitten zit je wel goed naar mijn mening. Vetten zijn erg laag. Koolhydraten zijn vrij hoog. Mijn advies is dan om niet te beperken op brood, aardappels of zoiets, maar juist op de dingen met veel suikers (jam, stroop, ijs, etc). EN de vetten die je dan extra binnen mag krijgen kunnen uit vette vis komen, eieren, noten, melk, etc.
August 1, 2010 om 03:22
Super bedankt voor de reacties!
Ik ga me voornemen om de appelstroop en jam te vervangen
door bijv. kaas of rookvlees. Om zo meer eiwitten en minder koolhydraten binnen te krijgen.

Bedankt!

Liefs Sizes
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.