Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

vocht

Geplaatst door op July 29, 2010 om 16:12

Onbekend
July 29, 2010 om 16:12
Hoe krijg ik dat weg?
Mijn tenen tintelen weer en als ik op mn schenen het indruk dan blijft het staan helaas.
Ik voel me ook opgeblazen.
Morgen mezelf wegen, maar ik denk dat het erg vertekend met vocht he.
Hoe krijg ik het weg??
Veel drinken doe ik al, maar dat helpt dus niet.

Alvast bedankt.

Groetjes Leu
July 29, 2010 om 16:23
Nog meer water drinken, en minder zout eten, want zout houdt vocht vast, dus zo min mogelijk zout tijdens het eten gebruiken, eigenlijk zelf geen zout toevoegen aan maaltijden.
Veel bewegen en sporten helpt ook!
July 29, 2010 om 17:37
idd ik ben het met Mystique1984 eens, meer bewegen en minder tot haast geen zout. Tenminste zo werkte het voor mij want ook ik hield enorm veel vocht vast. Sinds ik veel meer ben gaan wandelen/fietsen en haast geen zout meer gebruik heb ik er nu geen last meer van. Alleen 1x per maand maar dat hoort er nu eenmaal bij.
July 30, 2010 om 01:45
Verzeker jezelf er eerst van dat er niks met je hart en je nieren is.
Ik doe naast alles wat hierboven staat nog pillen slikken van new age "vocht". 3x per dag 1 capsule.Het heeft toen nog een week of vier geduurt maar nu ben ik er echt van af en blijf zelfs afvallen al moet ik ongesteld worden.Hou op dat moment nog steeds vocht vast maar zo weinig dat het het afvallen niet in de weg staat.Ik slik er nog steeds 3 per dag,de bedoeling is af te bouwen naar 1 maar ik merk( vermoedelijk ook door het seizoen) dat dat nog niet lukt.Ik kan zonder risico 3 per dag blijven slikken.
Voor mijn menstruatie was ik altijd 5kilo zwaarder,puur vocht.Ook idd,"slapende" tenen,vooral tijdens het fietsen.Heel vervelend.1 Dag wat meer lopen als normaal was al goed voor knellende schoenen en sokken.Vreselijk jeukende benen had ik altijd,ook vocht.Drama's.
Je zou ook jeneverbescapsules kunnen gebruiken,die zijn er gewoon bij het Kruidvat ofzo,maar de ervaring leert dat dat niet voldoende is voor de zwaargewichten van rond de 100kilo. Maar je zou ermee kunnen beginnen.Die andere pillen zijn ook puur natuur maar alleen te verkrijgen bij de betere natuur of supplementen winkel. Ik koop de mijne bij "fit for me".
July 30, 2010 om 01:52
Tips die ik ooit kreeg:
- voldoende tot meer water drinken
- zout-inname beperken
- regelmatig bewegen

Grootmoeders middeltjes:
- rozebottelthee drinken
- kauwen op bleekselder
- je benen in een hogere stand leggen dan je lichaam als je ligt
- neem wisseldouches (koud-warm)

Maar of die tips helpen?

Er was onlangs ook een topic over: Vocht vasthouden in warm weer. Misschien hier eens neuzen?
July 30, 2010 om 02:16
tip zout in producten word meestal als natrium aangeduid. 1g natrium is 2.5g zout. (6g zout is maximum wat word aangeraden. minimum zijn de meningen over verdeeld, maar dit ligt tussen de 1 en 3 gram). Als je hierop gaat letten, zul je zien dat in zoveel dingen zoveel zout zit.

soepen, kaas, vleesbeleg, brood, etc etc.
July 30, 2010 om 02:50
Ik zou toch ook even langs de huisarts gaan als je het zo erg hebt. Die kan je tijdelijk plaspillen voorschrijven, het is natuurlijk niet goed voor je om zoveel vocht vast te houden.
Onbekend
July 30, 2010 om 02:50
Ik doe nooit geen extra zout in mijn eten.
Water drink ik zo een 2 liter op een dag 1 ander vocht.

Meer bewegen daar moet ik idd nog aan werken haha, dus dat ga ik zeker proberen.

tis gewoon vervelend omdat je je zo opgeblazen voelt en idd de tenen gaan slapen en knellende schoenen.

dankje voor jullie tips.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.