Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Youw8 weegschaal

Geplaatst door op August 4, 2010 om 01:25

Onbekend
August 4, 2010 om 01:25
Onlangs heb ik de weegschaal gekocht. Ideaal dat je meteen je vetpercentage weet en spiermassa.
Toch stuurt mijn weegschaal vaak het gewicht niet door naar de website. Terwijl internet werkt, de adapter niet knippert.

Hebben jullie hier ook problemen mee?
August 4, 2010 om 01:35
@dearjohn

Je probleem even voorleggen aan de redactie.

Kun je het beste doen, door deze vraag te stellen bij Vragen en Opmerkingen over de Website.
Het komt wel vaker voor. Zij kunnen dan kijken of je een goede verbinding hebt.
August 12, 2010 om 07:10
Hierbij mijn oplossingen voor sommige youw8 probleempjes:

1) nadat de weegschaal 'SEND' heeft laten zien en de waardes verschijnen niet op de youw8.com site:

-login op youw8
-ga naar dashboard/devices
-klik op 'meer details'
-koppel onbekende metingen aan je account naam.
Soms is de sprong in gewicht te groot tov de vorige keer, bv
net na sporten (water verlies) of direct na het eten, dan kan de youw8 de waarde niet automatisch koppelen aan de juiste persoon.
-Als dat gedaan is zie je de juiste waarde, en dan ook pas in valtaf.nl

2)
De meting komt zowiezo niet op youw8 website, ook niet bij 'koppel onbekende metingen' (let op technisch!)

-Check vanaf je pc op je thuis netwerk direct de weegschaal.
Daarvoor moet je het ip adres weten wat de weegschaal van je internet router heeft gekregen. Dit kan je vaak opzoeken onder 'DHCP'tab van de setup pagina van de router.
-typ in je internet browser http://ip_adres weegschaal, bv:

http://192.168.15.167

je ziet dan direct een webpagina van de weegschaal (eigenlijk het witte doosje met de blauwe lamp). Dan weet je dat in ieder geval de weegschaal verbinding hebt met de router en het thuis netwerk. Ook zie je dan het laatst gemeten gewicht plus een zgn weerstandswaarde. Deze laatste waarde bevat % vet, spiermassa etc, dit wordt door de youw8 website gebruikt om de juiste waardes uit te rekenen.

-Als bovenstaande werkt, maar nog steeds niets in de youw8 website, dan check of je uberhaupt internet verbinding hebt
Als laatste zou de poort HTTPS in je router/firewall dicht kunnen staan, de weegschaal communiceert nl via dit protocol met de youw8 website.

Bij mij werkte alles gelijk, alleen moet ik soms een waarde nog handmatig koppelen.

Marcel
Onbekend
August 17, 2010 om 12:04
Bedankt voor jullie reacties! Inmiddels is de weegschaal al een beetje bekend terrein, maar een ding snap ik nog niet, wellicht dat een van jullie kan helpen.

Ik heb gelezen dat je je meting direct kunt koppelen aan valtaf.nl.

Hoe gaat dit in zijn werk?
August 17, 2010 om 12:26
@ dearjohn

Wat ik ervan weet moet je via Youw8 contact maken met Valtaf.nl
Staat het niet in de gebruiksaanwijzing?

Als je eenmaal gekoppeld bent. Koppeling website Youw8 en Valtaf.nl dan geeft de weegschaal elke keer als je er op gaat staan een bericht door naar Youw8 maar ook naar Valtaf.nl

Stuur anders even een PBtje naar Marco46
Die heeft er kennlijk een en weet wat je moet doen.
October 19, 2011 om 06:10
Heb nu al een jaartje de y8 weegschaal en in het begin werd het direct doorgestuurd naar de site valtaf. Maar nu dat de site veranderd is wordt her niets meer doorgestuurd. Het probleem ligt niet bij mij alles nagekeken en het lampje brand constant.
wie weet hier een antwoord op.
gr. agnes.
October 19, 2011, gewijzigd door Boekenkind op October 19, 2011 om 06:25
@Crealien

Er waren problemen mee, wat ik begreep bij het Forum :Vragen en antwoorden over de website.

Vraag het anders daar nog eens aan Emiel.
October 19, 2011, gewijzigd door Avla op October 19, 2011 om 08:09
Hoi Crealien. Heb d'r ook een. Naast uitleg van Boekenkind hier nog een mogelijk tussenstapje.

Eerst moet je even checken of je gegevens wèl op de Youw8 site aankomen, kan je dat checken? Soms staan je gegevens bij de 'binnengekomen berichten' omdat 'hij' je dan opeens niet kent. Vooral als je met meerderen met één Y8 werkt.
Als alles in orde is dan...

Je VA site een keer loskoppelen. Uitloggen. Dan weer inloggen.
Daarna je VA site weer aankoppelen met het juiste emailadres en het password.

Dan erop gaan staan...Ahum...Op het goede moment.

Dan zou het weer moeten werken.

*IF NOT*

DAN wordt het tijd om Emiel een bericht te sturen.
October 20, 2011 om 05:38
avla ga dit allemaal proberen te doen wat je zegt. Heb daar zelf niet aan gedacht.
gr. agnes.
October 20, 2011 om 06:14
alles werkt weer. Avla bedankt voor de uitleg.
gr. agnes

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.