Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Iemand een mooi hardloop afvalschema voor de gevorderde hardloper??

Geplaatst door op August 4, 2010 om 16:08

Onbekend
August 4, 2010 om 16:08
Hallo

Ik ben op zoek naar een hardloopafvalschema voor een gevorderde hardloper. Heb al eens een schema gevolgde maar daar werd ik nog niet moe van al had ik het graag.
Heeft iemand nog tips, trucs en wellicht een schema??
August 4, 2010 om 17:38
Kijk eens op www.runinfo.nl. Op die site staan ook hardloopschema's voor de gevorderde loper.
August 4, 2010 om 17:57
als je echt ver gevorderd bent, kun je het volgende proberen:

warming up: 5 minuten hardlopen op gemiddeld tempo

30 seconden sprint (je moet echt 100% geven. je merkt dat je benen snel verzuren, en dat je heel erg buiten adem raakt, maar ook dan zo snel mogelijk blijven sprinten. push jezelf tot de limiet). daarna: 60 seconden wandelen (blijf goed ademhalen).

herhaal de sprints + wandelen 8-10x
rust 5 minuten uit. loop daarna 20 min op heel rustig tempo als afkoeling. deze training niet vaker als 2x per week doen.
--------

wat ook lekker is:
5km op tijd. probeer 1x in de twee weken de 5km zo snel mogelijk uit te lopen. elke training probeer je je eigen record te verbreken.
--------------

combineer zulke zaken, met de dingen die je nu al doet qua hardlopen, en je zult heel zeker vooruitgaan qua sport prestaties.
------------

afvallen is een kwestie van balans tussen kcal inname (oftewel voeding) en verbranding (al dan niet door sport). Daar heeft sport vrij weinig mee te maken.

sport verbrand kcal. maar dat betekent niet dat je door sport afvalt. alleen als je kcal inname lager ligt als wat je verbrand (met of zonder sport), zul je afvallen. Voeding zul je zelf moeten leren afstemmen op je leef/sport patroon.

succes
August 6, 2010 om 02:04
De interval wisseling is inderdaad goed. Maar als je de intensiteit van maximale sprints gaat doen zou ik wel een warming up aanraden die wat langer is. Een een paar versnellingen met wat meer tempo. Het lichaam moet er aan wennen.

Als je een persoonlijk schema wil moet je even een mailtje sturen. Ik zal je ook een bericht sturen wat ik dan allemaal van je moet weten.
Onbekend
August 18, 2010 om 17:09
www.hardloopschema.nl
August 19, 2010 om 06:53
Moeheid ontstaat meestal doordat je buiten adem raakt. Je zal een beginnersschema qua longinhoud/uithoudingsvermogen vast wel aankunnen. Maar de vraag is of je spieren en gewrichten een gevorderde schema aankunnen. Ben je niet bang als je te hard van stapel loopt dat je overbelastingsklachten krijgt. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr. Simon
www.optimaalsporten.nl
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.