Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Wat is gemiddeld actief?

Geplaatst door Nines op August 28, 2010 om 02:12

August 28, 2010 om 02:12
Op de sportpagina wordt gevraagd aan te geven hoe actief je bent.
Ik zou graag weten hoe actief ik ben en volgens welke normen ik dat moet invullen
Niet actief is voor mij de hele dag op bed liggen of voor de tv.
Licht actief is voor mij als ik 3 keer per dag mijn hond uitlaat zonder hardlopen (want ze kan niet meer flink doorlopen, de oude dame en ik moet telkens op haar wachten) en verder de gewone dingen doe.
Matig actief is als ik er een kwartier sport actief bij doe. Meer doe ik meestal niet.

Voor andere mensen kan dat wel heel anders zijn. Welke normen moet ik hanteren zodat het echt vergelijkbaar is en klopt met de site.
Onbekend
August 28, 2010 om 07:10
Op de website wordt deze norm gehanteerd:

- inactief (weinig of geen beweging en een kantoorbaan)
- licht actief (1-3 keer per week sporten of een licht actieve baan)
- gemiddeld actief (3-5 keer per week sporten of een gemiddeld actieve baan)
- vrij actief (6-7 keer per week sporten of zwaar werk)
- zeer actief (dagelijks sporten en zwaar werk)
August 28, 2010 om 09:11
Dank je wel Sylvana,

Goed dat ik het vroeg nietwaar?

Nines
August 28, 2010 om 09:45
Dag Sylvana,

Nu ik mijn hele bewegingsdagboek heb herzien voel ik mij niet blij.
Ik ben namelijk een heel actief mens en doe van alles en het is buitengewoon vervelend iedere dag te moeten invullen dat je inactief bent geweest. Mijn motivatie om hieraan mee te doen schiet dan omlaag.
Precies registreren vind ik ook vreselijk, want mijn interesse gaat uit naar veel interessantere dingen dan de stappen die ik zet of de zweetdruppels die ik verlies.
Ik zou dus hopen dat jullie daar op de site een andere term voor kunnen vinden, die wat minder demotiverend werkt.

Vriendelijke groet,

Nines
Onbekend
August 28, 2010 om 09:49
Ik werk niet bij de website hoor. Jammer dat je het zo demotiverend vind. Als je graag een andere benaming zou willen moet je je vraag even bij "vragen en opmerkingen over de website" stellen.
August 28, 2010 om 13:44
Sorry Sylvana,

Ik heb gezocht op de website en kon nergens die normen vinden, daarom dacht ik dat jij er voor werkte toen je reageerde.
Inmiddels heb ik een mailtje naar de info gestuurd. Ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.

Groet Nines
Onbekend
August 29, 2010 om 06:41
Het was ook even zoeken hoor, maar op pagina 5 in de discussies in "Vragen en opmerkingen over de website" staat een soortgelijk topic over het ideale gewicht.
August 29, 2010 om 12:34
Dank Je wel Sylvana, Jij had bijna dezelfde vraag gesteld.

De informatie zou dan ook eigenlijk bij Informatie moeten staan onder een hoofdje Energie verbruik.

Ik hoop dat Rachelle en haar team er nog naar kijkt.

Vriendelijke groet

Jeanine
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.