Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Populariteit: aantal bezoekers in 3 dagen

Geplaatst door RedLouis op August 28, 2010 om 08:07

August 28, 2010 om 08:07
Hoi,

Volgens mij klopt er iets niet met die teller, ik bezoek zelf aan aantal keer mijn eigen profiel en de teller geeft wisselend, 79, 80, 81, 80, 80, 79, 81 bezoekers aan.

Ik begrijp er niks van (citaat Jochem Myjer)
August 28, 2010, gewijzigd door Boekenkind op August 28, 2010 om 08:49
@redlouis

Het kunnen er zelfs veel meer zijn.
Mensen van buiten af, tellen al niet mee.
Alleen ingelogde leden, maar als ik vandaag 5 x bij jou ga :ffloeren: en lezen telt het maar voor 1 keer.
Er is nu een kijker bijgekomen dus, maar ook iemand die 3 dagen geleden op bezoek was er af gegaan. Het wisselt dus continue. Met een restriktie, het wisselt elk uur, als de server wordt geupdate.

je hoeft niet alles te begrijpen - als het maar werkt (Zen)
August 28, 2010 om 14:44
Ik gebruik mijn homepage dikwijls als start om dan in de site te bladeren. Ik krijg de indruk dat iedere keer ik zelf naar die homepage (=overzicht) ga, de teller van mijn aantal bezoekers met 1 verhoogd wordt.
Als ik de pech heb dat 3 dagen geleden op het zelfde ogenblik er iemand ook op die pagina terecht kwam, zal er ook 1 verhoogd worden.
Ik heb dus de indruk dat het hier gaat over het aantal bezoeken en niet over het aantal bezoekers.
Als ik in de details kijk, zie ik inderdaad veel minder bezoekers dan er in de eerste pagina weergegeven wordt.
Ik lig hier niet wakker van, maar zou het misschien toch willen begrijpen!
August 28, 2010 om 15:56
@eddydm

Het is inderdaad het aantal bezoekers. (is mij verteld door de redactie) Je kan 20 bezoekers hebben, waarvan er 5 meerdere keren bij jou op bezoek waren.
Toch telt die bezoeker voor 1.

Maar ik snap jou redenatie ook. Ik heb b.v. 29 bezoekers staan.
Als ik dan ga kijken wie allemaal, staan er soms maar b.v. 23 namen, waar zijn die andere 6 dan?.
Zijn dat dan toch mensen die niet ingelogd zijn?
September 1, 2010 om 05:02
Goedemorgen, de aantal bezoekers wordt bepaald aan de hand van unieke IP adressen. Ongeacht of de bezoeker wel of niet ingelogd is. ;)

Groet,
Clyde
September 1, 2010 om 06:59
@Clyde

Merci, dus toch! iemand die niet ingelogd is kan toch meetellen.
Moet het dan wel een lid zijn, of is dat niet nodig.?
Mijn profiel is namelijk afgeschermd en alleen zichtbaar voor Valtafleden.

Groetjes Anneke/Boekenkind
September 1, 2010 om 07:16
@Boekenkind, de teller wordt alleen bijgewerkt wanneer de bezoeker daadwerkelijk op je profiel is. Als je dus je profiel hebt afgeschermd, komen ze niet op je profiel dus wordt de teller niet bijgewerkt.

Groet,
Clyde
September 1, 2010 om 07:33
Het blijft een ingewikkeld iets die bezoekers. Ik had 20 bezoekers, ga ik kijken zie ik alleen mezelf! Wat of Wie zijn die andere 19 bezoeken dan? Ook ik snap er niks van.

Eigenlijk dus 1 bezoeker (mezelf) en 19 gluurders, eng hoor!
September 1, 2010 om 07:59
@Clyde
Dat snap ik.
Maar hoe kan het dan, dat er staat dat er 44 bezoekers zijn geweest, en als ik ga tellen er maar b.v. 29 staan?

@dikkie57, Dat is waarom ik een SC heb.
Dan kun je wel de gluurders buitensluiten.
September 1, 2010 om 08:40
Hetzelfde heb ik ook vaak boekenkind.
Behalve op dit moment: 38 bezoekers en ik zie er inderdaad ook 38.

September 1, 2010 om 12:36
@Clyde, dat van die unieke IP-adressen klopt niet. Ik heb 2 profielen, waarvan ik er een, met SC uitluitend gebruik voor grafieken en dagboek-menu-eet-experimenten.
Toch zie ik bij beiden mijn eigen profielen als bezoekers staan.
Terwijl toch allebei de prifielen van dezelde PC komen en dus hetzelfde IP-nummer hebben.
September 2, 2010 om 03:19
Goedemorgen,

@Fazant: tenzij ik je niet snap, klopt het nog steeds.
Als je 2 profielen hebt, hebben we te maken met 2 tellers die los van elkaar werken. Dan is het logisch dat op beide profielen hetzelfde IP geregistreerd is...

@iedereen: een verschil kan voorkomen. Als ik op werk en later thuis (of ergens anders inlog) en hetzelfde profiel bezoek, zie je 1x mijn profiel tussen de bezoekers. In de tussen tijd zijn het 2 verschillende ip adressen. Dus de teller staat op 2 maar je ziet 1 profiel ;)
September 2, 2010 om 03:42
@Clyde

Even resumerend. Ik kijk op de pc, bij mijn buurvrouw op het profiel van Fazant. (Ik ben ingelogd, sorry.)
Dan loop in naar huis en ik log weer in, vervolgens bezoek ik het profiel van Fazant weer. De teller staat nu op 2, maar mijn koppie verschijnt maar 1 keer.
Omdat ik nu eenmaal 5 x kan bezoeken en toch maar 1 x te zien ben als bezoeker. Maakt niet uit van welk IP ik inlog.
September 2, 2010 om 05:04
Klopt, lijkt me niet nodig om 5x een profiel foto te tonen :)
September 2, 2010 om 05:23
Vreemd, ik ben een ValtAf lid, maar kan niet inloggen bij Boekenkind? Dan schiet ik in het voorscherm van de site?
September 3, 2010 om 07:32
Dan heeft ze je waarschijnlijk geblokkeerd.
October 17, 2010, gewijzigd door Drive33 op October 17, 2010 om 15:44
Bij mij is het nog erger : 106 bezoekers en ik zie er maar 12 ...
October 18, 2010 om 03:02
Goedemorgen, dit wordt nog naar gekeken. In verband met drukte is dit nog niet gedaan. Zodra het zover is zal ik het melden.

Groet,
Clyde
October 18, 2010 om 14:30
Hier hetzelfde verschijnsel, en niet alleen vandaag.
Aantal bezoekers: 210, aantal getoond: 22.
October 19, 2010 om 06:45
Als je veel bezoekers hebt en er worden er slechts een aantal getoond dan kunnen daar ook veel mensen tussen zitten die geen profiel hebben...

Tap
October 20, 2010 om 11:10
Ik heb bijna altijd zo'n 20 bezoekers en zie dan alleen mezelf staan. Klopt volgens mij vrij weinig van.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.