Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Sportdagboek : totaal ingevulde tijd

Geplaatst door Eddydm op August 28, 2010 om 14:39

August 28, 2010 om 14:39
Zou het niet handig zijn indien ergens bij de invoer (en ook bij de weergave) vermeld staat hoeveel tijd je in totaal reeds beschreven hebt. Ik heb net eventjes het dagboek proberen in te vullen en moet alles zelf omtellen en omrekenen. Dan kom ik tot de ontdekking dat ik een pak vergeten in te vullen ben!

Of zie ik het verkeerd dat je uiteindelijk geen 24u moet beschrijven?
August 30, 2010 om 06:52
Ik snap niet precies wat je bedoeld, bedoel je dit bij het eetdagboek of het sportdagboek?
August 30, 2010 om 07:03
Tijdens de ingave van het sportdagboek moeten we tijden en activiteiten ingeven. aangezien er ook activiteiten in de lijst staan zoals slapen, eten, denk ik dat het de bedoeling is om alle activiteiten te noteren en zo dus de totale dag (=24u) te beschrijven. Ik kom tot de ontdekking dat als ik het niet onmiddellijk ingeef achteraf veel zaken vergeet en dus die som van 24u niet haal. Ik zou dan steeds zitten reken wat ik nog ontbreek. vandaar dat ik een totaal van ingevulde tijden handig zou vinden!

't kan natuurlijk zijn dat ik het gebruik van het sportdagboek foutief interpreteer en dat we handmatig onze BMR moeten toevoegen voor de gewone activiteiten en de invoer daarna moeten beperken tot de sportactviteiten ...
Of misschien is er nog een andere interpretatie voor het gebruik van dit sportdagboek.
September 1, 2010 om 00:42
Aanvullend: misschien moet ik ergens eerst een tekstje lezen over het correct gebruik van het sportdagboek?
Ik ben immers beginnen twijfelen omdat het eet-dagboek gaat over de ganse dag en er een vergelijking gemaakt wordt met het sportdagboek.
September 3, 2010 om 10:45
Eddy, je idee van het sportdagboek over 24 uur invullen klopt natuurlijk wel, want ook als je slaapt verbrandt je lichaam energie! Hetzij in wat mindere mate dan wanneer je actief bezig bent natuurlijk.

Bedoel je te zeggen dat het handig zou zijn als er, tijdens het invullen, ergens aangegeven staat hoeveel uur/minuten je al totaal ingevuld hebt?
Net zoals dat je bij het eetdagboek kunt zien hoeveel het totaal aantal kcal is van alles wat je gegeten hebt..?

Wat betreft het gebruik van het sportdagboek kun je het beste kijken welke manier van invullen jij zelf het prettigste vindt.
Ik gebruik bijvoorbeeld een van de activiteitsfactoren die je kunt kiezen, zodat je een gemiddeld energieverbruik krijgt.
Soms kies ik ervoor om uit te gaan van het BMR en reken dan apart de sportactiviteiten (dan doe ik wel echt alleenhet volleybal of fitness wat ik gedaan heb) erbij (deze laatste manier gebruik ik vaak als ik de rest van de dag vrijwel inactief ben geweest).
Het is even bekijken wat je zelf het prettigste vindt.

Overigens heb ik het idee dat wanneer je alles echt los invult per activiteit (eten, slapen, lopen, staan, zitten, computeren, etc) dat dan het energieverbruik wat overschat wordt. Daarom ga ik liever uit van die gemiddelden.

:veelsucces::kenzoo:
September 3, 2010 om 10:49
@eddym

Ik denk dat Kenzoo al in de buurt komt. Je kunt al aangeven van welke activiteit je hoeveel uur per dag doet. Maar ik zal aanraden om je BMR in te vullen en dan daarnaast aan te vullen met de extra activiteiten die je doet. Je krijgt dan het beste overzicht!
September 4, 2010, gewijzigd door Minotaur1973 op September 4, 2010 om 04:09
@eddym,

Jouw standpunt klopt helemaal. Deze site mist een uren accumilator voor je sport activiteiten. Ik schrijf de hele dag op wat ik aan beweging doe en zit na het invullen de volgende ochtend alles qua tijd na te rekenen tot ik 24 uur gevuld heb. Overigens Kan je maar beter 1 soort manier van invullen gebruiken. BMR is leuk maar klopt ook niet. De losse activiteiten lijken hoog, maar naar mijn gevoel kloppen die wel redelijk. Het is alleen belangrijk dat je die van minuut tot minuut juist invult. Daarom zit ik vaker, daar ik mijn activiteiten per 5min. afrond naar beneden. Die tijd sta of zit je meestal.....

Het zelfde geld voor je voedsel ingave In de lijst van voeding staan veel producten die niet kloppen als ik een blikje grolsch blond pak staat er echt duidelijk 32kcal per 100ml. Probeer jij nou maar eens de goede uit de 2 van de lijst te vinden.

Controleer je voeding aan wat er op de verpakking staat en door af te wegen. en Qua tijd in te vullen en gewoon na te rekenen tot dat je aan de 24 uur per dag komt met activiteiten. (en ja ik vind het ook jammer dat ze niet de tijd voor je optellen. dat is een groot gebrek.

Nog ff over BMR dat is leuk maar onthoudt wel dat als je bepaalde sporten doet in combinatie met elkaar (bvb rpm en daarna Bodypump) je de volgende dag een verhoogd verbrandings ritme hebt. Dus kies een manier, kijk naar de kleurtjes en als je groen ziet en je wordt zwaarder klopt er iets niet. En anders om ook niet ;-)....

sterkte met het invullen.
September 4, 2010 om 20:00
@minotaur1973

>>Het zelfde geld voor je voedsel ingave In de lijst van voeding staan veel producten die niet kloppen als ik een blikje grolsch blond pak staat er echt duidelijk 32kcal per 100ml. Probeer jij nou maar eens de goede uit de 2 van de lijst te vinden.<<

Als jij producten in de tabel vindt die niet kloppen kun je die beter aan mij doorgeven dan hier zetten dat er veel producten niet kloppen.
Alles wat in de tabel staat is wat mensen zelf doorgeven.

>>als ik een blikje grolsch blond pak staat er echt duidelijk 32kcal per 100ml.<<
Als Grolsch beweert dat er maar 32 kcal. inzit, dan zullen ze toch eerst ook eens leren rekenen.
4,2 gr. alcolhol x 7 = 29.4 eiwit 0.40 x 4 = 1.60 + koolhydraten 1.50 x 4 = 6. 29.40 + 1.60 + 6 = 37 kcal. totaal.
(Alle afvalsites, werken met deze formule.)

De 2e blond is alcohol vrij?? Als er geen alcohol vrij bestaat hoor ik dat graag.
De website van Grolsch is een dermate puinhoop dat ik niet kan uitzoeken wat er nu eigenlijk wel of niet klopt.

:calorietabel: Boekenkind
September 5, 2010, gewijzigd door Minotaur1973 op September 5, 2010 om 09:10
Boekenkind,

Na enige zoekwerk via het internet ben ik eindelijk achter hoe de formule tot stand komt en idd dan is een blikje grolsch Blond 185 kcal. Echter heb ik in de lijst gekeken en er staan 2 blond in 1 die klopt en de ander niet. Er staat geen alc. arm of 0,1% bij, dus is het maar gokken wat er bedoeld wordt.

Eigenlijk is het ook wel raar dat een producent van levensmiddelen zelf het verkeerde op de verpakking print. Komt dit vaker voor.

Maar goed om niet van alles af te wijken zou ik ook graag een tijdteller bij mijn activiteiten willen hebben. Een piece of Cake lijkt mij, maar dan wel calorie arm.
September 5, 2010 om 10:53
@Minotaur1973

Prima. Die blond zonder alcohol kan ik dus samenvoegen met die andere.
Weggooien kan ook, maar dan kloppen er een aantal eetdagboeken niet meer.;)
Ik had je de formule ook kunnen vertellen, maar hoe en waarom ze nu juist die formule gebruiken weet ik ook niet.

Er zijn soms verschillen door de vezels, die werden eerst meegenomen in de koolhydraten en staan nu steeds meer apart.
Hebben een factor 2. Dus vezels waarde x 2, alleen ik, of liever het programma, kan er niets mee.

Ook gaat er geregeld een mail naar fabrikanten of een super, a) de waarde slaat echt nergens op, wat is nou de werkelijke waarde. b) U vermeld geen waarde, mogen we die alsnog even van u onvangen. ca. 125 duizend eetdagboeken zijn daarvan afhankelijk.
En eerlijk is eerlijk, ze reageren bijna allemaal.

Terug naar waar het mij omgaat, als je fouten ziet in de tabel. Geef ze dan door. Soms wijzigen de fabrikanten de samenstelling en dus ook de waardes. Maar dat kan ik niet weten als niemand dat doorgeeft.
Ik hoef niet het hele product op nieuw ingevoerd te zien. Gewoon dat product is gewijzigd, is nu.... is voldoende.

Bij voorbaat onze dank,
:calorietabel: Boekenkind

De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.