Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

VETVRIJE SPRAY OM TE BAKKEN

Geplaatst door Mamajanneman op September 5, 2010 om 08:46

September 5, 2010 om 08:46
Hallo,

Wie weet er een winkel waar je deze kunt kopen???

Alvast bedankt:burnfat:
September 5, 2010 om 09:56
Misschien heb je iets aan deze link?

http://www.protislank.nl/shop/Vetvrije-Bakspray-c-274.html

Zelf gebruik ik een kleine plantenspuit met daarin olijfolie, werkt ook goed en is goedkoper.
September 6, 2010 om 13:05
ik heb zo'n kleine rode spuitbus van dr oetker. bakspray. kan je vinden bij de taart/cake artikelen bij de c1000. werkt perfect. ik weet niet meer hoeveel het heeft gekost, heb het al een tijdje, gaat erg lang mee.
September 6, 2010, gewijzigd door Pekineesje op September 6, 2010 om 13:26
Ik heb ook zo'n spray, is eigenlijk een spuitbus met plantaardige olie in en die dient om vb. bakvormen of ovenschotels mee in te vetten. Maar je kan het dus ook gebruiken om je pan mee in te spuiten alvorens te bakken (wel best een antikleefpan dan).
Ik heb die indertijd gekocht in een tuincenter waar ze vele bakproducten verkopen (broodbloem, cakemix, rozijntjes, bakvormen, bakpapier e.d.). In België heb je bv. de Aveve of O'Cool. In Nederland zal je dat ook wel bij de bakproducten vinden in de supermarkt.
Of je kan zoals Superpolkadot zegt, zelf een verstuiverbusje vullen met olie, dan gebruik je minder olie dan wanneer je gewoon uit de fles giet. Of je kan jezelf zo'n borsteltje aanschaffen, zodat je maar een klein toefje olie in je pan moet gieten en je het kan uitsmeren over heel de oppervlakte. Dat bespaart ook veel.
Trouwens, volgens mij bestaat vetvrije spray om in te bakken niet, het is altijd wel een olie of vetstof die je moet gebruiken om in te bakken. Wat je ook kan doen vb. als je groenten of uitjes of zo wil stoven, dit doen in een beetje groentebouillon. Bruin bakt het niet, maar het is dan wel gaar. En als je vetarme bouillon gebruikt, heb je ook minder vet. Ik had vroeger zelfs een vriendin die haar uitjes aanbakte met gewoon een beetje water, maar dat is niet echt aanbakken, dat is meer gaarstoven, sudderen.
September 6, 2010 om 13:35
Er bestaat een spuitbus met een spray, die mensen die geen of nauwelijks vet mogen, gebruiken.

Vroeger hete het cookie of zoiets. Nu is het er nog wel. Bij de bak spullen/ meel/rozijnen enz. Bij Albert Heijn in elk geval nog onlangs gezien. Dr. Oetker Bakspray??
Ook is er een soort Teflonvel waarop je kunt bakken zonder vet. Die is te koop bij de Blokker.
September 8, 2010 om 05:16
Dank jullie wel...ik ga er achter aan!!

Groetjes en Succes:burnfat:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op ValtAf.nl kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.